NASK i Grupa Interia rozpoczynają wspólną kampanię informacyjno-edukacyjną
Państwowy Instytut Badawczy NASK wspólnie z Grupą Interia oraz RMF FM i Sunrise Systems organizuje serię akcji edukacyjnych i informacyjnych dotyczących domen internetowych.
Współpraca rozpoczyna się 15 marca, w Dniu Domeny Internetowej. Dokładnie 33 lata temu, czyli 15 marca 1985 roku, zarejestrowano pierwszą komercyjną domenę internetową: symbolics.com. Dziś na świecie są ponad 332 miliony domen internetowych, a co ok. 40 sekund rejestrowana jest nowa nazwa w domenie z końcówką .pl. Łącznie jest ich ponad 2,5 mln.
– Domena internetowa jest częścią adresu internetowego i służy do korzystania z różnych usług, np. poczty elektronicznej lub strony www. Stanowi ciąg cyfr, czyli adres IP usługi lub urządzenia, przetłumaczony na niepowtarzalną i łatwą do zapamiętania nazwę. Bez tego nie byłoby internetu, przynajmniej takiego jak dziś znamy, opartego na słowach, a nie numerach IP – mówi Tomasz Szladowski z Rejestru domeny .pl w NASK.
Na 15 marca Rejestr domeny .pl oraz Grupa Interia przygotowali wiele inicjatyw i atrakcji związanych z domenami internetowymi. Internauci mogą m.in. poczytać i posłuchać o ciekawostkach na temat domen, sprawdzić swoją wiedzę w quizie, wygrać nagrody oraz przede wszystkim zdobyć praktyczną wiedzę, jak wybrać odpowiednią nazwę i zarejestrować domenę internetową. Na stronach portalu Interia.pl i na antenie radia RMF FM prezentowane są ciekawe i przydatne informacje, można też skorzystać z wiedzy ekspertów od pozycjonowania i marketingu w sieci z Sunrise Systems i innych agencji z Grupy Bauer.
– Wszystko po to, by rejestracja domen internetowych była bardziej przystępna dla przeciętnego użytkownika internetu, czy to prowadzącego działalność gospodarczą czy dopiero planującego taką inicjatywę. To wiedza niezbędna każdemu, kto chce aktywnie współtworzyć internet – mówi Jakub Cel, kierownik Technologii i Usług Masowych z Grupy Interia.
– Obecnie jest ponad milion abonentów domeny .pl, jednak wciąż w Polsce wiele firm czy osób prywatnych nie ma swojej domeny internetowej. Jednocześnie liczna grupa internautów bardziej ufa firmom, które używają własnej domeny – dodaje Tomasz Szladowski.
Według Badania Gemius/PBI w lutym br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 19,8 mln realnych użytkowników i 1,27 mld odsłon, a sam portal Interia – 14,1 mln użytkowników i 765,9 mln odsłon.