BadaniaMediaWAŻNE

Grupa TVN na fali sukcesu

TVN był najchętniej oglądaną telewizją w Polsce w kwietniu br. Antena główna wygrała z konkurencją w niemal każdej grupie docelowej, a kanały Grupy w ujęciu łącznym utrzymały pozycję lidera wśród widowni komercyjnej 16-49, w tym mieszkańców dużych miast i osób o wysokich dochodach. Jednocześnie poszczególne stacje tematyczne TVN pobiły kolejne rekordy popularności.
 

W kwietniu br. TVN utrzymał pozycję lidera rynku w grupie ogólnej (4+) w godzinach największej oglądalności – SHR: 11,5% w godz. 18:00-23:00; SHR: 11,7% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także numerem jeden w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 – zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 12,3%), jak i w godzinach wieczornych. TVN był również najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast (m>100 tys. mieszkańców), w tym w grupie osób o wysokich dochodach.
 
Kolejny miesiąc z rzędu do najpopularniejszych propozycji TVN należały programy kulinarne i rozrywkowe. „Kuchenne rewolucje” regularnie oglądało 2,5 mln Polaków, co przełożyło się na 26,3-procentowy udział w grupie 16-49. Natomiast „MasterChef Junior” przyciągał przed telewizory przeszło 2 mln widzów, osiągając średnio 18,3% udziału w grupie 16-49. „Milionerzy” byli nadal najchętniej oglądanym teleturniejem w Polsce – najpopularniejszy odcinek obejrzało prawie 2,7 mln osób (SHR 16-49: 19,8%). Wśród produkcji serialowych najwięcej widzów przyciągały „Na Wspólnej” (SHR: 17,1%) i „Diagnoza” (SHR: 16,8%). Ze średnią oglądalnością na poziomie 2,5 mln osób (SHR 16-49: 21,4%), „Fakty” utrzymały w kwietniu pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych.
 
W ujęciu łącznym portfolio Grupy TVN utrzymało pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego, uzyskując niemal 25% udziału w grupie komercyjnej 16-49. Stacje TTV, HGTV Home & Garden oraz TVN Turbo mogły pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, dzięki czemu odnotowały najlepszy miesiąc w swojej historii. Food Network pobił swój rekord w grupie 16-49.
Telewizja TTV zwiększyła swój udział w rynku o 31,8% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 2,24%) oraz o niemal 41% w grupie 16-49 (SHR: 3,03%). 23 kwietnia padł również dzienny rekord oglądalności stacji – 4,7%. Do najchętniej oglądanych programów TTV należały: „Gogglebox przed telewizorem”, „Królowe życia”, „Dżentelmeni i Wieśniacy”, „Damy i Wieśniaczki” oraz „Zamiana żon”.
Serca widzów podbiła także wiosenna ramówka HGTV Home & Garden. W komercyjnej grupie 16-49 jej udziały wzrosły rok do roku o 25,4% w 16-49 (SHR: 0,74%). W grupie ogólnej 4+ stacja miała podobne sukcesy – SHR na poziomie 0,54%, co oznacza wzrost udziału w rynku o 17,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najpopularniejszymi propozycjami w ramówce stacji były min.: „Dorota was urządzi”, „Zgłoś remont”, „Polowanie na mieszkanie”, „Domowe rewolucje” i „Polowanie na kuchnie”.
Flagowy kanał Grupy TVN skierowany do mężczyzn, TVN Turbo, także odnotował rekordowe wzrosty oglądalności w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku; dla grupy komercyjnej (16-49) zmiana o 21% (SHR: 1,15) oraz o 12,3% w grupie 4+ (SHR: 0,64%). Uwagę widzów najbardziej przyciągnęły takie produkcje jak: „Ciężarówką przez Stany”, „Nowy gadżet”, „Wojny samochodowe”, „Megatransporty” i „Zmiana fur”.
Czołowy kanał kulinarny – Food Network – odnotował swój najlepszy miesiąc w historii w grupie komercyjnej 16-49. W kwietniu udział w rynku stacji sięgnął w tej grupie aż 0,28%, co oznacza wzrost  o 75% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W grupie ogólnej Food Network może pochwalić się udziałem na poziomie 0,18%. Do najpopularniejszych programów stacji należą: „Kulinarne podróże z Guyem Fierim”, „Makłowicz w drodze”, „Sexy kuchnia Magdy Gessler” oraz „Człowiek kontra jedzenie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *