Grupa PMPG Polskie Media podsumowuje I kwartał 2018 r.
Grupa PMPG w I kwartale 2018 r. wypracowała 11,44 mln zł przychodów ze sprzedaży przy 2,78 mln zł zysku operacyjnego i wyniku EBITDA na poziomie 2,89 mln zł, tj. o 70% lepszym niż rok wcześniej. Z kolei zysk netto, wyniósł 2,45 mln zł i był wyższy o 74% r/r.
okres 3 miesięcy zakończony 31. 03. 2018 r. |
okres 3 miesięcy zakończony 31. 03. 2017 r |
ZMIANA R/R | |
przychody ze sprzedaży | 11.437 | 11.890 | -4% |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży | 7.053 | 7.080 | -0% |
ebit | 2.780 | 1.512 | +84% |
ebitda | 2.889 | 1.703 | +70% |
zysk(strata) brutto | 2.497 | 1.815 | +38% |
zysk(strata) netto | 2.446 | 1.408 | +74% |
Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w I kwartale 2018 r. wyniosły 11,44 mln zł. Niewielki spadek przychodów r/r związany jest m.in. z transferem działalności wydawniczej do Internetu, gdzie Grupa odnotowuje bardzo dobre wyniki wzrostu ilości odsłon i użytkowników, ale uzyskiwane przychody w okresie przechodzenia są jeszcze relatywnie mniejsze niż wcześniej uzyskiwane z działalności tradycyjnej. Przenoszenie działalności do Internetu ma pozytywny wpływ na rentowność, gdyż jednocześnie znacznie obniżają się koszty wydawnicze.
W I kwartale Grupa wypracowała 2,78 mln zł zysku operacyjnego i 2,45 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 84% i 74%. Na wynik netto w głównej mierze wpływ miało odwrócenie odpisów aktualizujących w kwocie 796 tys. zł oraz obniżenie kosztu własnego sprzedaży o 426 tys. zł.
„Dobre wyniki wypracowane w I kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii transformacji cyfrowej wydawnictwa w kierunku mediów internetowych. Z sukcesem rozwijamy treści i osiągamy coraz lepsze zasięgi, dzięki czemu z nawiązką niwelujemy spadki na rynku tradycyjnej prasy.” – zaznacza Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.
W I kwartale 2018 r. liczba użytkowników serwisów Grupy przekroczyła 4,5 mln i była o 61% wyższa niż rok wcześniej. Jeszcze wyższe wzrosty Grupa osiągnęła w zakresie liczby odsłon, których średniomiesięczna liczba wyniosła prawie 32,8 mln i była trzykrotnie wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największy serwis – wprost.pl zanotował ponad 25 mln odsłon, co oznacza wzrost o 282% r/r.
„Osiągnięte w I kwartale rezultaty operacyjne plasują PMPG na drugiej pozycji wśród wydawców tygodników opinii. Rozwój działalności internetowej pozwala dywersyfikować strumienie przychodów Grupy, a w średnim i długim okresie powinien pozytywnie wpłynąć na osiągane wyniki finansowe.” – dodaje Michał Maciej Lisiecki.
Na uwagę zasługuje również silna pozycja mediów Grupy PMPG w mediach społecznościowych. Aktywne podejście do użytkowników sprawia, że serwisy Grupy zebrały spore grono fanów. Tygodnik „Wprost” ma prawie 190 tys. fanów na Facebooku oraz 435 tys. obserwujących na Twitterze. Tygodnik dzięki przekrojowości podejmowanych tematów i kompleksowej treści przyciąga internautów o różnych poglądach.
W ramach przyjętej strategii zwiększania międzynarodowego zaangażowania PMPG, w lutym odbył się Polsko‑Amerykański Szczyt Przywództwa w Miami na Florydzie (#PALS). Wydarzenie zgromadziło wiele osobistości ze świata polityki i biznesu i było szeroko relacjonowane w mediach oraz zostało objęte patronatem prezydenta Andrzeja Dudy. Dzięki organizowanym wydarzeniom PMPG poszerza źródła przychodów, jak również rozbudowuje nowe kompetencje i relacje biznesowe, których pozytywny wpływ będzie widoczny w wynikach kolejnych okresów.
W I kwartale 2018 r. PMPG przygotowało również liczne wydarzenia pod marką „Wprost”. Jak co roku redakcja tygodnika wybrała i nagrodziła na uroczystej gali Człowieka Roku. Rozpoczęła się również kolejna edycja Orłów Wprost, nagród wręczanych w regionach dla najlepszych przedsiębiorstw i lokalnych osobowości.
W sumie media grupy PMPG Polskie Media notują dziś następujące zasięgi:
- 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań „Wprost” i „Do Rzeczy”
- 4,5 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl
- 32,8 mln odsłon serwisów internetowych.
- 350 tys. fanów na Facebooku
- 520 tys. obserwujących na Twitterze
- 3 500 bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”