CD PROJEKT podsumowuje pierwsze półrocze 2018 r.
W pierwszym półroczu 2018 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała 168 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 52 mln zł zysku netto.
– W pierwszej połowie tego roku nie przewidywaliśmy premier nowych produktów, stąd największy wpływ na przychody i wynik netto Grupy miała dalsza wysoka sprzedaż Wiedźmina 3: Dziki Gon wraz z dodatkami oraz sprzedaż w ramach platformy GOG.com i GOG Galaxy – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. – Uzyskane wyniki są jednoznacznym potwierdzeniem, że gracze dalej z chęcią sięgają po nasze tytuły – podkreśla.
Pomimo braku premier, ostatnie miesiące były niezwykle intensywnym okresem w rozwoju Grupy. Tuż przed największymi na świecie targami branżowymi – Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles – na zwieńczenie konferencji Microsoftu zaprezentowany został nowy trailer gry „Cyberpunk 2077”.
– Opublikowany zwiastun wywołał bardzo entuzjastyczne reakcje graczy na całym świecie i był najchętniej oglądanym materiałem jaki do tej pory opublikowaliśmy – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT. – W czasie trwania targów – zarówno E3, jak i późniejszego Gamescom w Kolonii – przeprowadziliśmy dziesiątki godzinnych pokazów fragmentu gry, na które zaprosiliśmy partnerów biznesowych i media z całego świata. Otrzymaliśmy ogrom pozytywnych opinii i relacji, a wczoraj opublikowaliśmy film prezentujący całość dema, więc każdy może wyrobić sobie własne zdanie – dodaje.
Do tej pory „Cyberpunk 2077” zdobył ponad 100 nagród m.in. od tak prestiżowych mediów jak amerykański IGN, GameSpot, czy Game Informer.
W pierwszym półroczu 2018 r. wydatki na produkcję nowych gier, w tym związane z przygotowaniami Cyberpunka na targi branżowe oraz zbliżającą się premierą pełnej wersji GWINTA i Wojny Krwi – wielogodzinnej, samodzielnej, jednoosobowej kampanii do GWINTA, wyniosły 51 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec czerwca br. wyniosło 197 mln zł.
Od strony biznesowej, kolejnym z kluczowych wydarzeń w pierwszym półroczu było otwarcie studia CD PROJEKT RED Wrocław, którego fundament stanowi zespół z nabytego Strange New Things. Nowe studio współpracuje z zespołami w Warszawie i Krakowie nad dalszym rozwojem Cyberpunka. Ponadto w sierpniu br. CD PROJEKT powołał nową spółkę w ramach Grupy Kapitałowej – Spokko, która mając dostęp do IP Grupy oraz wykorzystując jej zaplecze twórcze i biznesowe, będzie realizowała nieogłoszony jeszcze projekt na urządzenia mobilne.