CNN Business debiutuje na rynku
CNN uruchomiło nową witrynę CNN Business, która tym samym zastępuje oficjalnie CNNMoney. Zmiana dotyczy nie tylko nazwy, designu strony, ale przede wszystkim zakresu tematycznego, jaki będzie dostępny na nowej platformie.
Na CNN Business będą dostępne informacje dotyczące handlu detalicznego, rynku mediów, energetycznego i innych, gdzie nowe technologie zaznaczyły swoją obecność. Redaktorzy CNN Business będą holistycznie opisywać trwającą rewolucję gospodarczą i rynki inwestycyjne dostarczając treści w formie ekskluzywnych wywiadów, newsów, wideo, streamingów, czy ściśle targetowanych projektów.
Dzięki szerokiej ofercie aktualności, analiz, opinii oraz danych rynkowych, nowa platforma jest skierowana do tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś nowego, oraz zawiera istotne informacje pomagające umiejętnie zarządzać biznesem.
– Aby zrozumieć biznes w 2018 roku, musimy zdać sobie sprawę z tego, że obecnie każda firma jest w jakimś stopniu firmą technologiczną. W CNN Business żyjemy historiami, które przedstawiamy i ciągle szukamy nowych sposobów tego, jak opisywać przyszłość – powiedział wiceprezes i dyrektor generalny CNN Business, Jason Farkas.
Nowe biuro w San Francisco dołącza do listy oddziałów CNN m.in. w Nowym Jorku, Waszyngtonie, Hong Kongu, Londynie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także w Indiach. Oddział w San Francisco będzie specjalizować się w obszarach: nowych technologii, start-up’ów, venture capital oraz kryptowalut.
CNN Business będzie w pełni zintegrowany z kanałami CNN i CNN International, a programy na żywo będą prowadzić najbardziej rozpoznawalne twarze kanału. Prezenterką autorskich bloków tematycznych CNN Business została Julia Chatterley, z kolei Brian Stelter będzie pełnić rolę gospodarza i głównego korespondenta. W zespole jest także Christine Romans. Nie zabraknie programów Richarda Questa. Przewidziane są również bliska współpraca między stacjami CNN Business i CNN International oraz wspólne inicjatywy związane z programami biznesowymi, które wykorzystają popularność i wartość merytoryczną audycji takich, jak: “Quest Means Business”, “First Move z Julią Chatterley”, “The Express” i “CNN Marketplace Africa”.
CNN Business będzie również prowadzić dwa nowe rodzaje projektów wertykalnych, które będą się przede wszystkim koncentrować na osobowościach w biznesie, firmach i innowacjach, które napędzają rozwój ekonomii.
Będą to:
• “Perspectives” – cykl rozmów z najznamienitszymi umysłami i postaciami w świecie technologii oraz finansów oraz z liderami firm międzynarodowych, jak: Melinda Gates, Dara Khosrowshahi (Uber CEO), Ian Bremmer (Eurasia Group), czy James Gorman (CEO Morgan Stanley), którzy będą dzielić się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości oraz opiniami na temat teraźniejszości.
• “Success” – poprzez obserwację rozwoju kariery, przywództwa i strategii ludzi sukcesu, zespół CNN Business będzie analizował, w jaki sposób na ich podstawie rozwijać się w obszarze przedsiębiorczości, odpowiednio wytyczyć ścieżkę rozwoju zawodowego, a bogactwo przekuć w szczęście.
Ponadto pojawią się nowe produkcje CNN Business pokazujące jak innowacje wpływają na gospodarkę:
• “Center Piece” – cotygodniowe dogłębne spojrzenie na biznes, które będzie przybliżało widzom profile branżowych liderów, a także pokazywało najświeższe trendy. Program weźmie również pod lupę najbardziej wpływowe firmy na świecie.
• “Leading Indicator” – seria przedstawi dogłębną analizę i najnowsze trendy rynkowe, przydatne szczególnie dla inwestorów. Program będzie charakteryzować się wysokiej jakości wideo, szczegółowymi infografikami i wnikliwymi tekstami.
• “Risk Takers” – program zaprezentuje listę najbardziej odważnych liderów w biznesie. Dziennikarze CNN Business przedstawią widzom osoby, które podejmują ryzykowne decyzje, dzięki którym udało im się zmienić swoją firmę, branżę, a nawet przyszłość biznesu w ogóle. Ponadto będzie publikowany doroczny ranking “Risk Takers”.
• “United States of Amazon” – wieloodcinkowy program zaprezentuje reportaż o Amazonie. Dziesięć różnych punktów widzenia i ekskluzywnych wywiadów na temat tego, jak jedna z najbardziej ambitnych amerykańskich firm zmienia każdy aspekt życia i gospodarki.
Oprócz nowych programów i projektów, CNN Business będzie kontynuował produkcję audycji na żywo. Przykładem jest nowy, cotygodniowy program CNN – “Markets Now”, emitowany w każdą środę o godz. 12:45 prosto z giełdy w Nowym Jorku.
Uruchomienie nowego kanału CNN Business jest sponsorowane przez Fidelity.