Bitwa o miasta – wspólna akcja przedwyborcza Interii i RMF FM
Od dziś, tj. od poniedziałku 8.10 br. rusza wyborcza akcja portalu Interia.pl i radia RMF FM – „Bitwa o miasta”. Przez najbliższe dwa tygodnie w 10 największych polskich miastach reporterzy przepytają kandydatów, którzy prowadzą w przedwyborczych sondażach.
Na stronach portalu Interia.pl oraz na antenie radia RMF FM od poniedziałku 8 października br. do piątku 19 października br. kandydaci na prezydentów Warszawy, Katowic, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Gdańska, Lublina, Białegostoku, Łodzi i Krakowa będą mierzyć się z pytaniami przygotowanymi przez obie redakcje. Dziennikarze zapytają polityków o najbardziej newralgiczne dla danego miasta sprawy. Zagadnienia zostaną przygotowane na podstawie doświadczenia i wiedzy lokalnych reportów oraz tematów wskazanych przez mieszkańców miast, zgromadzone przez redakcję Fakty Interia.pl w #WybieramŚwiadomie.
Materiały zebrane wspólnie z reportami RFM FM będą stanowić uzupełnienie trwającej od września przedwyborczej akcji redakcji Fakty Interia #WybieramŚwiadomie, w której dziennikarze konfrontują kandydatów na prezydentów z pytaniami od mieszkańców i sprawdzają ich prawdomówność.
– Celem obu akcji jest zbieranie, porządkowanie i przekazywanie informacji opinii publicznej, która już 21 października br. stanie przy wyborczych urnach – mówi Krzysztof Fijałek, Redaktor Naczelny Interia.pl. – Radiowa „Bitwa o miasta”, realizowana we współpracy z RMF FM i skoordynowana z naszą #WybieramŚwiadomie staną się dla Polaków źródłem kompleksowych i sprawdzonych informacji o kandydatach, a tym samym ułatwią im odnalezienie się w szumie przedwyborczych wiadomości – dodaje.
W ramach akcji powstaną wywiady radiowe, sondy z mieszkańcami, materiały wideo oraz artykuły prasowe, które będą publikowane w specjalnym serwisie Interii Wybory Samorządowe 2018, a także na antenie radia RMF FM oraz w specjalnym raporcie na rmf24.pl. Odpowiedzi polityków zostaną dodatkowo opatrzone opinią analityków serwisu Demagog.org, sprawdzających prawdziwość deklaracji kandydatów.
– Wierzymy, że dzięki tak szerokiej akcji informacyjnej prowadzonej zarówno na antenie RMF FM, jak i na stronie Interii i www.RMF24.pl, mieszkańcy największych metropolii otrzymają kompleksowe informacje na temat problemów w ich miastach i pomysłów na ich rozwiązanie – podkreśla Marek Balawajder, Dyrektor Informacji RMF FM. – Oczywiście finałem akcji będzie wieczór wyborczy w niedzielę 21 października. Wtedy na antenie RMF i w serwisach Interii podamy wstępne wyniki wyborów, będziemy obecni w sztabach najpoważniejszych partii i porozmawiamy z mieszkańcami wielu miast.
Harmonogram akcji:
Tydzień od 8. do 12. października
1. Poniedziałek – Warszawa
2. Wtorek – Gdańsk
3. Środa – Wrocław
4. Czwartek – Lublin
5. Piątek – Poznań
Tydzień od 15. do 19. października
1. Poniedziałek – Łódź
2. Wtorek – Białystok
3. Środa – Katowice
4. Czwartek – Szczecin
5. Piątek – Kraków