Agencja Arskom prowadzi dla Polskiego Związku Piłki Nożnej kampanię „Puchar 1000 Goli”
Wraz ze startem nowej edycji rozgrywek o Fortuna Puchar Polski PZPN uruchomił projekt CSR, którego beneficjentem będą kluby z niższych lig – „Puchar 1000 Goli”. Za pełną obsługę kampanii odpowiada agencja marketingu sportowego Arskom, która wcześniej opracowała jego koncepcję. Współpraca potrwa co najmniej do maja 2022 roku. Sponsorem nagród jest legalny bukmacher, Fortuna Zakłady Bukmacherskie.
Za kompleksową obsługę i realizację projektu, w tym pełne działania z zakresu PR i prowadzenie biura prasowego odpowiada agencja Arskom, która wcześniej opracowała koncepcję „Pucharu 1000 Goli”, strategię działania i koordynowała szeroki zakres prac niezbędnych do uruchomienia projektu, w tym powstanie strony internetowej www.puchar1000goli.pl. Po stronie agencji za obsługę klienta odpowiada zespół kierowany przez Senior Account Managera Mateusza Brzeźniaka oraz Content Managera Marcina Bratkowskiego.
Z kolei za współprace influencerskie w ramach „Pucharu 1000 Goli” odpowiada agencja Sport Brokers, koordynująca działania dziennikarza stacji Eleven Sports Mateusza Święcickiego, który w ramach projektu przygotuje serię wideoreportaży o klubach z niższych lig, zatytułowaną „Święto pucharu”. Pierwszy odcinek, poświęcony KS-owi Wieczysta Kraków, jest już do obejrzenia na stronie internetowej „Pucharu 1000 Goli”. Po stronie Sport Brokers projekt obsługuje zespół pod kierownictwem Account Managerki Mai Matuszewskiej.
– Misją PZPN jest budowanie i wzmacnianie rangi rozgrywek pucharowych, tak aby kluby i kibice traktowali je jako prestiżowe, porywające i budujące piękne historie. Wiele zostało już w tym kierunku zrobione, ale nie zatrzymujemy się. We współpracy ze sponsorem tytularnym Pucharu Polski, Fortuną, ruszamy z Pucharem 1000 Goli, który nie tylko da dodatkowe emocje kibicom, ale przede wszystkim sprawi, że kluby mniejsze, spoza szczebla centralnego rozgrywek, dostaną dodatkowe pieniądze na rozwój – mówi Jakub Kwiatkowski, rzecznik prasowy PZPN.
– Jeśli agencja jako podmiot może mieć ambicje, to ten projekt idealnie odzwierciedla nasze. Puchar krajowy ma wieloletnią tradycję, dobry format i mnóstwo historii do komunikacji, ale też jest często drugorzędny wobec innych wydarzeń piłkarskich. Chcemy, żeby kibice pamiętali o tych meczach i czekali na kolejne rundy rozgrywek. Po to istnieje agencja marketingu sportowego – żeby dzięki zaangażowaniu organizatorów i sponsorów kierować uwagę na to, co dla kibica istotne – dodaje Marek Buklarewicz, prezes agencji Arskom i Sport Brokers.
„Puchar 1000 Goli” to projekt CSR, w ramach którego za każdego gola „czarnego konia” w obecnej edycji rozgrywek Fortuna Pucharu Polski, do budżetu akcji wpłacany będzie tysiąc złotych. „Czarny koń”, czyli teoretycznie słabszy zespół, będzie wyznaczany w oparciu o kursy bukmacherskie Fortuny. Całym zebranym budżetem podzielą się kluby z niższych lig, które na stronie internetowej projektu, www.puchar1000goli.pl, zgłoszą najlepsze projekty.
– Pamiętamy o tym po latach, kibice wspominają te sensacje z pasją i ekscytacją. Dlatego chcemy przy tej edycji Fortuna Pucharu Polski jeszcze bardziej doceniać „czarnych koni”, zespoły teoretycznie słabsze, które stawiają się w meczu z mocniejszymi rywalami. W każdym meczu pucharowym, za każdego gola zdobytego przez teoretycznie słabszy zespół, wpłacimy do budżetu akcji tysiąc złotych – podkreśla Leszek Haba, dyrektor marketingu Fortuna Zakładów Bukmacherskich.
Spośród zgłoszonych pomysłów internauci w każdej z trzech kategorii (infrastrukturalnej, kibicowskiej, społeczno-kulturalnej) wybiorą po dwa najlepsze. Autorzy sześciu najlepszych projektów wygrają zaproszenia VIP na finał rozgrywek na PGE Narodowym, w trakcie którego jury wybierze zwycięzców, którzy podzielą się całym zgromadzonym budżetem i otrzymają środki na realizację swoich pomysłów na rozwój klubu.
Zbieranie projektów do budżetu ruszy z początkiem grudnia 2021 roku. Wiosną w internetowym głosowaniu kibice wybiorą finalistów. Obecna edycja „Pucharu 1000 Goli” potrwa do maja 2022 roku. Projekt może zostać przedłużony na kolejne edycje Fortuna Pucharu Polski.