Biblioteka efektów AMD FidelityFX od teraz dostępna dla gier na XBOX Series X|S
W trakcie otwierającego Game Stack Live przemówienia firmy AMD i Microsoft ogłosiły, że zestaw deweloperski AMD FidelityFX został włączony do zestawu deweloperskiego Xbox Game Developers Kit dla konsol Xbox Series X|S.
Współpraca AMD i Microsoft zaowocowała też szeregiem innych przydatnych nowości. Oto najważniejsze z nich:
- AMD FidelityFX, czyli otwarta kolekcja technologii wizualnych dostępna w ramach inicjatywy GPUOpen jest od teraz dostępna także dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Xbox Series S. Zestaw ten ułatwi im implementowanie wysokiej jakości efektów wizualnych do gier na PC i Xbox, jak Contrast Adaptive Sharpening (CAS), Variable Shading czy Denoiser do cieni realizowanych poprzez raytracing. Gracze korzystający z konsol Xbox będą mogli wkrótce zaznać optymalizacji i niewiarygodnych efektów, z jakich gracze korzystający z komputerów z kartami graficznymi AMD Radeon mogą korzystać w miarę jak deweloperzy implementują techniki FidelityFX w kolejnych grach (jest ich już ponad 40). Ostatnio rozszerzono też funkcjonalność techniki FidelityFX Denoiser o odszumianie cieni.
- Nowy przewodnik do optymalizacji działania gier na procesorach AMD Ryzen, który ułatwia deweloperom wydobycie maksimum możliwości z procesorów na bazie architektury AMD „Zen 2” i „Zen 3” i zawiera przykładowe próbki kodu. Ponadto firma AMD wydała nową wersję przykładowego kodu do rozpoznawania liczby dostępnych rdzeni oraz uaktualniła przewodnik najlepszych praktyk, aby deweloperzy gier mogli optymalizować swoje gry i wydobywać jak najwięcej z procesorów o dużej liczbie rdzeni.
- Nowy Microsoft DirectX 12 Agility SDK upraszcza sposób, w jaki nowe funkcje DirectX 12 będą udostępniane deweloperom, aby mogli je wykorzystywać w swoich grach, na czym skorzystają też gracze. Firma AMD będzie dalej mocno wspierać ekosystem DirectX 12 Ultimate wśród kart graficznych na bazie architektury AMD RDNA2 oraz poprzez wsparcie dla funkcji DirectStorage dla Windows.
- HLSL Shader Moderl 6.6 otrzymał aktualizację zwiększającą możliwości i elastyczność poprzez dodanie obsługi:
- 64-bit integer atomics,
- dynamic resource binding,
- compute shader derivatives
- I innych funkcji.
W celu zapewnienia wsparcia dla HLSL Shader Model 6.6, który zostanie udostępniony wraz z pierwszą wersją DirectX 12 Agility SDK, firma AMD wydała specjalną wersję sterownika AMD Radeon Software Adrenalin specjalnie dla deweloperów.