BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

„Big Brother” hitem TVN7 (wideo)

Miesiąc temu w niedzielę, 17 marca wystartowała najnowsza edycja kultowego reality show „Big Brother”. W czasie emisji odcinków programu stacja TVN7 jest jedną z najpopularniejszych telewizji w kraju. „Big Brother” oferuje wachlarz niestandardowych rozwiązań reklamowych, z czego w tej edycji z powodzeniem skorzystała firma OSHEE.

 

Format „Big Brother” jest najpopularniejszą propozycją stacji TVN7. W trakcie emisji programu „Big Brother Arena” (niedziela godz. 20:00) kanał jest trzecią najchętniej oglądaną telewizją o tej porze, osiągając średni udział w rynku na poziomie 11,2% (SHR%) oraz rating 4,1% (AMR%) w grupie komercyjnej A16-49. „Big Brother Premiery” – nadawany od poniedziałku do soboty o godz. 20:00 – plasuje stację TVN7 na szóstym miejscu w rankingu oglądalności (SHR%: 6,1% oraz AMR%: 1,9%). „Big Brother Nocą” – emitowany od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23:00 – także ma swoją wierną widownię i regularnie przyciąga 0,8% osób z grupy komercyjnej 16-49 (AMR%). TVN7 jest o tej porze czwartą najchętniej wybieraną stacją telewizyjną w kraju (SHR:4,3%).*

W ciągu ostatnich czterech tygodni kontakt z programami „Big Brother” miało łącznie ponad 10,1 mln widzów w wieku 16-49 lat, co przekłada się na 59% zasięgu w grupie komercyjnej. Reality show jest niezwykle popularne wśród młodych – aż 35% widowni programu to tzw. millenialsi (18-39 lat)**, którzy są szczególnie ważna grupą docelową dla reklamodawców.

Partnerem strategicznym obecnej edycji „Big Brothera” jest firma OSHEE, producent napojów izotonicznych o tej samej nazwie, napojów energetycznych COMBU i wody mineralnej KINGA PIENIŃSKA. Efektem tej współpracy jest stała, naturalna obecność napojów marki OSHEE w programie – np. są wykorzystywane w zadaniach, które dostają mieszkańcy Domu Wielkiego Brata. Gościnnie do domu w Gołkowie zawitała także Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka sportów walki, trzykrotna zawodowa mistrzyni świata i dwukrotna mistrzyni Europy w boksie tajskim oraz ambasadorka marki OSHEE. Producent jest także promowany w bezpośredniej bliskości programu – tzw. bilbordy sponsorskie – oraz w mediach społecznościowych TVN i Discovery Polska.

„Powrót «Big Brothera» na antenę jest ważnym wydarzeniem na rynku medialnym, o dużym potencjale komunikacyjnym. Program ma unikalną konstrukcję, prezentuje współczesnych Polaków w różnych sytuacjach. Tym działaniom mogą naturalnie towarzyszyć produkty z portfolio firmy OSHEE, dlatego zależało nam na obecności w tym projekcie. Priorytetem było zaprezentowanie naszej oferty w spontanicznych, niewyreżyserowanych sytuacjach, które stwarzają sami bohaterowie – i to właśnie oferuje «Big Brother». Naszą firmę wyróżnia kreatywne podejście w kształtowaniu strategii komunikacji, a buzz wokół programu i jego zasięg gwarantują skuteczne budowanie marek prezentowanych produktów. Cieszy nas fakt, że już widać pierwsze efekty sprzedażowe realizowanych działań komunikacyjnych” – mówi Mariusz Ryciak, Vice Marketing Director, OSHEE.

«Big Brother» jest dla nas szczególnym projektem, który buduje widownię stacji TVN7. Jest także jednym z filarów naszej strategii kontentowej kanału. Z perspektywy reklamowej to projekt 360 stopni, który wykracza poza ramy klasycznej komunikacji telewizyjnej” – mówi Jacek Szymczyk, Dyrektor Sprzedaży Specjalnej, TVN Media.

Cieszymy się, że OSHEE zdecydowało się być naszym strategicznym partnerem. Marka jest znana z nowoczesnego podejścia do komunikacji i odwagi w testowaniu nowych rozwiązań. Efekty naszej współpracy to stała obecność produktów OSHEE w programie, promocja portfolio klienta w przerwach reklamowych, a także obecność marki w naszym środowisku cyfrowym. Wierzę, że tego typu projekty na stałe zagoszczą na antenach Grupy TVN i Discovery Polska ze względu na unikalne możliwości kształtowania kontekstowej, odpowiadającej na indywidualne potrzeby marek komunikacji”  mówi Marcin Idzik, Dyrektor Działu Sprzedaży Biura Reklamy TVN Media.

 

 

*Dane: Nielsen Audience Measurement; 17.03 – 14.04.2019; AMR%, SHR%, COV%, ADH% vs. TOTAL TV, A16-49, 20:00 – 20:59; 23:00 – 23:59, Consolidated +2.

**Ibidem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *