Blisko 5 milionów widzów Roland-Garros na antenach Eurosportu
Zakończony w niedzielę turniej na kortach im. Rolanda Garrosa oglądało na antenach Eurosportu prawie 5 milionów widzów. Finałowe spotkanie singla kobiet Iga Świątek – Karolina Muchova przyciągnęło do TVN i Eurosportu 1 aż 2,4 mln kibiców!
W imieniu Eurosportu i TVN Warner Bros. Discovery gratuluję Idze Świątek kolejnego zwycięstwa w Roland-Garros. Cieszę się, że możemy transmitować tak ważne wydarzenia i przybliżać tenis zarówno kibicom od lat oglądającym tę dyscyplinę, jak i nowym widzom, którzy dopiero zakochują się w turniejach Wielkiego Szlema – powiedział Bogdan Czaja, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Group Vice President Programming & Operations TVN Warner Bros. Discovery.
Przez ostatnie dwa tygodnie na antenach Eurosportu oraz na kanałach i platformach TVN Warner Bros. Discovery królował wielkoszlemowy turniej Roland-Garros. Eurosport dał widzom możliwość obejrzenia na żywo aż 662 meczów. 244 godziny transmisji można było śledzić na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2, a całość turnieju w serwisie Eurosport Extra w Playerze. Relacje z drugiego turnieju Wielkiego Szlema w roku przyciągnęły do kanałów Eurosportu aż 4,8 mln widzów. Najwyższą oglądalnością cieszył się transmitowany w TVN i Eurosporcie 1 finał turnieju singla kobiet, w którym Iga Świątek pokonała Karolinę Muchovą. Mecz zgromadził 33% widowni telewizyjnej. W kluczowych momentach spotkanie śledziło blisko 3 miliony widzów, a średnia oglądalność transmisji wyniosła 2,4 mln osób (1,24 mln w Eurosporcie 1 i 1,15 mln w TVN). W trakcie finału Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce, a TVN zajął drugie miejsce.
Sobotni finał był dopełnieniem pięknego turnieju, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem także wśród młodszych widzów. Średnia oglądalność Roland-Garros w grupie A16-49 na antenach Eurosportu wzrosła o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Rywalizacja w Paryżu była bardzo szeroko relacjonowana na kanałach i platformach TVN Warner Bros. Discovery. Widzowie Faktów, Sportu po Faktach, Dzień Dobry TVN i kanału TVN24 regularnie oglądali relacje Pawła Kuwika prosto z Paryża, a w kronikach Roland-Garros poznawali najważniejsze wydarzenia turnieju. Decydujące momenty Roland-Garros relacjonowali również dziennikarze Faktów i Dzień Dobry TVN – Piotr Kraśko i Anna Kowalska. Podczas turnieju TVN Warner Bros. Discovery wyemitowało kilkadziesiąt dodatkowych audycji poświęconych rozgrywkom. Wielokrotnie Sport po Faktach prowadzony był na żywo z kortów im. Rolanda Garrosa. W piątek TVN wyemitował specjalny odcinek programu Uwaga! poświęcony Idze Świątek.
Tenis zawładnął także mediami społecznościowymi i stroną internetową Eurosportu. Podczas Roland-Garros na Facebooku, Twitterze, YouTube, TikToku i Instagramie opublikowano ponad 1300 postów, które osiągnęły 105 mln odsłon. Materiały wideo wygenerowały 67 mln wyświetleń i były oglądane przez łącznie 402 tys. godzin. Na stronie eurosport.pl opublikowano ok. 500 artykułów i blisko 600 materiałów wideo.
Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe Warner Bros. Discovery w Polsce. Z kolei Eurosport Extra w Playerze to platforma dająca pełny dostęp do kanałów telewizyjnych, a także ogrom dodatkowego kontentu. Przez cały rok fani sportu mogą oglądać tam tysiące godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń sportowych świata. Filarami oferty Eurosportu są m.in. trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema; sporty zimowe, w tym skoki narciarskie i narciarstwo alpejskie; żużel na czele z cyklem Speedway Grand Prix; wyścigi kolarskie w tym wielkie toury; europejskie puchary w piłce ręcznej; snooker; sporty motorowe; wspinaczka sportowa i igrzyska olimpijskie.
Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.