Blisko pół tysiąca nauczycieli i siedem tysięcy uczniów zaangażowanych w projekt B.NET
T-Mobile, wspólnie z Fundacją Digital University, zakończył pierwszą edycję projektu edukacyjnego B.NET. W 16 szkoleniach online wzięło udział łącznie blisko 500 nauczycieli, a w podsumowującym projekt turnieju wiedzy prawie 7000 uczniów!
T‑Mobile to firma, której zależy na tym, aby nikt nie czuł się cyfrowo wykluczony, a korzystanie z technologii było bezpieczne – to zdaniem organizacji jej cyfrowa odpowiedzialność, jeden z filarów strategii odpowiedzialnego biznesu. Na szczególną uwagę w tym zakresie zasługują bez wątpienia Ci, którzy czasami sieć znają aż za dobrze, czyli najmłodsi użytkownicy. O ich bezpieczeństwo miał zadbać projekt B.NET – realizowany przez T‑Mobile, wspólnie z Digital University. Inicjatywa skierowana była nie tylko do uczniów szkół podstawowych, ale także do ich nauczycieli.
Musimy zdawać sobie sprawę, że bezpieczeństwo naszych dzieci w największej mierze zależy od Nas, dorosłych. W T-Mobile wierzymy, że mamy ogromny wpływ na otaczającą Nas rzeczywistość i nie przechodzimy obojętnie wobec spraw, które są społecznie istotne. Projekt B.NET odpowiada na ważną potrzebę zwiększania bezpieczeństwa w sieci dzieci, które szczególnie w czasie pandemii, spędzają długie godziny przed ekranami komputerów. Internet to ogromne dobrodziejstwo i skarbnica wiedzy – ale nigdy nie należy zapominać o wiążących się z nim zagrożeniach. Jestem przekonana, że projekt B.NET skutecznie uświadamiał uczestników na temat tego, jak się przed nimi bronić. – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w T‑Mobile Polska
Projekt B.NET był doskonałą okazją dla nauczycieli, aby zapoznać się z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa w sieci. Celem organizatorów było wyposażenie ich w praktyczną wiedzę i podpowiedź jak w prosty oraz atrakcyjny sposób przekazać ją uczniom. W 16 warsztatach wzięło udział blisko 500 nauczycieli, reprezentujących zarówno publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, jak i ośrodki szkolono-wychowawcze czy biblioteki. Z ankiety przeprowadzonej wśród pedagogów uczestniczących w zajęciach wynika, że 90% z nich zrealizowało już ze swoimi uczniami zajęcia z zakresu cyberbezpieczeństwa – bazując na scenariuszach lekcji, które otrzymali podczas warsztatów.
B.NET miał być także formą zainteresowania dzieci i młodzieży tematami związanymi z bezpieczeństwem. Stąd też pomysł na przeprowadzony w formule online interaktywny turniej. Biorące w nim udział dzieci walczyły o możliwość przeprowadzenia w ich szkołach dodatkowych zajęć. Najlepsze klasy wykazały się nie tylko doskonałą wiedzą podczas quizu, ale także kreatywnością w przygotowaniu prac plastycznych i multimedialnych na temat bezpieczeństwa w sieci. Wyniki mówią same za siebie – w turnieju udział wzięło 6579 uczniów ze 113 szkół!
Internet ułatwia dostęp do informacji, pomaga w uczeniu się, współpracy i efektywnej komunikacji z innymi. Edukacja i rozrywka to najczęściej wymieniane korzyści jakie płyną z wykorzystania zasobów Internetu. Trudno sobie dziś wyobrazić codzienne życie i funkcjonowanie bez dostępu do sieci. Nie można jednak zapominać, że w Internecie czają się również zagrożenia. Świadomość ta jest szczególnie ważna kiedy pozwalamy na korzystanie z zasobów sieci naszym dzieciom. Dlatego zarówno rodzicie, nauczyciele jak i same dzieci powinni wiedzieć jakie niebezpieczeństwa tam się czają. Bardzo cieszy nas duże zainteresowanie projektem B.NET oraz pozytywne opinie po szkoleniach – pokazuje nam to jak ogromne jest zapotrzebowanie ze strony nauczycieli na tego typu warsztaty z rzetelną i konkretną wiedzą z zakresu bezpieczeństwa w sieci. – komentuje Ela Wojciechowska, Head of Digital University Foundation.
Projekt otrzymał patronat honorowy Ministerstwa Cyfryzacji oraz Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Wszystkie informacje dotyczące projektu dostępne są na stronie http://bnet.info.pl/.