Bolt otwiera pierwszy Punkt Obsługi Kierowców
Bolt otworzył Punkt Obsługi Kierowców w Warszawie. To pierwszy z 12 obiektów, które powstaną w największych polskich miastach. Punkty mają za zadanie fizyczną weryfikację dokumentacji kierowców świadczących usługę przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt, a w rezultacie poprawę jakości i bezpieczeństwa usługi. Jest to pierwszy punkt obsługi kierowców Bolt w Polsce. Jest to element szerszych działań firmy na rzecz poprawy jakości przejazdów, w które zainwestuje w naszym kraju łącznie 10 milionów złotych.
W każdym z 12 punktów obsługi kierowców wykwalifikowani pracownicy Bolt będą weryfikować między innymi ważność prawa jazdy, identyfikatora taxi, badań koniecznych do wykonywania usługi oraz prawa pobytu. Pracownik punktu obsługi kierowców będzie również sprawdzał odpowiednie oznakowanie samochodu, którym wykonywana jest usługa przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt.
– Bezpieczeństwo i komfort naszych użytkowniczek i użytkowników od zawsze były głównymi priorytetami Bolt. Uruchamiając pierwsze w Polsce Punkty Obsługi Kierowców, Bolt wyznacza nowe standardy w tym zakresie. Uzupełnienie obowiązującej do tej pory weryfikacji elektronicznej dokumentów kierowców weryfikacją fizyczną to kolejny krok, który zapewni, że każda kierowczyni i kierowca przewożący osoby za pośrednictwem naszej platformy będą świadczyć usługę na najwyższym poziomie – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Otwarcie punktu obsługi kierowców w Warszawie to pierwszy element wdrażania zapowiedzianego wcześniej przez Bolt kompleksowego planu mającego na celu poprawę standardów bezpieczeństwa. Bolt zainwestuje łącznie 10 milionów złotych w poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu osób korzystających z przejazdów za pośrednictwem swojej platformy.
Dotychczas Bolt wdrożył już wiele zmian i dodatkowych funkcji na platformie, które podnoszą jakość przejazdów. Wśród nich są również ogłoszone w marcu tego roku Standardy bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką, które wskazują dobre praktyki dla całego sektora taxi. Platforma zadeklarowała również podjęcie prac nad wprowadzeniem jednolitej, cyfrowej licencji na przewóz osób taksówką, tzw. E-licencji, ponieważ scyfryzowane procedury uszczelnią proces weryfikacji kierowców i pojazdów, co w efekcie doprowadzi do poprawy bezpieczeństwa.
Jednocześnie zachęcam do zaznania się z raportem “Kierunek: Bezpieczeństwo”, który powstał wraz z Zespołem Doradców Gospodarczych TOR, Fundacją Centrum Praw Kobiet oraz Stowarzyszeniem Partnerstwo na Rzecz Bezpieczeństwa Drogowego.
Po wprowadzeniu fizycznej weryfikacji kierowców, Uber idzie krok dalej i prezentuje szereg zmian na rzecz poprawy bezpieczeństwa w branży przewozów oraz dane dotyczące aplikacji w raporcie „Kierunek: Bezpieczeństwo”.
Wśród postulatów systemowych zmian znajdują się m.in.:
– wprowadzenie Karty Standardów Ochrony Pasażerów i Kierowców,
– stworzenie systemu elektronicznej jednolitej ogólnokrajowej licencji taxi,
– możliwość wymiany informacji o kierowcach pomiędzy pośrednikami.
Kierowcy oraz floty mają czas na dostarczenie dokumentów do końca grudnia.
Kwestie bezpieczeństwa konsultowane były z polską Policją.