Canon: Dwa obiektywy telewizyjne 8K
Canon zaprezentował dziś dwa nowe obiektywy do kamer telewizyjnych 8K , wyposażonych w 1,25-calowe matryce. Zmiennoogniskowy obiektyw UHD-DIGISUPER 51 i mobilny obiektyw zmiennoogniskowy 7×10,7 KAS S to rozwiązania Canon opracowane z myślą o kamerach broadcastowych wykorzystywanych do transmisji obrazu w jakości 8K.
W ostatnich latach produkcje telewizyjne, takie jak filmy dokumentalne czy transmisje z wydarzeń sportowych, zaczęły wprowadzać rozwiązania 8K w celu dostarczania wideo o ultrawysokiej rozdzielczości. W związku z tym coraz szybciej rośnie zapotrzebowanie na profesjonalny sprzęt do rejestrowania, produkcji i transmisji obrazu właśnie pod kątem standardów 8K. Firma Canon, jako producent zarówno najwyższej jakości kamer, jak i obiektywów broadcastowych, pragnie nieustannie rozwijać swoje produkty i dostarczać narzędzia, odpowiadające na wyzwania nadawców i odbiorców oczekujących treści w ultrawysokiej rozdzielczość 8K.
UHD-DIGISUPER 51
Obiektyw UHD-DIGISUPER 51 we współpracy z kamerami telewizyjnymi 8K osiąga niesamowitą wydajność optyczną w całej przestrzeni kadru. To pierwszy obiektyw zmiennoogniskowy 8K Canon, który osiąga zakres ogniskowych od 15,5 mm do 790 mm – najdłuższą na świecie ogniskową[i] w swojej klasie i najwyższy na świecie[ii] współczynnik zoom 51x. Oprócz wysokiego współczynnika powiększenia, obiektyw charakteryzuje się podobnymi właściwościami, co już dostępne obiektywy typu zoom do kamer 4K z matrycą 2/3 cala, dzięki czemu ten technologiczny przeskok do wyższej ligi 8K jest niemal naturalny. Nowy obiektyw umożliwia rejestrowanie najwyższej jakości obrazu w niemal dowolnych scenariuszach i rodzajach produkcji – sprawdzi się doskonale zarówno podczas filmowania sportów w zamkniętych pomieszczeniach, na zewnątrz, jak i podczas relacji przy dużych eventach plenerowych.
7×10.7 KAS S
Model 7×10,7 KAS S oferuje zakres ogniskowych od 10,7 mm do 75 mm, co czyni go pierwszym na świecie[iii] przenośnym obiektywem typu zoom do kamer telewizyjnych 8K, który oferuje współczynnik powiększenia 7x. Podobnie do UHD-DIGISUPER 51, 7×10,7 KAS S także osiąga najwyższą wydajność i jakość optyczną na całej powierzchni kadru, a ergonomia i obsługa są niemal identyczne jak w przypadku modeli do kamer 4K z matrycą 2/3’’. Mobilna konstrukcja daje dużą swobodę ruchu podczas nagrywania w różnych scenariuszach, zarówno w czasie nagrywania ujęcia „z ręki”, jak i przy długich ujęciach na potrzeby produkcji dokumentalnych czy transmisji telewizyjnych.
[i] Spośród zmiennoogniskowych obiektywów telewizyjnych 8K do kamer z matrycą 1,25 cala. Stan na 6 listopada 2019, badania Canon.
[ii] Spośród zmiennoogniskowych obiektywów telewizyjnych 8K do kamer z matrycą 1,25 cala. Stan na 6 listopada 2019, badania Canon.
[iii] Spośród zmiennoogniskowych obiektywów telewizyjnych 8K do kamer z matrycą 1,25 cala. Stan na 6 listopada 2019, badania Canon.