Internet & Gry - Reklama

CD PROJEKT podsumowuje 2021 rok

W 2021 r. CD PROJEKT skupiał się na usprawnieniu rozgrywki Cyberpunka 2077 oraz przygotowaniu edycji gry na najnowszą generację konsol. Był to także rok wewnętrznych zmian zapowiedzianych w aktualizacji strategii Grupy.

 

W ramach strategicznych kierunków rozwoju CD PROJEKT zapowiedział transformację studia, która zakłada m.in. zmianę sposobu zarządzania projektami.

– Chcemy się rozwijać i pracować efektywniej, dlatego podjęliśmy inicjatywy mające na celu zmianę sposobu tworzenia gier i podejścia do komunikacji zewnętrznej studia, a także większy rozwój zespołu. W ramach transformacji RED 2.0 sukcesywnie wprowadzamy do naszych zespołów deweloperskich zwinne metodyki pracy, czyli tzw. Agile. Choć jeszcze dużo pracy przed nami, już teraz zauważamy pozytywne efekty tych zmianmówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

W ubiegłym roku studio CD PROJEKT RED intensywnie pracowało nad usprawnieniami do Cyberpunka 2077, wydając łącznie 8 aktualizacji.

– Wierzymy w długoterminowy potencjał naszej najnowszej produkcji, dlatego jednym z naszych priorytetów w 2021 r. była praca nad ulepszaniem rozgrywki Cyberpunka 2077. Jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu gry, a także z przyjęcia przez społeczność graczy wersji na konsole najnowszej generacji, którą wydaliśmy w lutym br. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 18 mln kopii Cyberpunkamówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

Przychody Grupy CD PROJEKT w 2021 r. wyniosły 888 mln zł, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż Cyberpunka 2077. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w omawianym okresie 209 mln zł.

– Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów złotych i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln złotych. W ostatnich latach zbudowaliśmy solidne zaplecze finansowe, które wspiera naszą niezależność i zabezpiecza możliwość dalszego rozwoju Grupydodaje Piotr Nielubowicz.

W ubiegłym roku CD PROJEKT zwiększył aktywność w obszarze M&A, co było jednym z elementów aktualizacji strategii. Grupa powiększyła się o dwa podmioty z Ameryki Północnej – Digital Scapes (obecnie CD PROJEKT RED Vancouver) oraz The Molasses Flood. Kanadyjski zespół dołączył do struktur CD PROJEKT RED i wspiera produkcję realizowanych projektów, natomiast The Molasses Flood produkuje grę w ramach jednej z należących do CD PROJEKT franczyz.

– Cieszymy się, że dołączyły do nas studia z Vancouver i Bostonu – to doświadczone, ambitne zespoły z dużym know-how, które planujemy rozwijać w kolejnych latach. Obie transakcje wzmacniają kluczowe kompetencje naszej Grupy Kapitałowejpodsumowuje Adam Kiciński.

W marcu br. CD PROJEKT RED poinformował o rozpoczęciu wieloletniej, strategicznej współpracy z Epic Games, na mocy której przyszłe tytuły będą korzystały z technologii Unreal Engine 5. Studio ogłosiło również, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin. Do tej pory sprzedano łącznie ponad 65 mln kopii gier sagi wiedźmińskiej, z czego Wiedźmin 3: Dziki Gon został sprzedany w liczbie ponad 40 mln egzemplarzy.

Pełne sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej CD PROJEKT oraz Raport Zrównoważonego Rozwoju Grupy CD PROJEKT za 2021 r. znajdują się na stronie: www.cdprojekt.com/pl/inwestorzy/centrum-wynikow/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *