Media

CNN Martin Laing – zrównoważona produkcja w reklamie to obowiązek – Światowy Dzień Środowiska

W 1973 roku ONZ wyznaczyła 5 czerwca jako Światowy Dzień Ochrony Środowiska, aby zachęcić do podnoszenia świadomości i podejmowania działań na rzecz ochrony naszej planety. Niestety, sektor reklamowy i kreatywny w znacznym stopniu przyczyniają się do problemów poruszanych tego dnia. Według badania Business Green, szacowana całkowita emisja ekwiwalentu CO2 przez agencje reklamowe przekracza 84 000 ton rocznie. A to tylko jedna część ekosystemu reklamowego. Jest jednak nadzieja w tym, jak możemy sobie z tym poradzić, w szczególności jeśli chodzi o mój obszar, czyli produkcję treści reklamowych, ponieważ podejmujemy kroki w celu złagodzenia, a nawet wyeliminowania negatywnego wpływu.

 

Wierzę, że zmiany w naszej branży są napędzane, ponieważ ludzie pracujący w reklamie chcą być częścią rozwiązania kryzysu klimatycznego. Wynika to z roli, jaką reklama może odgrywać we wpływaniu na politykę korporacyjną i zachowania konsumentów, pomagając im dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów w tym, co kupują, czego używają i co robią na co dzień. Ale może to również odbywać poprzez pozytywny wkład, jakim jest traktowanie zrównoważonego tworzenia treści jako priorytetu i strategicznego imperatywu, a nie tylko czegoś, co miło jest posiadać.

Jednym z najskuteczniejszych ruchów napędzających takie zmiany jest Ad Net Zero, inicjatywa non-profit prowadzona przez Stowarzyszenie Reklamy. Create, studio marki CNN International, w którym pracuję od prawie 20 lat, jest członkiem grupy sterującej Ad Net Zero od samego początku, wraz z niektórymi z największych światowych marek, agencji i wydawców, którzy również osiągają lub zobowiązują się do osiągnięcia zerowej emisji netto, jeśli chodzi o produkcję treści reklamowych. Dla naszego studia udział w tej inicjatywie stał się istotnym filarem naszego zobowiązania do tworzenia odpowiedzialnie, aby osiągnąć zerową emisję netto w naszej pracy dla międzynarodowych klientów reklamowych CNN.

Ad Net Zero powstało, aby zapewnić przestrzeń do współpracy w całej naszej branży. Pracując razem, zwolennicy idei napędzają politykę ograniczania emisji dwutlenku węgla w całym ekosystemie reklamowym, wzmacniając jednocześnie zdolność sektora do ustalania i zobowiązywania się do realizacji celów zerowej emisji netto, opartych na naukowych danych.

Jeśli chodzi o produkcję treści, moją naczelną zasadą jest to, że tylko uzasadniony zrównoważony rozwój może wykazać neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Producenci reklam i branded content osiągają to poprzez obliczenie śladu węglowego i zredukowanie go do zera oraz poprzez połączenie działań wydajnościowych wewnątrz firmy oraz wspieranie zewnętrznych projektów redukcji emisji dwutlenku węgla. Nie ma łatwej odpowiedzi ani jednego szybkiego rozwiązania tego problemu i mam nadzieję, że dzielenie się niektórymi praktykami, których uczę się podczas tej podróży, pomoże innym stawić czoła tym samym wyzwaniom.

 

 

Odkryłem, że redukcja śladu węglowego produkcji zaczyna się od ludzi i procesów. Nasz zespół jest z natury świadomy ekologicznie i zaangażował się w ten projekt, gdy zrozumieliśmy, że robimy coś, co jest korzystne zarówno dla planety, jak i dla nas samych, rozwijając nasze umiejętności i zapewniając przyszłość zarówno dla siebie, jak i dla naszego studia. W związku z tym wszystkie filmy, które kręcimy i produkujemy na całym świecie, są teraz sprawdzane za pomocą kalkulatora emisji dwutlenku węgla AdGreen, aby zmierzyć, zredukować i skompensować ślad węglowy produkcji. Współpraca z AdGreen, uznanym na całym świecie organem z siedzibą w Wielkiej Brytanii, pomaga w praktycznych rozwiązaniach, takich jak znajdowanie bardziej zrównoważonych alternatyw dla wykorzystywanych materiałów i transportu tam, gdzie to możliwe, dostarczanie informacji na temat zużycia energii elektrycznej i paliwa, wypożyczanie rekwizytów i kostiumów, sprawdzanie jakie chemikalia znajdują się w farbie i makijażu, dostarczanie lokalnie pozyskiwanych posiłków wegetariańskich, recykling i redukcja odpadów oraz jednorazowego plastiku. Jest to wymagający proces, ale jestem pod wrażeniem entuzjazmu, z jakim nasz zespół, a także podwykonawcy, partnerzy zewnętrzni i członkowie ekipy, z którymi pracujemy, uczą się i przyjmują te praktyki produkcyjne.

Jednak samo wdrożenie tych procesów nie wystarczy. Cały zespół Create jest dumny, że dwa lata z rzędu uzyskał status Superuser w dorocznym przeglądzie AdGreen, plasując się w top 10 najlepszych użytkowników agencji na świecie. Przedstawiciele AdGreen przyznali Create status Superuser dzięki naszemu „konsekwentnemu zaangażowaniu w pomiar emisji dwutlenku węgla”, co oznacza, że należymy do wybranej grupy studiów i agencji, które stworzyły największą liczbę projektów z kalkulatorem emisji dwutlenku węgla.

Tylko poprzez mierzenie i dokumentowanie naszego śladu środowiskowego zespół produkcyjny będzie w stanie stwierdzić, czy osiągnął poziom ad net zero. Jest to żmudne, ale gdy jest częścią procesu produkcyjnego, szybko staje się mniej uciążliwe. W 2022 roku włączyliśmy zmianę, aby nasze studio stało się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla z każdym filmem, który produkujemy na całym świecie. Do tej pory studio zastosowaliśmy metody redukcji emisji dwutlenku węgla i zrównoważyliśmy nieuniknioną emisję dwutlenku węgla w ponad 100 produkcjach, jednocześnie finansując lub wspierając ponad 18 projektów zmniejszenia emisji dwutlenku węgla na całym świecie.

Finansowanie projektów poprzez kompensację emisji dwutlenku węgla jest również ważną częścią procesu i celem tej inicjatywy. Nie może to być kwestia drugorzędna. Często domyślną opcją jest sadzenie drzew, ale takie projekty mogą potrzebować wielu lat, zanim przyniosą rezultaty. Staramy się być bardzo celowi w projektach, które wspieramy poprzez kompensację emisji dwutlenku węgla. Działa to najlepiej, gdy projekt można bezpośrednio powiązać z produkowanymi treściami i kampanią, nad którą pracujemy. Na przykład nasza ostatnia praca dla Samsunga uwzględniała biologa morskiego zajmującego się ochroną oceanów. Redukując nieuniknioną emisję dwutlenku węgla wynikającą z produkcji, celowo zdecydowaliśmy się sfinansować projekt odbudowy namorzynów Delta Blue Carbon, który wychwytuje równoważną ilość dwutlenku węgla emitowanego przez projekt, jednocześnie chroniąc ekosystemy oceanów i społeczności.

W czasie tej podróży nasze studio stanęło oczywiście przed wyzwaniami – przejście na neutralność węglową wiązało się z przeszkodami logistycznymi, takimi samymi budżetami jak wcześniej i presją dodawania nowych procesów przy jednoczesnym zachowaniu napiętych terminów. Podjęcie decyzji o osiągnięciu zerowego poziomu emisji dwutlenku węgla i trzymanie się jej było poważnym wyzwaniem. Jednak pokonaliśmy te przeszkody i pozostaliśmy wierni obranemu kursowi dzięki współpracy, kreatywności, a także dzieleniu się naszymi doświadczeniami i uczeniu się od innych, w tym całego naszego zespołu produkcyjnego – od Londynu po Tokio – który odbył doskonałe szkolenie IPA Ad Net Zero Essentials.

Obchodząc kolejny Światowy Dzień Ochrony Środowiska, skorzystajmy z okazji, aby uczynić zrównoważoną produkcję obowiązkiem, a nie opcją i w ten sposób wnosić nasz wkład w ważne działania w całej naszej branży.

foto, źródło. CNN

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *