CNN najpopularniejszym źródłem informacji wśród osób podróżujących
Według dorocznego badania Media GPS, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową BDRC Group żadne inne medium informacyjne nie angażuje osób podróżujących w interesach i dla przyjemności tak bardzo, jak CNN. Firma przebadała zachowania 9,9 mln podróżnych.
Sondaż przeprowadzono we współpracy z biurami podróży online, tradycyjnymi agentami turystycznymi oraz firmami obsługującymi korporacje w zakresie organizacji wyjazdów. Wyniki Media GPS wykazały, że ponad 50% osób wyjeżdżających za granicę sięga po wiadomości i informacje CNN w trakcie swoich podróży, korzystając z telewizorów lub urządzeń cyfrowych.
Wynik ten jest wyższy od wyników uzyskanych przez BBC (43% zasięgu), CNBC (27%) oraz pozostałe międzynarodowe marki informacyjne. Zgodnie z badaniem odbiorcy CNN to osoby zamożne, często podróżujące zarówno w interesach, jak i dla przyjemności. W ciągu roku grupa ta odbywa niemal 42 miliony międzynarodowych lotów i spędza ponad 63 miliony nocy w hotelach podczas delegacji, co przekłada się na ponad 1,7 miliarda dolarów transakcji gotówkowych.
Badanie Media GPS wykazało również, że CNN zajmuje pierwsze miejsce wśród influencerów biznesowych (CNN: 58%; BBC: 49%; CNBC: 32%), osób zajmujących stanowiska kierownicze (CNN: 59%; BBC: 49%; CNBC: 32%), osób uzyskujących wysoki dochód (CNN: 60%; BBC: 50%; CNBC: 32%) oraz osób wyjeżdżających za granicę (CNN: 58%; BBC: 52%; CNBC: 29%), czyli kluczowych odbiorców dla międzynarodowych reklamodawców w grupie osób podróżujących.
„To ciekawe badanie, które w odróżnieniu od tradycyjnych ankiety, przeprowadzane jest w momencie rezerwacji lotu, a nie po podróży. Pozwala to lepiej zrozumieć profil i nawyki osób podróżujących za granicę i połączyć uzyskane dane z informacjami o ich planach związanych z podróżą” mówi Mark Sear, wice prezes CNN International Commercial ds. odbiorców i danych. „Badanie daje solidny obraz i bogaty zasób danych, które możemy wykorzystać, by jeszcze lepiej zrozumieć przyzwyczajenia wpływowych i zamożnych odbiorców. Nie trzeba być jednak naukowcem, by zrozumieć dwa główne wnioski płynące z badania – CNN jest najchętniej wybieranym źródłem informacji wśród osób podróżujących za granicę, a widownia stacji jest zamożna i ma dużą siłę nabywczą zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.”