MediaZapowiedzi TV

CNN zagląda za kulisy świata e-sportu. Nowy odcinek „Marketplace Europe”

Najnowszy odcinek programu „Marketplace Europe”, który zadebiutuje na antenie CNN International w sobotę 18 lutego o godz. 8:45, jest poświęcony rozwojowi e-sportu w Europie. Prowadząca Anna Stewart zagląda za kulisy profesjonalnego e-sportowego turnieju w Manchesterze.

 

Według firmy Deloitte, większość e-graczy to millenialsi. Głównym ośrodkiem branży jest Europa – Włosi, Polacy i Hiszpanie stanowią około połowy wszystkich widzów e-sportu. Z tego kontynentu pochodzi również trzech z pięciu najpopularniejszych streamerów na Twitchu.

Rozgrywki mogą odbywać się online, na stronach streamingowych, np. na Youtubie lub Twitchu, albo na żywo, na dużych arenach, takich jak Victoria Warehouse w Manchesterze. Fani zajmują tam swoje miejsca, aby obejrzeć turniej Red Bull Home Ground. Arena pęka w szwach – wszystkie bilety są wyprzedane. „Kiedy siedzisz tam na scenie, wygrywasz rundę i widzisz jak ludzie podrywają się z miejsc i wiwatują, ich energia od razu ci się udziela” – tak duńska gamerka Michaela Lintrup, znana w sieci jako Mimi, opisuje atmosferę panującą na zawodach z udziałem publiczności.

Na Red Bull Home Ground zespoły grają w Valoranta, drużynową strzelankę pierwszoosobową. Na Twitchu i Youtubie oglądają ich ponad trzy miliony widzów. Prezenterka Yinsu Collins zwraca uwagę, w jakim szybkim tempie rozwijał się Valorant: „[Zazwyczaj] musi minąć sporo czasu, zanim gra stanie się popularna. Tej zajęło to mniej niż rok. Wszystko się zmienia, a rynek jest teraz naprawdę duży. Mamy zespół zajmujący się transmisjami i zespół produkcyjny. Wszyscy gracze pro są, moim zdaniem, sportowcami. Spójrzmy też z ich perspektywy – mają sztab trenerski i analityków”.

W turnieju biorą udział dwa zespoły, a zwycięzca zabierze do domu nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów. „Hundred Thieves” to amerykańska drużyna, która współpracuje z Heinekenem, Lexusem i AT&T, natomiast partnerami teamu „Cloud Nine” są Red Bull, BMW i Microsoft. Zellsis, jeden z członków zespołu, wyjaśnia, jak widzi przyszłość e-sportu: „Chcę po prostu obserwować, jak e-sport nieustannie się rozwija. Stworzenie dynastii, wygrywanie i ugruntowanie naszej nazwy na rynku byłoby super”.

Yinsu Collins podsumowuje: „Zmiany zachodzą tylko na lepsze. Więcej pieniędzy i więcej inwestycji pomoże w rozwoju, lepiej wyedukuje ludzi i da im więcej możliwości”.

W lutowym odcinku programu pojawi się również temat rozbudowy sektora energetyki wiatrowej w Europie.

Więcej o Marketplace Europe: https://edition.cnn.com/specials/business/marketplace-europe

Nowy odcinek „Marketplace Europe” zostanie wyemitowany na antenie CNN International w sobotę 18 lutego o godzinie 8:45

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *