„Czego powinna uczyć szkoła przyszłości?” – 2. debata w ramach programu „Wyborczej” „Jutronauci”
Jak powinien zmienić się polski system edukacji, żeby przygotować dzieci na wyzwania przyszłości? Jakich kompetencji powinna uczyć szkoła i jaką rolę powinni pełnić w niej nauczyciele? Odpowiedzi na te oraz podobne pytania będą poszukiwać eksperci programu „Gazety Wyborczej” i serwisu Wyborcza.pl „Jutronauci” podczas drugiej debaty z tegorocznej edycji projektu. Dyskusja rozpocznie się dziś – 22 czerwca br. o godz. 18:00 z udziałem publiczności w Elektrowni Powiśle w Warszawie i będzie transmitowana online. Partnerem strategicznym „Jutronautów” jest Sebastian Kulczyk, a partnerem wspierającym – FANUC.
Debata „Czego powinna uczyć szkoła przyszłości?” jest drugim takim wydarzeniem w ramach 6. edycji programu „Jutronauci”, którego hasło przewodnie brzmi „Sięgaj za horyzont”. Poprzednie spotkanie miało miejsce w kwietniu br. i dotyczyło rozważań nad potencjalnym scenariuszem przyszłości świata po wojnie, która wciąż toczy się w Ukrainie.
W trakcie wydarzenia eksperci – wraz z gospodynią debaty Aleksandrą Sobczak i prowadzącą Karoliną Słowik – będą rozmawiać nie tylko o aktualnej kondycji polskiej szkoły, ale również przyjrzą się nowatorskim rozwiązaniom w zakresie edukacji z Finlandii i Singapuru, które można przenieść na polski grunt. Gośćmi debaty będą: Oktawia Gorzeńska – twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, Karol Górnowicz – prezes zarządu Skriware oraz Rafał Lew-Starowicz – wiceprezes zarządu fundacji EdTech Poland.
Spotkanie rozpocznie się w środę, 22 czerwca br. o godz. 18:00 w warszawskiej Elektrowni Powiśle (Chillout Zone Poziom +1 w budynku B, mieszczącym się przy ul. Zajęczej 2B w Warszawie). Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, nie obowiązują zapisy.
Debata będzie również transmitowana online na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej” – link https://www.facebook.com/events/606502697185626/
Tegoroczni „Jutronauci” koncentrują się na przyszłości edukacji, niemniej jednak twórcy projektu wraz z zaproszonymi gośćmi – przedsiębiorcami, naukowcami czy artystami – skupią się również nad możliwym wpływem migracji na polskie społeczeństwo. Materiały powstające w ramach projektu ukazują się na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2022 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła 290 tys.