Discovery Communications i TIM wspólnie wprowadzą pierwszą mobilną usługę z IO
Discovery Communications i TIM poinformowały dzisiaj o nawiązaniu historycznej współpracy przy igrzyskach olimpijskich, dzięki której turniej dotrze do jeszcze większej liczby osób na większej liczbie platform. W ramach pierwszej z planowanej serii umów skoncentrowanych na rozbudowaniu ekskluzywnej i zróżnicowanej oferty cyfrowej dla operatorów mobilnych w Europie, klienci TIM jako pierwsi otrzymają na wyłączność dostęp do ekscytujących relacji z igrzysk olimpijskich.
Dzięki naszej współpracy z największym operatorem telefonii komórkowej we Włoszech miliony użytkowników zyskają dostęp do rewolucyjnego formatu relacji z igrzysk olimpijskich. Nasze historyczne porozumienie to wielka wygrana dla kibiców, którzy chcą oglądać ekskluzywne materiały poświęcone igrzyskom w dowolnym miejscu i czasie – powiedział Jean-Briac Perrette, prezes i CEO Discovery Networks International.
Status „oficjalnego nadawcy mobilnego” zapewnia firmie Telecom Italia wyjątkową możliwość używania oficjalnego logotypu olimpijskiego i stworzenia dla swoich klientów zróżnicowanej oferty obejmującej dostęp do całodobowego, linearnego serwisu informacyjnego operatora oraz kanału prezentującego najważniejsze wydarzenia, a także krótkie materiały filmowe, które pozwolą kibicom śledzić ich narodowych bohaterów w domu, przez Internet i w podróży.
To pierwsze porozumienie jest ważnym krokiem w dążeniu Discovery do uzupełnienia oferty relacjonowania igrzysk olimpijskich dzięki dotarciu do kibiców i zaangażowaniu ich poprzez innowacyjną, zindywidualizowaną i atrakcyjną dla lokalnego widza ofertę obejmującą wszystkie platformy.
Nowatorska umowa pozwala TIM także na bezpośrednie powiązanie marki z ruchem olimpijskim przez cały cykl olimpijski, zaczynając od Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczangu, które odbędą się w lutym. Klienci operatora zyskają dostęp do najnowszych wiadomości i relacji na żywo na temat olimpijskich bohaterów narodowych.
Abonenci TIM będą mogli również korzystać z platformy Eurosport Player, na której dostępne będą m. in. Mistrzostwa Świata w Pływaniu organizowane przez FINA, Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce organizowane przez IAAF, turnieje Wielkiego Szlema (French Open, US Open, Australian Open) i wszystkie 3 Grand Tours (Giro d’Italia, Tour de France, Vuelta de Espana) oraz sport zimowe. Na platformie fani mają możliwość śledzić wydarzenia sportowe w prawdziwie wielowymiarowy i interaktywny sposób, dzięki czemu nie przegapią ani jednej chwili igrzysk. Eurosport Player oferuje ekskluzywne materiały w systemie VR (virtual reality) i AR (augmented reality), filmy sferyczne oraz do 30 dodatkowych kanałów relacjonujących najciekawsze wydarzenia sportowe. W ten sposób tworzy wirtualną strefę kibica o niespotykanych dotąd możliwościach i skali.
Widzimy spore zainteresowanie ofertą dla operatorów mobilnych również na polskim rynku. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami – dodała Dorota Żurkowska-Bytner, Senior Vice President i Country Manager na Polskę w Discovery Networks CEEMEA.