Sport w TVTVN Warner Bros. Discovery Polska

Discovery i PGA TOUR stworzą pierwszy międzynarodowy serwis poświęcony golfowi

Discovery i PGA TOUR poinformowały o nawiązaniu wyjątkowego, strategicznego partnerstwa, które ucieszy wszystkich fanów golfa. Mogą oni spodziewać się emocji na najwyższym, światowym poziomie, dzięki blisko 2000 godzin relacji z 6 tourów oraz blisko 150 turniejów rocznie.

 

Oprócz praw do transmisji imprez PGA TOUR w telewizji linearnej na 220 rynkach[2], partnerstwo zapoczątkuje nowy, dedykowany serwis streamingowy. Do jego stworzenia Discovery wykorzysta doświadczenie w rozwijaniu produktów skierowanych bezpośrednio do konsumenta, w szczególności Eurosport Playera. Nadawca planuje zainwestować we współpracę łącznie ponad 2 miliardy dolarów. Kwota ta obejmuje akwizycję praw oraz rozwój wspomnianej platformy OTT, a poziom inwestycji ma rosnąć z roku na rok.

Partnerzy zamierzają nawiązać współpracę z wiodącymi nadawcami i operatorami z myślą o dotarciu do globalnej widowni poza Stanami Zjednoczonymi. Co więcej, Discovery planuje wykorzystać potencjał swojego portfolio kanałów i produktów cyfrowych, bazując na bogatej bibliotece materiałów wideo udostępnionych w ramach współpracy przez PGA TOUR.

– Jest to świetna wiadomość dla wszystkich miłośników golfa na całym świecie. Dzięki nawiązaniu pionierskiej współpracy z PGA TOUR, Discovery i Eurosport po raz kolejny staną się miejscem wielkich emocji wokół prestiżowych wydarzeń sportowych. Zakończone niedawno Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pyeongchang udowodniły, że stoi za nami globalny zasięg, znakomici eksperci, doświadczenie w przygotowywaniu najwyższej klasy transmisji telewizyjnych i tworzeniu rozwiązań skierowanych do konsumenta, a także relacje z partnerami na poziomie lokalnym – powiedział David Zaslav, Prezes Discovery.

– Nawiązanie współpracy z silnym, globalnym partnerem, takim jak Discovery, pozwala nam dotrzeć do widowni także poza Stanami Zjednoczonymi oraz otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju. Ogłoszenie partnerstwa z Discovery współgra z niedawnym otwarciem naszych biur w Londynie, Tokio oraz Pekinie – w ten sposób będziemy mogli jeszcze skuteczniej popularyzować tę dyscyplinę oraz wzmocnić jej wartość w oczach sponsorówpodkreślił Jay Monahan, Komisarz PGA TOUR.

Od 2007 roku PGA TOUR samodzielnie prowadziła negocjacje dotyczące praw do transmisji wydarzeń z cyklu poza Stanami Zjednoczonymi. Partnerstwo Discovery i PGA TOUR to współpraca dwóch komplementarnych, globalnych marek – PGA TOUR dysponuje prestiżowymi prawami, wyjątkowym kontentem oraz możliwościami produkcyjnymi, podczas gdy Discovery przynosi wieloletnie doświadczenie, relacje z partnerami na poziomie lokalnym, a także niezwykłe możliwości dotarcia do widzów poprzez różne platformy. Wspólnie stworzą wyjątkową ofertę dla miłośników golfa, obejmującą telewizją płatną, kanały otwarte oraz platformy cyfrowe.

Przedsięwzięciem pokieruje Alex Kaplan, który dotychczas pełnił rolę EVP, Commercial for Eurosport Digital. Z jego pomocą serwis zyskał ponad milion subskrybentów. Przed dołączeniem do Discovery Kaplan pełnił kierownicze role w NBA oraz DIRECTV/AT&T. Nowy zespół zarządzający zostanie ogłoszony niebawem. Znajdzie się w nim Thierry Pascal z PGA TOUR, odpowiedzialny za dystrybucję.

Discovery ma bogate doświadczenie w zarządzaniu globalnymi prawami sportowymi i budowaniu społeczności zaangażowanych fanów, również we współpracy z partnerami. Jako miejsce, w którym bije serce igrzysk olimpijskich w Europie oraz właściciel Eurosportu, przez cały rok dostarcza widzom znakomite i dostosowane do specyfiki każdego rynku transmisje sportowe w telewizji linearnej oraz za pośrednictwem najpopularniejszego w Europie sportowego serwisu streamingowego OTT – Eurosport Playera, który jest dostępny na 54 rynkach. Discovery cechuje światowej klasy wiedza na temat międzynarodowych praw sportowych oraz ich dystrybucji. Koncern jest także właścicielem praw telewizyjnych i multimedialnych do zimowych i letnich igrzysk olimpijskich do 2024 roku[3].

Przy okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018, Discovery nawiązało ponad 40 partnerstw z nadawcami telewizji otwartej. Za pośrednictwem serwisów OTT koncern po raz pierwszy w historii pokazał każdą minutę igrzysk w całej Europie, a dzięki innowacyjnemu podejściu do mediów społecznościowych, takiemu jak pionierska współpraca ze Snapchatem, docierał także do młodszego pokolenia widzów. Discovery osiągnęło historyczne, rekordowe wyniki oglądalności igrzysk olimpijskich w telewizji linearnej oraz w digitalu, docierając do 63% mieszkańców Europy poprzez własne kanały otwarte i płatne, platformy digitalowe oraz partnerstwa z innymi nadawcami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *