Discovery i WarnerMedia tworzą nowy koncern medialny
WarnerMedia i Discovery tworzą nowy koncern medialny, który ma być globalnym liderem rozrywki i informacji oraz wiodącą platformą streamingową. Do WarnerMedia należą m.in. HBO, CNN, Cartoon Network, wytwórnia filmowa Warner Bros i platforma streamingowa HBO Max. W skład Discovery wchodzą m.in. kanał Discovery, platforma discovery+, HGTV, Eurosport, Animal Planet i TVN.
– Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia – rozrywka pod jednym dachem – informuje David Zaslav, prezes Discovery Inc.
Połączone firmy mają konkurować z takimi gigantami jak Netflix czy Disney. Wartość nowego serwisu, według “Financial Times”, szacowana jest na 150 miliardów dolarów.
– Jest coraz więcej środków na dotarcie do odbiorcy usług streamingowych i aby utrzymać tempo i pozycję lidera kilka rzeczy jest niezbędnych – działalność na skalę globalną, zaplecze kapitałowe, różnorodna i wysokiej jakości treść oraz najbardziej utalentowani pracownicy w branży – wskazuje John Stankey, prezes AT&T.
Szczegóły fuzji
W wyniku tej transakcji AT&T ma otrzymać 43 mld dolarów w gotówce, papierach dłużnych oraz ma objąć pewną część długu WarnerMedia. Akcjonariusze AT&T mają otrzymać 71 proc. udziałów w nowej firmie, a udziałowcy Discovery – 29 proc.
Prezesem nowego podmiotu ma zostać David Zaslav, obecnie CEO w Discovery. Transakcja musi być zatwierdzona przez odpowiednich regulatorów, co ma zająć około roku.
– Liczymy, że nasza transakcja zostanie zatwierdzona w pierwszej połowie przyszłego roku – mówi Zaslav.
Po połączeniu firma ma osiągnąć w 2023 roku przychody w wysokości 52 mld dolarów oraz zysk operacyjny EBITDA w okolicy 14 mld dolarów. Koszty fuzji oszacowano na 3 mld dolarów. Firma nie w planach sprzedaży żadnego ze swoich aktywów, w tym CNN.
Discovery na polskim rynku
Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interactive, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę – w swoich akcjach.
Źródło: TVN24 Biznes