Discovery po raz pierwszy w historii zmierzy łączną oglądalność nadchodzących ZIO
Po raz pierwszy w historii zostanie zmierzona konsumpcja materiałów wideo w całej Europie i na wszystkich ekranach. Metodologia „New TV – Total Video” zyskała aprobatę Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Obejmie ona oglądalność wideo, liczbę użytkowników oraz ich zaangażowanie, ilustrując obecne zachowania miłośników sportów zimowych. W ramach nowego podejścia Discovery zamierza ściśle współpracować ze swoimi partnerami w całej Europie.
Jako miejsce, gdzie bije serce igrzysk w Europie*, Discovery i jego wiodąca platforma sportowa Eurosport zamierzają przedstawić nadchodzące Zimowe Igrzyska Olimpijskie jak nigdy dotąd – jeszcze szerzej i na wielu ekranach. Aby wesprzeć te ambitne plany i pokazać, jak ważne i popularne dla widzów są igrzyska, nadawca opracował nową metodologię pomiaru zachowania konsumentów w całej Europie. Będzie się ona składała z 3 elementów, które wspólnie zobrazują „Total Video”, czyli nowe rozumienie telewizji wychodzącej daleko poza tradycyjny ekran telewizora:
1. Wideo: Łączna liczba obejrzanych materiałów wideo oraz łączny czas poświęcony na ich oglądanie wyrażony w godzinach na platformach należących do Discovery, w telewizji płatnej oraz na kanałach otwartych, w serwisach streamingowych, na platformach online, w mediach społecznościowych, aplikacjach, uzupełnione zagregowanymi wynikami oglądalności igrzysk na platformach partnerów z całej Europy.
2. Użytkownicy: Łączna liczba widzów na wszystkich platformach nadawcy, w tym telewizji płatnej, kanałów otwartych, serwisów streamingowych, platform online, mediów społecznościowych, aplikacji wraz z zagregowanymi wynikami oglądalności z całej Europy.
3. Zaangażowanie: Zagregowana liczba interakcji z treściami olimpijskimi (polubienia, udostępnienia, komentarze) na platformach Discovery w przestrzeni online oraz w mediach społecznościowych.
– We współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim oraz Publicis Media udało nam się opracować nowe podejście do pomiaru konsumpcji mediów – przede wszystkim po to, aby jeszcze lepiej rozumieć zachowania widzów w wieloekranowej rzeczywistości – powiedział Jean-Briac Perrette, President i CEO Discovery Networks International. – Igrzyska olimpijskie to największe wydarzenie sportowe na świecie i jednocześnie fantastyczna możliwość do analizy trendów konsumenckich, tym bardziej, że Eurosport pokaże każdą chwilę olimpijskich zmagań na wszystkich dostępnych platformach. – dodaje.
– Discovery to partner z wielką ambicją, chętny do inwestycji oraz wprowadzania innowacji. Dlatego tak cenimy sobie naszą współpracę. Dzięki nowemu podejściu do mierzenia popularności igrzysk na wszystkich ekranach, Discovery wyznacza nowe standardy. W ten sposób będziemy mieć możliwość lepszego zrozumienia, czego oczekują widzowie w całej Europie, szczególnie ci z młodego pokolenia. – podkreślił Thomas Bach, Prezes Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Przy projekcie Discovery współpracuje z zespołem Publicis Media Sport & Entertainment. Owocem tej współpracy jest nowe podejście, które pozwoli zebrać i przekalkulować unikalny zasięg bez dublowania użytkowników. Przeprowadzona zostanie także ankieta po zakończeniu igrzysk, która dostarczy odpowiedzi, w jaki sposób Europejczycy oglądają igrzyska na różnych platformach.
– Udało nam się opracować sposób pomiaru widowni, który pokaże prawdziwy potencjał nadchodzących Zimowych Igrzysk Olimpijskich. Wykorzystujemy dane pochodzące z wielu źródeł. Co istotne, bazujemy tutaj oczywiście na oficjalnych danych dotyczących oglądalności oraz konsumpcji treści online, ale konfrontujemy je z odpowiedziami konsumentów z ankiety. Dzięki temu będziemy mogli zidentyfikować elementy wspólne pomiędzy konsumpcją telewizyjną a przestrzenią cyfrową i mediami społecznościowymi. Oznacza to, że unikniemy podwójnej kalkulacji uzyskując po raz pierwszy w historii prawdziwy zasięg igrzysk wśród europejskich widzów. – powiedział Chris Jones, Global Lead, Research & Evaluation, Publicis Media Sports & Entertainment.