Discovery prezentuje nowatorskie, wirtualne studio olimpijskie The Cube
Eksperci Discovery będą komentować Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 17 studiach telewizyjnych na całym świecie. Dodatkowo Eurosport gwarantuje pięć dni darmowego dostępu do platformy Eurosport Player.
Niemiecki złoty medalista olimpijski w skokach narciarskich, Sven Hannawald, w studiu The Cube w Pyeongchang (źródło: Eurosport)
Do zapalenia znicza olimpijskiego na stadionie w Pyeongchang zostały już ostatnie godziny. Z tej okazji Eurosport – miejsce, w którym bije serce igrzysk olimpijskich w Europie – zaprezentował pierwsze zdjęcia wirtualnego studia olimpijskiego The Cube.
Od Korei Południowej przez Niemcy, Szwecję, Norwegię, Finlandię aż po Wielką Brytanię, Eurosport będzie gościć swoich ekspertów i komentatorów w 17 studiach telewizyjnych przez cały czas trwania igrzysk.
Całkowicie nową propozycją Eurosportu będzie wirtualne studio olimpijskie The Cube, którego plany realizacji po raz pierwszy ujawniono 100 dni przed igrzyskami. Studio będzie wykorzystywać technologie wzbogaconych danych oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w perspektywie 360 stopni, które zapewnią niezapomniane wrażenia z transmisji tegorocznych igrzysk zimowych, ukazując nawet najdrobniejsze szczegóły.
Transmisje z The Cube udoskonali obecnoś
największych sportowych gwiazd i ekspertów, którzy specjalnie dla widzów Eurosportu będą komentować bieżące wydarzenia z PyeongChang.
Sześciokrotny medalista olimpijski Bode Miller (narciarstwo alpejskie), niemiecki złoty medalista w skokach narciarskich Sven Hannawald czy szwedzka legenda NHL i dwukrotny olimpijczyk Peter Forsberg to tylko jedne z wielu gwiazd sportu, które zasiądą w loży ekspertów Eurosportu, by przez całe igrzyska zapewniać kibicom profesjonalne opinie i analizy.
The Cube będzie gościć legendy sportów zimowych, które przybliżą widzom wydarzenia z Pyeongchang (Credit: Eurosport)
Mobilne studio The Cube będzie poruszać się między obiektami olimpijskimi, aby po raz pierwszy w historii nagrywać krótkie materiały z udziałem sportowców, influencerów oraz kibiców na potrzeby mediów społecznościowych. Umożliwią one widzom w Europie wgląd za kulisy i doświadczenie niesamowitej atmosfery igrzysk. Ponadto zespoły produkcyjne Eurosportu ze Szwecji i Norwegii będą nadawać na żywo ze studiów stworzonych na dachach obiektów sportowych oraz z samych aren olimpijskich, m.in. z lodowiska hokejowego w Gangneung.
– Przez ostatnie dwa lata realizowaliśmy nasze ogromne ambicje i spektakularne plany dotyczące do igrzysk w Pyeongchang. Dziś z nieskrywaną przyjemnością prezentujemy nasze unikalne studia, z których będziemy przedstawiać igrzyska przez cały czas ich trwania – komentuje Peter Hutton, CEO w Eurosport. – The Cube pozwala naszym ekspertom dokładnie wskazywać kluczowe momenty rozgrywek, ułatwiając zrozumienie ich wyników i sprawiając, że ich zasady stają się jasne i proste. Cała produkcja Eurosportu, począwszy od The Cube, przez pozostałe studia w Korei, aż po te lokalne obecne w całej Europie, pozwoli kibicom być tak blisko igrzysk, jak nigdy dotąd przez 24 godziny na dobę – przekonuje Hutton.
Pierwsze zdjęcie mobilnego studia cyfrowego Eurosportu w Pyeongchang (źródło: Eurosport)
Aby zachęcić do oglądania igrzysk możliwie jak najszerszą publiczność Eurosport dodatkowo ogłosił pięciodniowy darmowy dostęp próbny do platformy Eurosport Player. Dzięki niej kibice będą mogli obejrzeć każdą sekundę zmagań swoich ulubionych sportowców zarówno w sieci na stronie pl.eurosportplayer.com, jak i w aplikacji mobilnej Eurosport Player na smartfonie i tablecie (dostępnej dla systemów iOS i Android).
– Od samego początku podkreślaliśmy, że chcemy, aby nasz przekaz dotarł do jak najszerszej publiczności na jeszcze większej liczbie ekranów i zaangażował szczególnie młodych widzów. Eurosport Player jest jedynym miejscem, które umożliwia obejrzenie każdej sekundy zmagań sportowców podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich całkowicie za darmo przez 5 pełnych dni. Nasza oferta daje kibicom szansę na posmakowanie magii igrzysk na dowolnym ekranie – dodaje Hutton.
Eurosport po raz pierwszy w historii oferuje w pełni cyfrową transmisję z igrzysk, zapewniając przekaz na żywo oraz na żądanie na każdym ekranie w 48 krajach. Zespół Eurosportu wyprodukuje w sumie ponad 4 tys. godzin relacji, w tym 900 godzin na żywo, dostępnych zarówno na tradycyjnym ekranie telewizora, jak i na platformach cyfrowych, ukazując ponad 100 wydarzeń z nadchodzących igrzysk.