Doha 2019: Miliony przed telewizorami i w internecie na platformach Eurosportu
Ponad 3,3 miliona osób zgromadziły telewizyjne transmisje z mistrzostw świata Doha 2019 na antenie Eurosportu 1. Materiały związane z imprezą wygenerowały na platformach internetowych nadawcy przeszło 14,5 mln odsłon. Podczas najważniejszego testu przed przyszłorocznymi igrzyskami olimpijskimi Tokio 2020, które w całości pokaże jedynie Eurosport, znakomitą oglądalność osiągnęła transmisja konkursu rzutu młotem mężczyzn z eksperckim komentarzem Szymona Ziółkowskiego, mistrza olimpijskiego z Sydney.
– Mistrzostwa świata w Doha były nie tylko wielką imprezą, która przyciągnęła przed telewizory miliony widzów, ale także poważnym testem dla polskiego Eurosportu przed przyszłorocznymi igrzyskami olimpijskimi w Tokio. Na miejscu w Katarze imprezę relacjonowali Kacper Merk i Robert Korzeniowski, najbardziej utytułowany polski olimpijczyk i ambasador Eurosportu. Ich praca została znakomicie odebrana przez widzów! Bardzo cieszą nas także ogromne zasięgi materiałów związanych z mistrzostwami świata, osiągnięte w naszych platformach cyfrowych, przed wszystkim na Facebooku i stronie eurosport.pl oraz w Eurosport Playerze. Teraz szykujemy się do wspaniałych relacji z sezonu zimowego, a następnie wszystkie siły skupimy na igrzyskach olimpijskich – powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, członek zarządu grupy Discovery TVN.
Ponad 60 godzin transmisji z Doha na antenie Eurosportu 1 miało zasięg 3,305 mln osób. Średni rating w grupie A16-49 wyniósł 0,22, co jest wynikiem o 4% lepszym od ubiegłorocznych mistrzostw Europy w lekkoatletyce rozgrywanych w Berlinie. Poprawa rezultatu cieszy tym bardziej, że w średni rating wliczone są także transmisje chodu i maratonu, które odbywały się w nocy. Dwoma relacjami z najwyższym ratingiem był stojący na niewiarygodnym poziomie konkurs pchnięcia kulą mężczyzn (0,38, A-16-49) oraz zakończony wspaniałym triumfem Pawła Fajdka konkurs rzutu młotem (0,36, A-16-49). Podczas kwalifikacji i konkursu młociarzy grono komentatorów Eurosportu – Marka Rudzińskiego, Pawła Ulbrycha i Janusza Rozuma – wzmocnił mistrz olimpijski z Sydney, Szymon Ziółkowski.
Polski młociarz, który w 2001 roku w Edmonton sięgnął po mistrzostwa świata, był także gościem wywiadu przeprowadzanego live na Facebooku Eurosportu. Materiał ten, wraz z relacjami prowadzonymi w Doha przez Kacpra Merka i Roberta Korzeniowskiego, wzbogacił ofertę digitalową Eurosportu. Wszystkie najważniejsze materiały wideo – w tym występy reprezentantek i reprezentantów Polski, a także wywiady z nimi i zagranicznymi gwiazdami – publikowane były na stronie eurosport.pl. Na Facebooku Eurosportu opublikowano ponad 120 postów związanych z wydarzeniami z Doha. Wraz z materiałami publikowanymi na stronie eurosport.pl oraz na Instagramie kanału, osiągnęły one zasięg 14,5 mln. Najbardziej zasięgowy post, opublikowany tuż po zwycięstwie Pawła Fajdka, zaangażował blisko 50 tysięcy użytkowników.