“Dzień dobry” – 20 nowych newsletterów lokalnych Wyborcza.pl codziennie przed 8.00
Od dziś – poniedziałku, 4 listopada czytelnicy Wyborcza.pl mogą otrzymywać nowy newsletter lokalny pod marką “Dzień dobry”. Codziennie przed godz. 8.00 znajdą w nim informacje na temat 1 z 20 polskich miast, komentarz dziennikarza lub redaktora lokalnej redakcji “Gazety Wyborczej”, prognozę pogody i dane o jakości powietrza, a także linki do najciekawszych publikacji lokalnych na Wyborcza.pl.
Od 4 listopada br. lokalne newslettery Wyborcza.pl będą mieć nową odsłonę, ujednolicony układ treści i wygląd. Rozsyłane będą pod wspólną marką “Dzień dobry” – np. “Dzień dobry, Poznań”, “Dzień dobry, Wrocław” czy “Dzień dobry, Warszawo” codziennie przed godz. 8,00 rano. Każdy z nich przygotuje lokalna redakcja “Gazety Wyborczej”, poświęcając uwagę informacjom na temat 1 z 20 miast – Białegostoku, Bydgoszczy, Częstochowy, Katowic, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola, Płocka, Poznania, Radomia, Rzeszowa, Szczecina, Torunia, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia lub Zielonej Góry.
Odbiorcy nowych newsletterów lokalnych Wyborcza.pl otrzymają m.in. informacje o pogodzie i jakości powietrza w danym regionie, krótki komentarz od autora newslettera – dziennikarza lub redaktora miejskiej redakcji “Gazety Wyborczej”, a także poznają najnowsze i najważniejsze dla danego miasta wiadomości, w tym informacje kulturalne i pomysły na spędzenie czasu wolnego. Każdy newsletter zawierać będzie również TOP 5 publikacji z lokalnego serwisu Wyborcza.pl – linki do najważniejszych tematów w danym mieście.
Dzięki nowym newsletterom lokalnym redakcja Wyborcza.pl chce też wzmacniać interakcje z czytelnikami. Na łamach “Dzień dobry” co dziennie pojawiać się będzie “Pytanie dnia” – link do stron, na których pojawią się sondy, a dodatkowo redaktorzy lokalnych redakcji mogą wykorzystać wybrane z otrzymanych od czytelników odpowiedzi, jako komentarze i listy.
– Newslettery są jednym z dynamicznie rozwijających się źródeł ruchu dla serwisów lokalnych Wyborcza.pl. Jestem przekonany, że “Dzień dobry” – nowy, miejski newsletter, przygotowywany codziennie rano przez dziennikarzy naszych 20 redakcji lokalnych – przyciągnie nowych użytkowników, a w efekcie zwiększy się liczba prenumeratorów cyfrowych “Gazety Wyborczej” – mówi Mikołaj Chrzan, szef redakcji lokalnych “Gazety Wyborczej”.
Aby zostać subskrybentem “Dzień dobry”, należy zapisać się na wybrany newsletter lokalny na stronie wyborcza.pl/newsletter.
Według badania Gemius PBI za wrzesień br., serwisy lokalne “Gazety Wyborczej” miały 5,8 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali na nich 38,9 mln odsłon.
Wyborcza.pl oferuje kilkadziesiąt newsletterów, poświęconych atrakcyjnym tematom. Najpopularniejsze wśród czytelników są te poświęcone m.in. ekologii, książkom, serialom czy codzienne podsumowanie wydarzeń dnia. Pozwalają one redakcji angażować czytelników oraz opowiadać im o świecie w bardziej osobistej, bezpośredniej i regularnej formie. Więcej na ten temat można znaleźć na stronie z ofertą newsletterową wyborcza.pl/newsletter, na której można także zapisać się na wybrany newsletter.