Dzień Flagi RP i Święta Konstytucji 3 Maja widzowie spędzili z TVP
Najliczniejszą widownię zgromadził w poniedziałek, 2 maja odcinek Dwójkowego serialu „M jak miłość”, we wtorek, 3 maja według NAM* ponad 2 mln widzów oglądało w TVP1 „Stulecie Winnych”. W TOP 10 programów 2 i 3 maja znalazło się aż 7 należących do Telewizji Polskiej. W Dniu Flagi Rzeczypospolitej Polskiej liderem była TVP2 z udziałami na poziomie 7,5%, natomiast w Święto Konstytucji 3 Maja na pierwszym miejscu znalazła się Jedynka, której udziały wyniosły 8%. 3 maja rekordowe udział w grupie widzów 4+ zanotowała TVP Kultura, TVP Rozrywka i TVP Seriale.
Jak co roku Telewizja Polska przygotowała wyjątkową ofertę programową związaną z Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja. TVP emitowała filmy dokumentalne, debaty, seriale, programy rozrywkowe, wydania specjalne teleturniejów oraz transmisje uroczystości państwowych w 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja, którą w TVP1 i TVP Polonia obejrzało wg NAM 624 tys. widzów (udz. 7,9%).
W poniedziałek 2, maja 2,4 mln widzów według NAM przy udziałach 19,8% zgromadził w TVP2 odcinek serialu „M jak Miłość”. W poniedziałek, 2 maja widzowie obejrzeli w TVP1 i TVP Info finał konkursu „Polskie Serce Pękło. Katyń 1940”. Inicjatywa była skierowana do młodzieży ze szkół ponadpodstawowych oraz studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Również 2 maja poznaliśmy laureatkę konkursu Młody Muzyk Roku 2022, została nią Milena Pioruńska – skrzypaczka, która reprezentować będzie Polskę na jubileuszowym 20. Konkursie Eurowizji dla Młodych Muzyków w Montpellier we Francji w lipcu 2022 roku. Wydarzenie emitowane było TVP1 i TVP Kultura.
We wtorek, 3 maja widzowie najliczniej obejrzeli kolejny odcinek sagi „Stulecie Winnych” według NAM widownia Jedynkowego serialu kształtowała się na poziomie 2 mln osób i 15% udziałów.
We wtorek, 3 maja według *NAM najwyższe udziały w grupie wiekowej 4+ osiągnęły trzy kanały Telewizji Polskiej: TVP Kultura, której udziały wyniosły 0,95% i były najwyższe od października 2021 roku. 0,69% zanotowała TVP Rozrywka – to najwyższy wynik od stycznia 2022 roku. Również od stycznia 2022 roku najwyższe udziały miały TVP Seriale, kształtowały się one na poziomie 2,2%.
*NAM – Nielsen Audience Measurement