Edward Miszczak żegna się z TVN. Będzie też nowa struktura organizacyjna
Edward Miszczak, wieloletni dyrektor programowy TVN, a dotychczas także członek zarządu TVN Grupa Discovery, zdecydował o odejściu z firmy. – Edward tworzył najbardziej rozpoznawalne formaty i przyczynił się do wyjątkowego postrzegania marki TVN – mówi Kasia Kieli, prezes Warner Bros. Discovery w Polsce i CEO TVN. Niezależnie od odejścia Miszczaka, a w związku z połączeniem Warner Bros. z Discovery powstaje także nowa zintegrowana struktura firmy w Polsce.
Edward Miszczak był związany z TVN od początku istnienia stacji, od 1997 roku. Od 1998 roku był dyrektorem programowym stacji. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych ludzi mediów. Nie tylko nimi zarządzał (m.in. RMF FM), ale także sam prowadził programy dziennikarskie m.in. “Cela”, “Ludzie w drodze”. Pracę zawodową zaczynał w Radiu Kraków.
“Edward Miszczak przyczynił się do wyjątkowego postrzegania marki TVN”
– Chciałabym bardzo podziękować Edwardowi za jego 25-letni wkład w rozwój TVN. Będąc od pierwszego dnia na pokładzie naszej firmy, Edward tworzył najbardziej rozpoznawalne formaty i przyczynił się do wyjątkowego postrzegania marki TVN. To dzięki tak silnej ramówce TVN jest od wielu lat niekwestionowanym liderem rynku w Polsce – mówi Kasia Kieli.
– Rozmawialiśmy z Edwardem od pewnego czasu na temat zmian w naszej organizacji, jesteśmy więc do nich bardzo dobrze przygotowani. Życzę Edwardowi powodzenia i dalszych sukcesów – dodaje.
– W najbliższym czasie ogłosimy, jaka będzie struktura pionu programmingu w Warner Bros. Discovery w Polsce. Zespół ten będzie odpowiadał za wszystkie kanały operujące na polskim rynku FTA (free to air – ogólnodostępne kanały TV – red.) i płatne, polską produkcję programową obu grup. Zupełnie nowym otwarciem dla nas i dla naszych widzów będzie możliwość wykorzystania ogromnej biblioteki TVN, Discovery i Warner Media na naszych antenach – zapewnia szefowa Warner Bros. Discovery w Polsce.
“TVN było największą przygodą mojego zawodowego życia”
– 25 lat w telewizji to cała epoka, a TVN było największą przygodą mojego zawodowego życia – mówi Edward Miszczak.
– Robiliśmy tu razem rzeczy, które wielu wydawały się niemożliwe, a nam wychodziły – dodaje, zaznaczając, że “TVN wyznaczał i wyznacza trendy”. – Zostawiam tu fantastyczny zespół, który towarzyszył mi w tej drodze. Ponadto Kasia Kieli i wszyscy odpowiedzialni za rozwój TVN każdego dnia udowadniają, że można robić telewizję, którą widzowie kochają i która po prostu jest najlepsza – podkreśla.
Struktura organizacji Warner Bros. Discovery
Niezależnie od odejścia Miszczaka TVN poinformował, że w związku z połączeniem Warner Bros. z Discovery powstaje także nowa zintegrowana struktura organizacji.
Za obszar News niezmiennie odpowiadać będzie Michał Samul, którego zespół będzie pracować także nad możliwościami współpracy w ramach Warner Bros. Discovery, czyli CNN.
Dorota Żurkowska poprowadzi zespół Commercial Development i Distribution dla obu połączonych grup. Jednocześnie w ramach swoich obowiązków będzie również nadal odpowiedzialna za Eurosport i polską ofertę sportową, Transformation Office, jak również za rozwój naszej oferty online prowadzonej przez Annę Gumkowską.
W okresie przejściowym wspomniany już Edward Miszczak będzie pełnił funkcję dyrektora pionu Programmingu. Docelowo ten pion będzie odpowiedzialny za wszystkie kanały FTA i płatne działające na polskim rynku, polską produkcję programową obu grup i za wypracowanie strategii wykorzystania biblioteki TVN, Discovery i Warner Media na antenach.
Za Playera i streaming odpowiadać będzie Maciej Gozdowski. Będzie także odpowiedzialny za współpracę z HBOMax.
Zespół Ad Sales, kierowany przez Piotra Tyborowicza, będzie odpowiedzialny za przychody z reklamy, sponsoringu oraz innych rozwiązań reklamowych telewizji i segmentu digital całego połączonego portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce.
Marcin Bogłowski pokieruje nowym zespołem Strategy, Insights and Data. Zespół ten będzie odpowiedzialny za stworzenie strategii rozwoju naszych produktów, tak aby spełniały wymagania widzów, były dostosowane do zmieniającego się rynku mediowego i odpowiadały na potrzeby naszych klientów. Marcin będzie także odpowiedzialny za stworzenie nowej struktury działu marketingu dla połączonej grupy.
Zespół Communication & PR obejmie Jan Mróz, który od lutego prowadził pion Komunikacji Korporacyjnej i Public Affairs.
Oprócz tego:
Rafał Ogrodnik, jako CFO i COO, będzie w nowej strukturze odpowiadał za obszar finansów i operacji, a także na bieżąco nadzorował proces integracji i operacji z Warner Media, jak również koordynował w tym zakresie współpracę ze strukturami międzynarodowymi.
Dominika Stępińska-Duch, Head of Legal, będzie prowadziła pion prawny, privacy i compliance, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia optymalnych warunków prawnych do rozwoju połączonego biznesu w Polsce.
Krzysztof Kozłowski, tak jak dotychczas na stanowisku CTO, prowadził będzie struktury Technologii i IT i odpowiadał za wszystkie projekty rozwojowe w tych obszarach.
Agnieszka Maciejewska, jako Head of P&C, nadzorować będzie wszystkie obszary pracownicze, będzie też odpowiadać za integrację z polskimi strukturami Warner Media i tworzenie nowej kultury organizacyjnej.