Ericsson i Orange Polska wykorzystują Metaverse do szybkiej i efektywnej nauki (wideo)
Ericsson przeprowadził – jako część umowy na wdrożenie w Orange Polska sieci rdzeniowej 5G SA – pionierskie szkolenie dla inżynierów Orange Polska w wirtualnym świecie Metaverse. Innowacyjna metoda przyspiesza i poprawia wydajność nauki, wpisując się w oczekiwania Orange Polska.
Pilotażowe szkolenie Ericsson w Metaverse dotyczyło architektury sieci rdzeniowej 5G. Specjaliści Orange Polska ocenili je jako bardziej angażujące i pozwalające łatwiej zapamiętać nowe informacje w porównaniu do tradycyjnych szkoleń. Doceniono świeżość spojrzenia na metody edukacji i empiryczne doświadczenia.
„Wirtualna rzeczywistość jest obecna w wielu sferach naszego życia i ma duży potencjał również w nauce. Szkolenie w Metaverse wprowadza interakcję między uczestnikami na wyższy poziom i daje nowe możliwości podnoszenia kwalifikacji. Dzięki innowacyjnej metodzie zastosowanej przez Ericsson nasi inżynierowie mogli doświadczyć nowego rodzaju szkoleń. Sądzę, że edukacja w Metaverse ma przyszłość” – mówi Jarosław Paszkiewicz, Dyrektor Rozwoju Sieci Rdzeniowej w firmie Orange Polska.
Obecnie ponad 90 procent szkoleń technicznych dla partnerów biznesowych firmy Ericsson w Europie i Ameryce Łacińskiej oferowanych jest w formie cyfrowej. Wykorzystanie Metaverse i okularów VR pozwoliło odtworzyć interakcje i doświadczenia uczestników ze szkoleń stacjonarnych.
„Opracowując program szkoleniowy w Metaverse skupiliśmy się na efektywnej nauce. Pomimo że jesteśmy otoczeni przez nowoczesne technologie, nasz umysł przyswaja wiedzę tak samo jak wieki temu – poprzez obserwację otoczenia oraz interakcję z innymi osobami” – wyjaśnia Ewelina Grabowska, Dyrektor ds. Rozwoju na Europę i Amerykę Łacińską w firmie Ericsson. „Przewaga dostarczania szkoleń w Metaverse polega na tym, że w świecie trójwymiarowym uczymy się szybciej i wydajniej”.
Ericsson w 2023 planuje przeprowadzić kolejne szkolenie w Metaverse dla specjalistów Orange Polska wykorzystując doświadczenie i uwagi zebrane po pierwszej sesji szkoleniowej. Bazując na polskich doświadczeniach firma zamierza również wdrożyć to rozwiązanie na całym świecie.