BadaniaRadio

ESKA2 – wyniki słuchalności po roku nadawania

Po roku nadawania ESKA2 zwiększyła liczbę słuchaczy aż 1/3, a udział w czasie słuchania zwiększył się o ponad 1/4. W swojej grupie docelowej stacja notuje wzrosty o blisko połowę.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Radio ESKA2 wystartowało 10 stycznia 2024 roku. To sieć 16 stacji lokalnych nadających naziemnie w 19 miastach Polski oraz w internecie. Gra wyłącznie polską muzykę – największe hity lat 80., 90. i współczesnych według autorskiej koncepcji, w formacie zbliżonym do Adult Contemporary. Slogan radia brzmi: „Najlepsze Polskie Hity”. Grupą docelową stacji są słuchacze w wieku 30-49 lat.

      Stacja organizuje wiele akcji i konkursów związanych z Polską i polską muzyką. 11 listopada miał miejsce finał plebiscytu na „102 Najlepsze Polskie Hity Wszech Czasów” wybrane przez słuchaczy w głosowaniu. Głosowanie trwało od 1 października – plebiscyt rozpoczął się w Dniu Polskiej Muzyki, który ESKA2 świętowała razem z innymi stacjami radiowymi i telewizyjnymi. Dużym odzewem słuchaczy cieszyły się loteria „Najszczęśliwszy pies w Polsce”, letnia zabawa „Wakacjobranie”, w której ESKA2 rozdawała pieniądze na wakacyjne wyjazdy czy świąteczna akcja „Zabłyśnij na święta”.

      Wg najnowszych danych Radio Track, za okres 11.2024-01.2025, po roku nadawania stacja gromadzi codziennie blisko 0,4 mln osób – to o 31% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem miało Radio SuperNova, które ESKA2 zastąpiło w eterze. Jest to jednocześnie najwyższy wynik tej grupy stacji od blisko 4 lat.

      Co najmniej raz w tygodniu rozgłośnię włącza 1,7 mln osób, czyli aż o 73% więcej niż rok wcześniej. Udział w czasie słuchania ESKI2 to obecnie 1% i jest to wzrost rok do roku o 26%, natomiast w grupie docelowej wskaźnik ten wynosi już 1,4% (wzrost o 48%). Brand ESKA 2 rozpoznaje już co piąty Polak.

      „Na sukces stacji złożyły się trafna i spójna koncepcja muzyczna, programowa i promocyjna. Udało nam się z sukcesem wykorzystać brand ESKA i dodać mu nowych wartości, stawiając nie tylko na polską muzykę, ale też na angażujące akcje, plebiscyty i konkursy” mówi Piotr Rzepka, Dyrektor Programowy rozgłośni radiowych Grupy ZPR Media, w skład której wchodzi ESKA2.

      Słuchacze ESKA2 to osoby dorosłe – blisko 60% należy do targetu stacji, czyli są w wieku 30-49 lat. Zdecydowana większość jest dobrze wykształcona – 40% posiada wykształcenie wyższe, drugie tyle – średnie. Ponad połowa należy do tzw. top managementu, czyli są to dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi i właściciele firm. Połowa żyje w gospodarstwach domowych, których miesięczny dochód wynosi ponad 7 tys. złe netto, tyle samo deklaruje też, że ich sytuacja materialna jest bardzo dobra, starcza im na wszystkie wydatki i nie muszą sobie niczego odmawiać.

       

      foto, źródło. Grupa ZPR Media

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *