Eurosport 1 kanałem sportowym numer 1 w Polsce po rekordowej pierwszej połowie roku!
W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku Eurosport 1 osiągnął rekordowe wyniki zarówno pod względem średniej oglądalności, jak i udziału w rynku, dzięki czemu był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce! Eurosport 2 zajął w tym okresie wysokie czwarte miejsce.
Fantastyczne wyniki, rekordowe półrocze i miano kanału sportowego numer 1 w Polsce dla Eurosportu 1 to wyraz wielkiego uznania za codzienną pracę, którą wkładamy w rozwój anteny. Bardzo cieszy mnie też wysokie miejsce Eurosportu 2, które dowodzi, że dla wielu widzów marka Eurosport to synonim najlepszej stacji sportowej w kraju. Dziękuję wszystkim kibicom przeżywającym wraz z nami sportowe emocje i zapewniam, że w drugiej połowie roku także będzie ich mnóstwo. – powiedziała Dorota Żurkowska, Członek Zarządu TVN i dyrektor Eurosportu w Polsce.
Pierwsze sześć miesięcy 2022 roku było najlepszym pierwszym półroczem w historii Eurosportu 1 zarówno pod względem średniej oglądalności, która wyniosła ponad 51 tys. widzów, jak i udziału w rynku (0,85%). To wyniki lepsze o odpowiednio 5% i 12% od poprzedniego rekordu w 2013 roku. W obu kategoriach Eurosport 1 był w tym okresie kanałem sportowym numer 1 w Polsce.
Od początku roku widzowie mogli emocjonować się transmisjami z najważniejszych wydarzeń sportowych. Do końca marca na antenach Eurosportu królowały sporty zimowe w tym kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich, narciarstwo alpejskie, biathlon i biegi narciarskie. Najważniejszą imprezą sezonu były Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Eurosport zgromadził na ich czas wyjątkową obsadę ekspertów i komentatorów na czele z Justyną Kowalczyk, Katarzyną Woźniak, Magdaleną Pałasz, Tomaszem Sikorą, Mariuszem Czerkawskim, Jakubem Kotem i Krzysztofem Biegunem. To właśnie w trakcie igrzysk Eurosport 1 osiągnął najwyższą oglądalność w pierwszym półroczu. Końcówkę drugiej serii i skok po medal Dawida Kubackiego podczas konkursu olimpijskiego na skoczni normalnej śledziło aż 2,2 mln osób, przy średniej oglądalności na poziomie 1,7 mln.
W styczniu Eurosport pokazywał Australian Open, w którym Iga Świątek dotarła do półfinału, a na przełomie maja i czerwca Roland-Garros zakończony drugim wielkoszlemowym triumfem Polki. Finałowy mecz Świątek z Cori Gauff przyciągnął do Eurosportu 1 aż 1,38 mln widzów, a łącznie z transmisją w TVN spotkanie osiągnęło najwyższą oglądalność w historii wielkoszlemowych relacji w Polsce.
Rekordową, najlepszą w historii klubowych meczów piłki ręcznej w Polsce widownię zgromadził finał Ligi Mistrzów pomiędzy Łomżą Vive Kielce (obecnie Łomża Industria Kielce) i Barceloną. Spotkanie oglądało średnio 510 tys. widzów, a w decydujących momentach aż 1,1 mln osób.
Liczną widownię przyciągały również turnieje snookerowe w tym rozgrywane w Crucible Theatre mistrzostwa świata, a także wyścigi kolarskie na czele z Giro d’Italia oraz sporty motorowe, w których szczególne miejsce zajmuje legendarny wyścig 24h Le Mans.
Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe TVN Warner Bros. Discovery. Z kolei Eurosport Extra w Playerze to platforma dająca pełny dostęp do kanałów telewizyjnych, a także ogrom dodatkowego kontentu. Przez cały rok fani sportu mogą oglądać tam tysiące godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń sportowych świata. Filarami oferty Eurosportu są m.in. trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema; sporty zimowe, w tym skoki narciarskie i narciarstwo alpejskie; żużel na czele z cyklem Speedway Grand Prix; wyścigi kolarskie w tym wielkie toury; europejskie puchary w piłce ręcznej; snooker; sporty motorowe; wspinaczka sportowa i igrzyska olimpijskie.
Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet w cenie 15 zł za miesiąc obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.