F1 Sport wraca do Gazeta.pl
7 lipca br. premiera drugiego sezonu F1 Sport, czyli programu poświęconego wyścigom Formuły 1. Na widzów czekają znane im z pierwszego sezonu felietony i nowości, jak i specjalny segment poświęcony występom Roberta Kubicy w DTM.
– Chociaż w Polsce największe emocje budzą sporty zespołowe – piłka nożna, siatkówka albo piłka ręczna, to sporty motorowe zdobywają coraz większe grono fanów. Pokazał to już pierwszy sezon F1 Sport, który był pierwszym tego typu eksperckim formatem na polskim YouTube. Świetnie oglądał się na Sport.pl i Gazeta.pl, a kolejne odcinki były najchętniej komentowanymi wideo na kanale Sport.pl w serwisie YouTube. Drugi sezon, wzbogacony o DTM, ma jeszcze większy potencjał – tłumaczy Taida Mrówczyńska, head of YouTube growth, Gazeta.pl.
F1 Sport to format wideo w ramach serwisu Sport.pl, który poświęcony jest najciekawszym wydarzeniom weekendowych zawodów Grand Prix Formuły 1, ze szczególnym uwzględnieniem występów Roberta Kubicy. W tym roku Polak będzie kierowcą testowym w F1. Wystartuje też w DTM, czyli Deutsche Tourenwagen Masters – najważniejszej w Niemczech i jednej z najbardziej prestiżowych w Europie serii wyścigowych samochodów. Program prowadzą dziennikarze Sport.pl: Michał Gąsiorowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich komentatorów Formuły 1 oraz Piotr Majchrzak, który dotychczas prowadził m.in. autorski program w czasie igrzysk olimpijskich „Majchrzak w Punkt K”, a teraz skupia się na tajnikach Formuły 1.
– Pierwszy sezon F1 Sport okazał się dużym sukcesem. Ponad 12 milionów wyświetleń, w tym prawie dwa miliony tylko w serwisie YouTube pokazują, że społeczność Formuły 1 czekała na taki magazyn. Obiecujemy, że w nowym sezonie nie zabraknie emocji związanych z F1 i Robertem Kubicą. W programie pojawią się sprawdzone formaty, jak również nowości – mówi Piotr Majchrzak, prowadzący F1 Sport, dziennikarz Sport.pl
W nowym sezonie formuła programu zostanie zmodyfikowana. Nie będzie już „Okrążenia toru”, czyli idealnego przejazdu po każdym torze w sezonie. Twórcy programu przyjrzą się natomiast temu, co sportowcy robią poza torem w przeglądzie ich mediów społecznościowych. Pojawią się także materiały z ciekawostkami ze świata F1 oraz specjalny segment poświęcony występom Kubicy w DTM.
Odcinki publikowane będą we wtorki o godzinie 13:00 po każdych weekendowych zawodach Grand Prix Formuły 1. Pierwszy z nich dostępny będzie jutro, 7 lipca br. Premiery F1 Sport można znaleźć na stronach Sport.pl i Gazeta.pl, a także w kanale Sport.pl w serwisie YouTube.
Pierwszy sezon F1 Sport liczył 21 odcinków oraz jeden odcinek specjalny i zgromadził 8,9 mln widzów na Sport.pl. Każdy odcinek oglądało średnio 400 tys. użytkowników w serwisie i 50 tys. na kanale w serwisie YouTubie.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. W kwietniu 2020 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 16,4 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 619 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Next.gazeta.pl, Sport.pl, eDziecko.pl.