FIM i Discovery Sports Events zaprezentowały wizję rozwoju żużla przez kolejne 10 lat
Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) i Discovery Sports Events – nowy globalny promotor żużla – przedstawiły dziś swoją wizję rozwoju tego sportu przez najbliższe 10 lat. Zaprezentowano nową identyfikację SGP, obejmującą wszystkie poziomy rywalizacji, a także nowy format i kalendarz wydarzeń dla sezonu 2022 i późniejszych.
· Nowy globalny promotor żużla, Discovery Sports Events z 10-letnią wizją marki, planami na przyszłość i innowacyjnymi pomysłami, które pozwolą rozwijać żużel i docierać do nowych odbiorców
· Nowy kalendarz – dłuższy sezon, więcej wydarzeń i powrót Pucharu Świata FIM
· Tony Rickardsson, sześciokrotny mistrz świata i jeden z najlepszych żużlowców w historii pierwszym globalnym ambasadorem SGP
Długoterminowa wizja żużla i nowa tożsamość marki SGP
Discovery Sports Events, jako nowy globalny promotor żużla, po raz pierwszy w historii skupi wszystkie międzynarodowe rozgrywki tej dyscypliny pod jednym parasolem. Od 2022 roku wszystkie poziomy rywalizacji będą ujednolicone pod wspólną marką SGP. Obejmie ona SGP (FIM Speedway Grand Prix), SGP2 (FIM Speedway U21 World Championship), SGP3 (FIM Speedway U16 World Championship) oraz nowy międzynarodowy poziom SGP4. Kalendarz uzupełnią coroczne wydarzenia – SON (FIM Speedway of Nations) i SWC (FIM Speedway World Cup), powracające po raz pierwszy od 2017 roku. Pozwoli to zbudować silniejsze, połączone struktury sportowe obejmujące zarówno spotkania młodzieżowe i szkoleniowe, jak i wydarzenia na najwyższym światowym poziomie.
Ujednolicenie marki jest jednym z pięciu priorytetów nowej wizji żużla, która obejmuje budowanie długofalowej narracji, w centrum której są żużlowcy i podnoszenie ich rozpoznawalności. Nowe podejście przyczyni się do rozszerzenia dystrybucji na platformach telewizyjnych i cyfrowych, zwiększenia zaangażowania fanów poprzez wzbogacenie ich doświadczenia zarówno na stadionie, jak i przed ekranem oraz poszerzenie zasięgu żużla poprzez wprowadzenie nowych lokalizacji, wydarzeń i rozbudowę kalendarza. Jest to także wsparcie dla juniorów i połączenie nowego pokolenia żużlowców z doświadczonymi mistrzami.
Nowy format wydarzeń SGP i kalendarz na 2022 rok
Od 2022 roku sezon SGP będzie dłuższy, obejmie 12 rund rozgrywanych na dwóch kontynentach. W stawce znajdzie się 15 zawodników oraz 1 żużlowiec z „dziką kartą” przyznawaną lokalnie w każdej lokalizacji. Aby zwiększyć zaangażowanie fanów i podnieść emocje, rywalizacja podczas każdej rundy będzie skumulowana w trakcie jednego dnia! 20 biegów eliminacyjnych, półfinały i finał rozgrywane będą w sobotnie wieczory, a tego samego dnia po południu odbywać się będą treningi i kwalifikacje.
Nowy kalendarz pozwoli zwiększyć zainteresowanie fanów i dostarczy im jeszcze więcej emocji. W trakcie trwającego od kwietnia do listopada sezonu rozgrywane będą trzy rundy SGP2 (maj, lipiec, październik), jedne zawody SGP3 (sierpień), a także lipcowe serie SON i SWC organizowane naprzemiennie.
Po wspólnej prezentacji zorganizowanej przed finałowymi zawodami FIM Speedway Grand Prix Polski w Toruniu, prezydent FIM Jorge Viegas powiedział: Po 20 latach współpracy z BSI chciałbym podziękować im za profesjonalizm i łączącą nas przyjaźń.
Równocześnie, spoglądając w przyszłość, chcę powitać nowego promotora FIM Speedway Grand Prix Discovery Sports Events. Przedstawili nam długofalową wizję rozwoju tej spektakularnej dyscypliny w ciągu następnej dekady. Mamy pełną wiarę w ten projekt. Żużel ma ogromny potencjał rozwojowy, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie nowych utalentowanych zawodników, jak również docieranie do nowych rynków poza Europą.
Życzę wszystkiego najlepszego wszystkim osobom zaangażowanym w tę nową podróż i zapewniam, że będziemy pracować ramię w ramię z nowym promotorem, aby wspólnie rozwijać żużel.
Szef Discovery Sports Events, François Ribeiro dodał: Cieszymy się, że po 20 miesiącach przygotowań możemy rozpocząć naszą misję jako promotor żużla w ramach długofalowego partnerstwa Discovery Sports Events i FIM. Żużel oparty jest na bardzo solidnych fundamentach, ma szeroką bazę oddanych kibiców i ogromny potencjał wzrostu. Nie zamierzamy zmieniać nic w istocie tego sportu. Żużel będzie w 2023 roku obchodził setne urodziny, ale jest przy tym niezwykle nowoczesny, spektakularny, rozgrywany w 100% na stadionach w sobotnie wieczory. To coś zupełnie wyjątkowego w świecie motorsportu.
Po raz pierwszy w historii międzynarodowy speedway na wszystkich poziomach będzie miał jednego promotora, od początkujących, aż po zawodowców. W ostatnich latach Dorna i FIM zbudowały Moto 2 i Moto 3 jako rozgrywki dostarczające talenty do MotoGP, dlatego połączymy mistrzostwa juniorów SGP2 i SGP3 pod wspólnym parasolem SGP. Chcemy dzięki temu szkolić najlepszych zawodników i dać im perspektywy rozwoju i awansu.
Discovery Sports Events wykorzysta globalną skalę Discovery Sports, aby zwiększyć widownię żużlową. Serwis discovery+ stanie się miejscem pierwszego wyboru dla fanów żużla na rynkach międzynarodowych. Wykorzystamy także Eurosport i należące do Discovery kanały i serwisy na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Polska i Niemcy. Naszą ambicją jest dalszy rozwój żużla i pięciokrotne zwiększenie obecnej globalnej oglądalności SGP w ciągu najbliższych 3 lat.
Nowy ambasador juniorskiego żużla
Podczas piątkowej prezentacji FIM i Discovery Sports Events ogłosiły również, że legenda żużla Tony Rickardsson zostanie pierwszym Globalnym Ambasadorem SGP. 6-krotny mistrz świata FIM SGP i najbardziej utytułowany żużlowiec w historii wniesie w projekt swoje niezrównane doświadczenie. Rickardsson będzie doradzać Discovery Sports Events i wspierać rozwój projektu, od SGP aż po rozgrywki juniorskie.
Ambasador SGP Tony Rickardsson podkreślił: Cieszę się, że mogę dać sportowi, który kocham coś od siebie, a także wspierać Discovery Sports Events w nowej roli. Moim celem jest ułatwienie dostępu do żużla młodym zawodnikom i uczynienie SGP jeszcze bardziej pasjonującą rywalizacją. Chcę wykorzystać doświadczenie, energię i entuzjazm, aby wprowadzać speedway w nową, złotą erę.
Innowacje na żużlu
Przed startem sezonu 2022 wprowadzone zostanie wiele innowacji, mających na celu przeniesienie kibiców – zarówno na stadionie, jak i oglądających transmisje – w samo centrum akcji. Podczas rund wykorzystane zostaną najnowsze technologie produkcji telewizyjnej i organizacji wydarzeń sportowych, w tym:
- Nowy park maszyn
- Nowa scena w samym centrum akcji
- Studia telewizyjne
- Strefy Kibica SGP
- Aplikacja SGP pozwalająca na śledzenie żużla w każdym miejscu
Nowe długoterminowe partnerstwo
W październiku 2020 r. FIM ogłosiło długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Discovery Sports Events będzie promować wydarzenia z cyklu FIM Speedway na całym świecie przez następne 10 lat. Nowa umowa wchodzi w życie w 2022 r. i jest kolejnym etapem współpracy trwającej od 2015 roku i dotyczącej promowania FIM Endurance World Championship (EWC) od 2015 r.
Discovery Sport Events wykorzysta swoje wieloletnie doświadczenie w promocji sportów motorowych oraz globalną skalę Discovery, aby rozwijać żużel na całym świecie. Firma będzie nadzorować wszystkie aspekty operacyjne i komercyjne, w tym zarządzanie prawami na wielu platformach i ich dystrybucję, produkcję transmisji, strategię dotyczącą praw sponsorskich oraz pełny pakiet działań marketingowych. Będzie również współpracować z lokalnymi organizatorami w zakresie promocji, sprzedaży biletów, gości specjalnych i zaangażowania fanów.
We wrześniu 2021 roku Discovery Sports Events zastąpiło Eurosport Events jako marka zajmująca się promocją i zarządzaniem wydarzeniami sportowymi w ramach Discovery. Organizacja może się poszczycić 15-letnim doświadczeniem w rozwoju jednych z najpopularniejszych serii motorowych na świecie, w tym WTCR – FIA World Touring Car Cup i PURE ETCR. Od 2023 r. będzie również promować FIA Electric GT Championship.