Finał Ligi Mistrzów UEFA w Polsacie sportowym hitem weekendu
Milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy średniej widowni oraz ponad półtora miliona w szczytowym momencie – tak prezentują się uśrednione wyniki oglądalności sobotniego finału Ligi Mistrzów UEFA w głównym Polsacie. Konfrontacja Manchesteru City z Interem Mediolan była sportowym hitem weekendu i uczyniła z Polsatu lidera w grupie komercyjnej 16-59. Oprócz przekazu meczowego, widzowie docenili też wysoki poziom przedmeczowego studia, przygotowanego przez redakcję sportową Telewizji Polsat.
W tegorocznym finale Ligi Mistrzów UEFA triumfował Manchester City, który pokonał Inter Mediolan 1:0. Druga sobota czerwca obfitowała w ważne wydarzenia sportowe, ale to finał Champions League w głównym Polsacie okazał się komercyjnym hitem wśród kibiców. Mecz transmitował także Polsat Sport Premium 1, gdzie towarzyszył mu rozbudowany program studyjny z udziałem topowych ekspertów.
Polsat liderem grupy komercyjnej
Średnia widownia studia przed sobotnim finałem Ligi Mistrzów UEFA wyniosła pół miliona widzów. Przełożyło się to na 5,2% w grupie komercyjnej czyli dwukrotnie więcej niż u konkurencji. Jeszcze lepiej wskaźnik ten prezentował się dla przekazu meczowego. Aż 13,2% widzów w wieku 16-59 lat kibicowało razem z Polsatem, który także w tym ujęciu był liderem. W kulminacyjnym momencie meczu średnia oglądalność we wszystkich grupach wiekowych wyniosła ponad półtora miliona. Polsat wygrał też walkę o męskiego widza komercyjnego, zarówno w przypadku studia, jak i meczu.
Finał Ligi Mistrzów UEFA sportowym hitem weekendu
Drugi weekend czerwca dostarczył polskim kibicom wiele okazji do przeżywania sportowych emocji. Iga Świątek triumfowała na kortach Rolanda Garrosa, a polski zespół wyścigowy Inter Europol Competition wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w klasie LMP2, gdzie na drugim miejscu podium stanął także Robert Kubica. Mimo takiego bogactwa sportowych transmisji, to właśnie finał Ligi Mistrzów UEFA w głównym Polsacie przyciągnął najwięcej widzów z grupy komercyjnej 16-59.