Internet & Gry - Reklama

Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” z nagrodami INMA Global Media Awards 2021

Projekt Gazeta.pl zajął pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Jury nagrodziło redakcję portalu za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. W tej samej kategorii konkursowej na trzecim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” doceniona za wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet dzięki specjalnej prenumeracie solidarnościowej. Ogłoszenie laureatów nagród INMA Global Media Awards odbyło się 3 czerwca br.

 

INMA Global Media Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe.

Gazeta.pl znalazła się na pierwszym miejscu w konkursowej kategorii Public Relations and Community Service (Najlepsza kampania społeczna i PR) za działania na rzecz społeczności LGBT+. To właśnie w Gazeta.pl ukazał się w ubiegłym roku serial dokumentalny „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej o rodzinach jednopłciowych wychowujących w Polsce dzieci. Portal opublikował też poradnik dla mediów o tym, jak pisać o osobach LGBT+ – jego autorką jest Wiktoria Beczek.

– Wspaniale jest zdobywać pierwsze miejsca za projekty tak bliskie naszym wartościom, tak wielowymiarowe i mające taką jakość. Mam ogromną satysfakcję z tej nagrody. Gratuluję i dziękuję wszystkim, którzy się do niej przyczynili powiedziała Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

– To nagroda za konsekwencję w działaniach Gazeta.pl jako sojuszniczki społeczności LGBT+. Nie odpuszczamy, takich działań będzie więcej  dodała Karolina Deling-Jóźwik, p.o. dyrektorki programowej Gazeta.pl.

Trzecie miejsce w tej samej kategorii INMA Global Media Awards 2021 zajęła „Gazeta Wyborcza”. Jej zespół w 2020 r. uruchomił specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej, z której cały przychód został przekazany Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet. Akcja miała pomóc inicjatywie oraz osobom szykanowanym za udział w protestach wywołanych orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego obowiązującego w Polsce od 1993 r. W ciągu tygodnia do działań przyłączyło się 9550 osób. W efekcie „Wyborcza” zebrała i przekazała na Ogólnopolski Strajk Kobiet aż 674 288 zł – to największa darowizna w historii gazety.

– „Wyborcza” zawsze zwraca uwagę na istotne problemy społeczne, solidaryzuje się z dyskryminowanymi i wspiera wykluczanych. Poprzez naszą ubiegłoroczną akcję chcieliśmy nie tylko wyrazić podziw dla determinacji i odwagi protestujących, ale też okazać namacalną pomoc – dlatego wsparliśmy finansowo Ogólnopolski Strajk Kobiet i zaangażowaliśmy w nasze działania tysiące czytelników. Nagroda INMA dodatkowo podkreśla wagę akcji „Wyborczej” – jesteśmy z niej bardzo dumni – skomentował Jerzy Wójcik, wydawca „Wyborczej”.

International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.

Do tegorocznej edycji konkursu Global Media Awards zgłosiło się 212 mediów informacyjnych (gazety, magazyny, media cyfrowe, stacje telewizyjne i radiowe) z 37 krajów. Jury oceniało łącznie 644 projekty. Pełna lista laureatów konkursu – inma.org

Gazeta.pl  jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w kwietniu 2021 roku serwisy grupy Gazeta.pl  odwiedziło 17,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 574,2 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl Plotek.plSport.pl, Next. gazeta.pl Moto.pleDziecko.pl.

„Gazeta Wyborcza”  jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.

Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *