Gazeta.pl prezentuje nowy raport zaangażowania – za trzeci kwartał 2021 r.
Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z „Deklaracją Redakcyjną ”opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy i dziennikarek. Sama deklaracja to jednak nie wszystko – redakcja publikuje także raporty zaangażowania pokazujące, w jaki sposób Gazeta.pl wywiązuje się ze zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Kolejny raport, poświęcony działaniom podjętym w trzecim kwartale 2021 r., można już przeczytać na stronie portalu.
– Wydany przez nas w lipcu br. pierwszy kwartalny raport zaangażowania spotkał się z pozytywnym odzewem branży. Dodatkowo, dla nas był świetnym punktem wyjścia do ewaluacji projektów. Dlatego powstał drugi raport i planujemy kolejne– mówi Karolina Deling-Jóźwik, dyrektorka programowa Gazeta.pl. – Szczególnie jesteśmy dumni z tych działań z minionego kwartału, w które zaangażowali się mocno nasi czytelnicy i czytelniczki – takich, jak zbiórki charytatywne powiązane z konkretnym dziennikarskim tematem czy akcja „Stroje za asy”– dodaje Deling-Jóźwik.
Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów. Opublikowany właśnie raport zaangażowania podsumowuje te aktywności portalu w trzecim kwartale 2021. Przez ostatnie miesiące duży nacisk został położony na walkę z kryzysem klimatycznym. Latem br. dziennikarka Maria Mazurek wraz z naukowcami z Uniwersytetu Adama Mickiewicza wyprawiła się na Spitsbergen, aby relacjonować zachodzące tam w niezwykle szybkim tempie zmiany klimatu. Dodatkowo, redakcja wraz z Pracownią Zmiany zaangażowała się w akcję „Odbetonowani”, której celem jest zredukowanie powszechnej „betonozy” w duchu dziennikarstwa rozwiązań.
Nowy raport zaangażowania Gazeta.pl podsumowuje też walkę o wolność słowa w Polsce. W obliczu – już kolejnego w ostatnim czasie – zagrożenia dla pluralizmu i wolności mediów w Polsce redakcja wsparła walczące o koncesje redakcje TVN i TVN24. Portal w swoim DNA ma również troskę o prawa człowieka. To dlatego, w związku z kryzysem migracyjnym na polskiej granicy, Gazeta.pl wraz z innymi redakcjami i organizacjami z całego kraju zaapelowała do rządu o umożliwienie dziennikarzom pracy w pasie przygranicznym. Portal regularnie angażuje się także w zbiórki charytatywne, w tym na wsparcie przychodni, która od lat nieprzerwanie udziela pomocy syryjskim uchodźcom na północy Libanu. Dodatkowo, przy okazji Mistrzostw Europy w siatkówce Sport.pl zorganizował prospołeczną akcję specjalną „Stroje za asy”, w ramach której za wszystkie asy serwisowe w wykonaniu polskich siatkarzy redakcja ufundowała młodym zawodnikom i zawodniczkom 225 strojów meczowych.
Raport zaangażowania Gazeta.pl w trzecim kwartale 2021 r. można znaleźć pod tym linkiem.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne.Według badania Mediapanel we wrześniu 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 594,2 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Plotek.pl, Sport.pl, Wiadomosci.gazeta.pl, eDziecko.pl, Moto.pl, Next.gazeta.pl.