Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe fotostory
W serwisach tematycznych grupy Gazeta.pl wprowadzony został nowy sposób wyświetlania fotostory – krótkich artykułów z dużą liczbą zdjęć, dotychczas publikowanych w formie tzw. slajdów. Teraz można obejrzeć wszystkie zdjęcia w ramach jednej odsłony. To rozwiązanie zwiększające zarówno komfort użytkowników, jak i widoczność reklam.
Jednoodsłonowe fotostory zostało wprowadzone zarówno na mobilnych, jak i desktopowych wersjach serwisów tematycznych Gazeta.pl. Od dwóch miesięcy zespół technologiczny Gazeta.pl prowadził wśród użytkowników portalu testy A/B*, sprawdzając różne rozwiązania i optymalizując wygląd fotostory. Obecna wersja, której ponad 7,5 tys. respondentów przyznała ocenę 4,8/5, to efekt tego procesu.
– Internauci często narzekają na konieczność „przeklikiwania się” przez zdjęcia, dlatego chcieliśmy wyjść im naprzeciw i ułatwić przeglądanie naszych stron. To efekt naszego podejścia user first, myślenia strategicznego i wiary w długofalowy efekt budowania lojalności i dobrego doświadczenia naszych czytelników – mówi Krzysztof Stankiewicz, dyrektor rozwoju produktu Gazeta.pl.
Nową wersję fotostory wprowadzono na razie w serwisach tematycznych portalu – m.in. Bryla.pl, Deser.Gazeta.pl, eDziecko.pl, eDziecko.pl Junior, Kobieta.Gazeta.pl, Kultura.Gazeta.pl, Ladnydom.pl, Logo24.pl, MetroWarszawa.Gazeta.pl, Moto.pl, Plotek.pl, Podroze.Gazeta.pl, Ugotuj.to, Wiadomosci.Gazeta.pl i Zdrowie.Gazeta.pl.
– Rozwiązanie, które wypracowaliśmy nie tylko poprawia user experience, ale także zwiększa widoczność wyświetlanych na Gazeta.pl reklam. Bez niepotrzebnego klikania użytkownicy spędzają na stronie więcej czasu i mają szansę zauważyć znajdujące się na niej formaty reklamowe. Zyskują wszyscy – i nasi użytkownicy, i reklamodawcy, z którymi współpracujemy – dodaje Krzysztof Stankiewicz.
* testy A/B – metoda badawcza polegająca na porównaniu dwóch wersji strony internetowej celem wybrania tej wersji, która lepiej spełnia stawiane przed nią zadania.