„Gazeta Przedwyborcza” w milionowym nakładzie od 5 lipca br. w całej Polsce
Milion egzemplarzy bezpłatnej „Gazety Przedwyborczej” trafi do rąk mieszkańców ponad 150 polskich miejscowości. Wydanie, przygotowane przez redakcję „Gazety Wyborczej” w związku z drugą turą wyborów prezydenckich 12 lipca br., w całości poświęcone jest prezydentowi Andrzejowi Dudzie.
– Urzędujący prezydent odmawia wywiadów niezależnym mediom, boi się pytań, których wcześniej nie pozna i nie napisali ich propagandyści z TVP Info. Tchórzy przed uczciwą debatą ze swoim przeciwnikiem. W tej sytuacji wydanie gazety, która mówi o nim prawdę, jest właściwie smutną, dziennikarską i obywatelską koniecznością – tłumaczy zastępca Wydawcy „Gazety Wyborczej” Wojciech Bartkowiak.
„Gazeta Przedwyborcza” to 8-stronicowy raport podsumowujący 5 lat prezydentury Andrzeja Dudy, który rozlicza jego obietnice oraz pokazuje styl, w jaki sprawował urząd. „Przedwyborcza” punktuje wielokrotne łamanie Konstytucji, uległość wobec rządzącej partii, niezrealizowane obietnice dotyczące frankowiczów i służby zdrowia, a także zachowania w mediach społecznościowych nielicujące z powagą urzędu prezydenta.
– Możliwe, że o wielu skandalach i niespełnionych obietnicach Andrzeja Dudy nie wiecie. Rządowa propaganda wylewająca się z radia i telewizji przedstawia Polskę jako świetnie zarządzane gospodarstwo, a prezydenta – jako troskliwego ojca narodu. Prawda jest inna. Dlatego wydaliśmy „Przedwyborczą”. Poznaj fakty, pomyśl i zagłosuj! – pisze na wstępie Piotr Głuchowski, redaktor prowadzący.
Milion bezpłatnych egzemplarzy „Gazety Przedwyborczej” będzie dystrybuowane od 5 lipca do 10 lipca br. Otrzymają je mieszkańcy ponad 150 polskich miejscowości m.in. na dworcach, w centrach miast i okolicach galerii handlowych. Wydanie, w formie PDF, jest również ogólnodostępne w serwisie Wyborcza.pl – link.
– Miasta i gminy, gdzie trafi nasze bezpłatne wydanie specjalne, dobraliśmy bardzo starannie, analizując dane demograficzne i wyniki I tury. Najbardziej cieszy nas to, że w dystrybucji pomogą nam setki wolontariuszy, którzy od dawna zgłaszali się do „Wyborczej”. Bardzo im za to dziękujemy – mówi Bartkowiak.
Makietę wydania przygotował zespół graficzny „Gazety Wyborczej”, a jej dział marketingu zajął się promocją gazety w mediach społecznościach i w serwisie Wyborcza.pl.