„Gazeta Wyborcza” po raz drugi z nowatorskim projektem „Jutronauci”
Rozpoczęła się kolejna edycja wyróżnianego międzynarodowymi nagrodami branżowymi projektu „Gazety Wyborczej”. Redakcja dziennika po raz drugi zaprezentuje na swoich łamach „Jutronautów” – Polaków, którzy zmieniają świat. W projekcie realizowanym wraz z Kulczyk Investments przedstawi historie wizjonerów, pasjonatów i innowatorów, którzy wezmą udział w serii debat na temat wizji przyszłości.
„Jutronauci” to wyjątkowy projekt „Gazety Wyborczej”, w ramach którego w artykułach, materiałach multimedialnych oraz podczas otwartych wydarzeń prezentowane są sylwetki otwartych i nowoczesnych „Jutronautów” – m.in. naukowców, projektantów, specjalistów od nowych technologii czy artystów. Podczas trwającej 4 miesiące pierwszej edycji projektu historiami swoich sukcesów i porażek podzieliło się 26 inspirujących osób, w pięciu spotkaniach wzięło udział tysiąc chętnych, a relacje z wydarzeń dotarły do 486 tys. internautów. Projekt – jako jedyny z Polski – zwyciężył w INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).
Teraz „Jutronauci” powracają w kolejnej edycji projektu, podczas której będą dyskutowali m.in. o roli człowieka w zmieniającym się świecie, demografii, jakości życia, medycynie i kosmosie. Co trzy tygodnie na łamach „Gazety Wyborczej” będzie można przeczytać zapis rozmów z kolejnymi „Jutronautami”. Pierwszą rozmowę z cyklu można było przeczytać w „Magazynie Świątecznym” „Gazety Wyborczej” w minioną sobotę, 25 sierpnia br. O tym, czy człowiek jest skazany na bycie bezproduktywną istotą, dyskutowali Piotr Voelkel, przedsiębiorca i mecenas wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych, Artur „Nerchio” Bloch, utytułowany e-sportowiec, wielokrotny mistrz Polski i Europy w “StarCraft II”, Krzysztof Garbaczewski, artysta wizualny, reżyser i scenograf, Anna Gromada, konsultantka ONZ ds. polityki społeczno-ekonomicznej, badaczka IFiS PAN oraz Wiesław Bartkowski, twórca programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii.
Wszystkie artykuły z cyklu będzie można przeczytać na stronie Wyborcza.pl/Jutronauci. Już teraz można na niej znaleźć serię artykułów na temat przyszłości pracy, które powstały w wyniku pierwszej debaty.
Częścią projektu po raz kolejny będzie także konkurs stypendialny „Bilet za horyzont”, który rozpocznie się już we wrześniu br. Jury i mentorzy wybiorą stypendystów, którzy skorzystają z wiedzy, doświadczenia i czasu mentorów. Zwieńczeniem projektu będzie finał z udziałem wszystkich „Jutronautów”, podczas którego zostaną ogłoszone wyniki konkursu i przyznane zostanie stypendium.
Formułę drugiej edycji projektu „Jutronauci” opracowała redakcja „Gazety Wyborczej” wspólnie z Sebastianem Kulczykiem – prezesem Kulczyk Investments, inicjatorem programu akceleracyjnego InCredibles i przedsiębiorcą aktywnie działającym w środowiskach start-upowych.
Więcej informacji na stronie: Wyborcza.pl/Jutronauci.
Patronem medialnym jest Radio TOK FM.
Partnerem strategicznym jest Kulczyk Investments.