„Gazeta Wyborcza” reorganizuje dział sprzedaży i stawia na rozwój produktów reklamowych
Od września 2018 r. w strukturze biura reklamy „Gazety Wyborczej” w Warszawie funkcjonuje nowy dział rozwoju produktu, oferujący rozwiązania reklamowe obejmujące wydania dziennika, serwisy Wyborcza.pl i magazyny („Wysokie Obcasy”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Avanti”, „Logo”, „Kuchnia” oraz wydania specjalne). Zmiany, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów biznesowych Agory, pozwolą zespołowi efektywniej realizować projekty reklamowe oraz rozwijać współpracę z partnerami i sprzedaż instytucjonalnej prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”.
– Skuteczne funkcjonowanie biura reklamy na trudnym rynku prasowym wymaga obecnie nie tylko świetnych kompetencji sprzedażowych czy produktowych, znajomości branży i wiedzy technologicznej, ale także elastycznej i sprawnie działającej struktury umożliwiającej generowanie nowych pomysłów i efektywną realizację projektów wspólnie z klientami i partnerami. Dlatego zdecydowaliśmy się dokonać zmian w naszym zespole – stawiamy na rozwój nowych rozwiązań marketingowych, zwłaszcza we współpracy z reklamodawcami, i tworzenie kompleksowych ofert – wyjaśnia Joanna Kwas, dyrektor biura reklamy. – Jestem przekonana, że dzięki temu biuro reklamy „Gazety Wyborczej” będzie jeszcze lepiej odpowiadać na zapotrzebowanie partnerów biznesowych i wspierać cały zespół w realizacji celów nakreślonych przez Grupę Agora w strategii na lata 2018-2022.
We wrześniu br. w ramach biura reklamy powstał dział rozwoju produktu, łączący dotychczasowe kompetencje projektowe zespołu. Na jego czele stanęła Dorota Adamczyk-Mroczek.
W ramach tego działu funkcjonują 4 obszary: rozwoju reklamy cyfrowej, projektów specjalnych i custom publishing, partnerstw zewnętrznych, a także, jak dotychczas, współpracy z domami mediowymi i pośrednikami.
Do obecnego zespołu sprzedażowego „Gazety Wyborczej” dołączyła Anna Jakubik jako szefowa działu odpowiadającego za rozwój projektów specjalnych.
Biuro reklamy „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl zajmuje się obsługą sprzedażową klientów indywidualnych i instytucjonalnych z całej Polski. Tworzy atrakcyjne, często specjalne oferty reklamowe – ogólnopolskie, regionalne i lokalne – umożliwiające zaistnienie z przekazami promocyjnymi na łamach „Gazety Wyborczej”, jej tygodników, magazynów, dodatków i wydań specjalnych, a także w internecie m.in. w serwisach Wyborcza.pl czy Wysokieobcasy.pl. W portfolio biura, oprócz standardowych form promocji, są również reklama natywna i programatyczna oraz akcje specjalne realizowane z partnerami biznesowymi. Dodatkowo zespół zajmuje się rozwojem sprzedaży instytucjonalnej prenumeraty cyfrowej dziennika.
Działania biura reklamy „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl są zauważane i doceniane przez klientów – w raporcie „Biura Reklamy 2017” przygotowanym przez „Media&Marketing Polska” zespół ten został uznany za najlepszy w kategorii Dzienniki.
Więcej informacji o ofercie biura reklamy ”Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl – http://wyborcza.pl/reklamaGW/0,0.html
Dorota Adamczyk-Mroczek jest związana z Agorą od 10 lat. Od 2014 r. zarządzała zespołem ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej”, a od 2015 r. – sprzedażą agencyjną marki „Gazeta Wyborcza”. W 2017 r. zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Z sukcesem poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl (po rozłączeniu sprzedaży z grupą Gazeta.pl). Zanim trafiła do Agory przez kilka lat pracowała w dziale marketingu firmy Oknoplast-Kraków.
Anna Jakubik ma 12-letnie doświadczenie w branży marketingowej. Dotychczas pracowała m.in. jako specjalista ds. reklamy w gazetach „Metropol” i „Echo Miasta”. W 2007 r. jako Kierownik Działu Reklamy otwierała 2 lokalne biura dla wydawnictwa Polskapresse (obecnie Polska Press Grupa) i tytułu „Polska The Times”, następnie kierowała zespołem handlowym w 3 lubuskich oddziałach Mediów Regionalnych (obecnie Polska Press Grupa), koordynując działania dla prasy płatnej, bezpłatnej i serwisów internetowych oraz rozwijając ofertę produktową o akcje specjalne i eventy. Od 2013 r. jako Account Director i New Business Director pracowała dla agencji content marketingowych; Lead Bullet, Content Solutions i – ostatnio – Aude Custom Publishing.