Grupa RMF z tytułem radiowego biura reklamy roku
W tegorocznej edycji raportu „Biura Reklamy 2021” miesięcznika „Media Marketing Polska” Dział Sprzedaży Grupy RMF po raz kolejny otrzymał tytuł Biura Reklamy Radiowej Roku. Wyróżnienie to trafiło do Grupy RMF już siódmy raz z rzędu.
Grupa RMF osiągnęła w tegorocznym badaniu „MMP” i Kantar Polska wyniki znacznie powyżej średniej, dodatkowo poprawiając rezultaty z ubiegłego roku. Ogólna ocena biura wyniosła 4,76 na 5 możliwych punktów (ubiegłoroczny wynik to 4,71).
Jak pisze „MMP” w swoim raporcie, we wszystkich ocenianych parametrach Grupa RMF uzyskała wynik znacznie wyższy od średniej. W tegorocznym badaniu była bezkonkurencyjna w sześciu z siedmiu badanych wymiarów: transparentności cenowej (90% pozytywnych wskazań), dobrego doradztwa (80%), szybkości odpowiedzi na brief (82%), oferowania atrakcyjnych formatów i rozwiązań (85%), zaufania (87%) oraz obsługi kampanii internetowych (39%).
Ankietowani szczególnie docenili oferowanie przez biuro reklamy Grupy RMF atrakcyjnych formatów i rozwiązań (25 pkt. proc. powyżej średniej). Jak dodaje „MMP” w swojej analizie, w porównaniu z ubiegłym rokiem zwraca uwagę wzrost o 10 pkt. proc. oceny pod względem profesjonalizmu w obsłudze kampanii internetowych – w tym parametrze biuro ma wynik o 12 pkt. proc. powyżej średniej.
„Ta nagroda to niezwykłe wyróżnienie, bo docenienie pochodzi wprost od klientów, z którymi na co dzień pracujemy. Cieszy nas ich wzrastające z roku na rok zaufanie, ale też sprawia, że musimy jeszcze intensywniej pracować, by utrzymać tę pozycję. To wyróżnienie to efekt pracy bardzo wielu osób w Grupie RMF: doradców klienta, media plannerów, całego działu digital, na co dzień pracujących z klientami, ale też innych działów wspierających Dział Sprzedaży: działu projektów specjalnych, marketingu, trafficu, redakcji programowych” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
Poszczególnym biurom oceny wystawiali jedynie ci ankietowani specjaliści z domów mediowych, którym zdarzyło się mieć kontakt z danym biurem w 2021 roku. Próba w przypadku Grupy RMF była największa (a więc i najbardziej reprezentatywna) i wynosiła 101 osób. W przypadku Eurozetu było to 89 osób, Time’u – 85, Tandem Media – 71 osób, a Polskiego Radia – 40.
„Media Marketing Polska” po raz 19. zbadał i nagrodził biura reklamy największych mediów. Redakcja przyznała nagrody i wyróżnienia na podstawie badania Kantar Polska oraz wyników biznesowych biur, ich oferty i wprowadzonych innowacji. W kategorii Biuro Reklamy Prasowej – Magazyny zwyciężyło Wydawnictwo Bauer, należące, podobnie jak Grupa RMF, do Grupy Bauer Media.