MediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

Grupa TVN od 90 dni jest razem z Ukrainą

24 maja mija trzeci miesiąc agresji Rosji na Ukrainę. Grupa TVN – podobnie jak cała Polska – od momentu rozpoczęcia wojny pomaga Ukraińcom. W pierwszej kolejności nadawca koncentrował się na działaniach ułatwiających odnalezienie się uchodźcom w nowej rzeczywistości. Wśród innych inicjatyw podjętych przez grupę są m.in.: strategiczna współpraca z Polską Akcją Humanitarną, charytatywny koncert „Razem z Ukrainą”, w ramach którego zebrano ponad 8 mln zł na pomoc osobom dotkniętym wojną, darmowe emisje ukraińskich kanałów informacyjnych, a także transmisje kampanii społecznych na rzecz uchodźców o wartości ponad 9 mln zł. Odpowiedzialność rozumiana jako czynny udział oraz zaangażowanie w życie i problemy społeczności, w których firma funkcjonuje, od lat wpisane są w DNA spółki.

 

Media w sytuacji wojny mają do spełnienia bardzo ważną i odpowiedzialną rolę – powinny nie tylko przeciwdziałać potężnej broni, jaką jest dezinformacja, ale także edukować i angażować społeczeństwo na rzecz pomocy potrzebującym. Grupa TVN na początku marca 2022 roku podjęła decyzję o rozpoczęciu szerokiej współpracy z Polską Akcją Humanitarną, która ma 30-letnie doświadczenie w niesieniu pomocy humanitarnej osobom dotkniętym skutkami konfliktów zbrojnych.

„Warner Bros. Discovery zaangażowało się w działania zarówno globalne, jak i lokalne. Od początku wojny było dla nas jasne, że chcąc pomagać skutecznie, musimy robić to mądrze i postawić na profesjonalną, zorganizowaną i długofalową pomoc. Jako koncern medialny specjalizujemy się w tworzeniu treści, nie mając kompetencji stricte pomocowych. Dlatego postanowiliśmy połączyć siły z organizacją, która z powodzeniem od 30 lat pomaga na trzech kontynentach, czyli właśnie PAH. Połączenie potencjału mediów – które potrafią skutecznie budować zaangażowanie społeczne – i organizacji, która wie, jak nieść pomoc, daje możliwość prowadzenia szeroko zakrojonych działań wsparcia dla ofiar wojny i ich rodzin” mówi Jan Mróz, dyrektor pionu komunikacji i Public Affairs w Grupie TVN.

W ramach dotychczasowej współpracy z PAH z Grupą TVN wyemitowano 2135 ogłoszeń społecznych w spotach 30- i 60-sekundowych, które w sumie zajęły ponad 14 godzin czasu antenowego na 10 kanałach nadawcy. Ekwiwalent reklamowy kampanii społecznej PAH na antenach Grupy TVN wyniósł do dzisiaj niemal 8,5 mln zł.

W ramach współpracy wszystkie środki zebrane podczas zorganizowanego 20 marca 2022 r. koncertu „Razem z Ukrainą” – czyli ponad 8 mln zł – przekazano Polskiej Akcji Humanitarnej. Konto PAH zasilił dochód ze sprzedaży ponad 10 tys. biletów-cegiełek (ponad 350 tys. zł), smsy i wpłaty od widzów (4,5 mln zł) oraz środki z emisji dziesięciominutowego charytatywnego bloku reklamowego przed rozpoczęciem koncertu (ponad 800 tys. zł). Ponadto Grupa Discovery przekazała PAH darowiznę w wysokości 2 mln zł. Koncert był największym wydarzeniem transmitowanym na żywo przez nadawcę. Mogli go oglądać widzowie aż w 50 krajach. Zgromadził przed ekranami widownię liczącą ponad 6 mln osób – a tylko w Ukrainie obejrzało go 1,3 mln widzów. Koncert zainaugurowała 7-letnia Amelia Anisowicz, której wykonanie hymnu Ukrainy poruszyło serca widzów i stało się światowym viralem z ponad 160 mln odsłon w mediach społecznościowych na całym świecie.

Na antenach TVN regularnie pojawiają się również eksperci PAH, by edukować na temat wywołanego wojną kryzysu humanitarnego oraz niesienia pomocy w mądry, przemyślany i usystematyzowany sposób. Łącznie ukazało się ponad 200 komentarzy, wywiadów, rozmów na żywo i wzmianek o działaniach PAH, w tym ponad 40 razy eksperci Polskiej Akcji Humanitarnej gościli w programach w TVN24, TVN i TTV. Pracownicy i współpracownicy TVN uczestniczyli także w zbiórkach rzeczowych zorganizowanych przez PAH, które konwojem zostały przekazane do domów seniora we wschodniej Ukrainie.

Polska Akcja Humanitarna nie jest jedyną organizacją, której kampanie społeczne dedykowane Ukrainie są emitowane na kanałach Grupy TVN. Spot Fundacji Dialog tylko od 9 maja wyemitowano 259 razy. Całkowity czas reklamowy poświęcony przez nadawcę na popularyzację działań pomocowych dla Ukrainy wyniósł dotychczas ponad 16 godzin – jego ekwiwalent wynosi w sumie ponad 9,2 mln zł.

Od trzech miesięcy widzowie są szczegółowo informowani o bieżących wydarzeniach w Ukrainie. Od pierwszych godzin wojny kanał TVN24 realizował wydanie specjalne, poświęcając cały czas antenowy wydarzeniom za wschodnią granicą Polski. Przez 10 dni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu prowadzono audycję na żywo, bez przerw reklamowych. Prezenterzy newsowi zmieniali się co 2-3 godziny, specjalni korespondenci zdawali widzom relacje bezpośrednio z Kijowa, Lwowa i Moskwy, a także granicy polsko-ukraińskiej.

Dziennikarze TVN są stale obecni na miejscu, by relacjonować na bieżąco wydarzenia w Ukrainie, weryfikować fake newsy i przeciwdziałać rosyjskiej dezinformacji. Obecnie w strefie konfliktu znajduje się dwójka reporterów TVN24 – Tomasz Kanik i Radomir Czarnecki – oraz towarzyszący im operatorzy – Piotr Hawałej i Adam Diehl. W ostatnim czasie spółka przeprowadziła specjalne szkolenie z pierwszej pomocy w strefie konfliktu. Dzięki temu, dziennikarze stacji będą mogli jeszcze bezpieczniej relacjonować każde istotne wydarzenie za wschodnią granicą.

Od początku wybuchu wojny serwis Player.pl, bezpłatnie i bez potrzeby logowania, udostępnił największy ukraiński kanał informacyjny Ukraina 24, a kanał newsowy 1+1 dostępny był na platformie TVN24 GO. Player.pl zapewnia również darmowy dostęp do popularnych bajki dla dzieci z dodanym ukraińskim dubbingiem lub ukraińskimi napisami. W kolekcji „Bajki po ukraińsku” znalazły się m.in. takie hity jak Dora poznaje świat, Psi Patrol czy SpongeBob Kanciastoporty.

Na stronie TVN24.pl umieszczono aktualizowaną listę organizacji zbierających fundusze dla Ukrainy w Polsce oraz organizacji ukraińskich przyjmujących wsparcie finansowe. W lewym dolnym rogu ekranu na kanałach TVN24 oraz TVN24 BiŚ wyświetlany był specjalny kod QR umożliwiający przekierowanie widzów do listy sprawdzonych zbiórek i akcji charytatywnych wspierających Ukrainę i ich obywateli.

Program „Dzień Dobry TVN” tuż po rozpoczęciu wojny rozpoczął specjalną kampanię „Razem z Ukrainą”. W ramach projektu powstała wspólna strona internetowa Dzień Dobry TVN i TVN24 pod adresem dziendobry.tvn.pl/razem-z-ukraina. Stanowi ona rzetelne źródło informacji dla tych, którzy szukają pomocy i tych, którzy pomoc tę chcą zaoferować. Można uzyskać tam praktyczne informacje i wsparcie ekspertów a także wskazówki jak skutecznie chronić się przed dezinformacją w sieci. Na stronie znajdują się najważniejsze informacje i dane kontaktowe, także w języku ukraińskim. Kampania prowadzona jest pod patronatem Ambasady Ukrainy w Polsce.

Zaangażowanie w pomoc Ukrainie ma w organizacji charakter globalny – firma podwoiła zebraną przez pracowników na całym świecie kwotę na Fundusz Ratunkowy Save the Children i Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża. W sumie konta obu organizacji zasiliło 300 tys. dolarów, które przeznaczono m.in. na rzecz dzieci i rodzin dotkniętych kryzysem.

TVN to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery. Zespół nadawcy liczy 4500 profesjonalistów i najlepszych ekspertów w swoim fachu, pracujących w różnorodnych obszarach, od produkcji telewizyjnej przez sprzedaż i marketing po digital, technologie czy finanse. Grupa prowadzi działania w 13 oddziałach i hubach produkcyjnych w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu czy Łodzi.

Lider rynku medialnego w Polsce od lat angażuje się w działania mające na celu prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie. TVN podejmuje także inicjatywy związane z zapewnieniem różnorodnego i inkluzywnego środowiska pracy. W 2020 uruchomiono globalną inicjatywę o nazwie MOSAIC z myślą o integracji i wyrównaniu szans mniejszości w kluczowych obszarach biznesu. W ramach programu zainicjowano w Polsce m.in. szkolenia w zakresie nieświadomych uprzedzeń, różnorodności treści i dostawców, wpływu społecznego oraz niewykluczającej rekrutacji. Grupa TVN inwestuje w rozwój swoich pracowników – ich nowe umiejętności i kompetencje – m.in. oferując szkolenia w formule stacjonarnych i online. Pracownicy firmy mogą także korzystać z pomocy finansowej, dofinansowania do kursów zawodowych, opieki nad rodziną, a także brać udział w zajęciach poprawiających kondycję fizyczną i psychiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *