Huawei jedną z najbardziej wartościowych marek według raportu Brand Finance Global 500
Huawei po raz pierwszy w historii trafił do pierwszej dziesiątki najbardziej wartościowych marek według prestiżowego raportu Brand Finance Global 500. Wartość marki została oszacowana na 65 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 4,5 procenta w stosunku do roku ubiegłego.
Brand Finance Global 500 to prestiżowy ranking najbardziej wartościowych marek. Firmy oceniane są na podstawie nie tylko ich wartości finansowej, ale również siły marki, na którą składa się między innymi przywiązanie klientów i ich skłonność do wybierania kolejnych produktów czy usług producenta.
W edycji na rok 2020, Huawei zajął 10. pozycję po awansie z 12. miejsca w roku 2019 i z 25. pozycji w roku 2018.
Sektor technologiczny pozostał jednym z najbardziej wartościowych w zestawieniu – spośród 500 najcenniejszy marek aż 46 to firmy technologiczne, których łączna wartość wyceniona została na 986,5 miliarda dolarów. Huawei jest jedyną chińską marką technologiczną, która znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu.
W 2019 roku Huawei dostarczył na rynek 240 milionów smartfonów w ujęciu globalnym, dzięki czemu utrzymał pozycję drugiego największego producenta smartfonów na świecie. Firma dostarczyła ponad 44 milionów sztuk swoich flagowych smartfonów z serii Mate i P, co oznacza 50-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2018. W ubiegłym roku firma wprowadziła do swojego portfolio wiele nowych urządzeń z innych kategorii, takich jak laptopy, wearables czy urządzenia IoT.