Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Huawei ogłasza wyniki finansowe za I kw. 2019 r.

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za I kw. 2019 roku, w którym wypracowała 179,7 mld CNY przychodu. Stanowi to wzrost o 39% w ujęciu rok do roku. Marża netto w tym okresie wyniosła około 8%.[1]

 

Huawei utrzymał kurs na rozwój oferty infrastruktury ICT i inteligentnych urządzeń, kontynuując poprawę wydajności i jakości działalności operacyjnej, co przyczyniło się do solidnych wyników za I kw. 2019 r.

2019 będzie rokiem wdrożenia 5G na skalę światową, co oznacza, że grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za współpracę z operatorami (Carrier Business Group) ma przed sobą wyjątkowe możliwości rozwoju. Firma bowiem, do końca marca tego roku, podpisała aż 40 umów na 5G z operatorami z całego świata i dostarczyła ponad 70 tys. stacji bazowych do sieci nowej generacji.

W I kw. 2019 r. Enterprise Business Group, uruchomiła dedykowaną platformę cyfrową i zaprezentowała nową strategię „Huawei Inside”. Huawei wdrożył pierwszy na świecie punkt dostępu Wi-Fi 6 obsługujący 5G. Co ważne, do końca I kw. 2019 roku firma dostarczyła więcej produktów Wi-Fi 6 niż jakikolwiek inny producent na świecie.

Należy zaznaczyć, że grupa biznesowa Huawei Consumer Business Group, odpowiedzialna za produkty konsumenckie, w dalszym ciągu tworzy wartościowe i innowacyjne rozwiązania. Podstawą jej strategii jest dostarczanie konsumentom jak najlepszych wrażeń z użytkowania we wszystkich możliwych scenariuszach. Warto też podkreślić, że w I kw. 2019 r. Huawei dostarczył na rynek 59 mln smartfonów. W innych segmentach biznesu – takich jak PC, urządzenia wearables oraz smart home – produkty Huawei również cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie.

Kolejną innowacją jest Huawei Cloud, której celem jest budowa możliwie jak najlepszej chmury hubrydowej, zapewniającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji dla wielu branż. Do tej pory już ponad milion użytkowników korporacyjnych i deweloperów zaczęło korzystać z Huawei Cloud. W I kw. usługi te zostały uruchomione w Singapurze, gdzie firma zaprezentowała także swoją kompleksową platformę rozwoju AI pod nazwą ModelArts.

[1] Prezentowane dane finansowe to nieaudytowane dane skompilowane zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS); kurs wymiany na koniec marca 2019: 1 USD = 6,7112 CNY (źródło: Reuters).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *