Huuuge Inc. opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku
Spółka Huuuge, Inc., globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku.
– W trzecim kwartale 2021 roku spółka Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów na poziomie 17%. Motorem wzrostu były zarówno flagowe gry jak i nowe tytuły.
– Spółka wypracowała wzrost przychodów pomimo utrzymania się kosztów pozyskania użytkowników na niezmienionym rok do roku poziomie. Przełożyło się to na wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 106% do 17,7 mln USD oraz skorygowanego zysku netto o 45% do 11,4 mln USD.
Przychody z nowych gier wzrosły w trzecim kwartale 2021 o 130%, w tym największy udział miał Traffic Puzzle. Przychody z gry w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, do poziomu 8,7 mln USD. Baza użytkowników gry stale rośnie – dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w październiku 2021 roku przekroczyła 220 tys. Proces przekazania gry po jej przejęciu został zakończony w listopadzie 2021 roku.
– W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży flagowych tytułów Spółki („Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”) wzrosły o 9,5% rok do roku, co oznacza dynamikę wyższą niż zanotowana przez segment gier social casino. Głównym czynnikiem wzrostu była poprawa wskaźników monetyzacji.
– Przychody z reklam podwoiły się w trzecim kwartale 2021 roku, głównie dzięki grom typu casual w portfolio Huuuge, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach.
– W trakcie trzeciego kwartału Huuuge podpisał kolejną nową umowę wydawniczą i jest to trzeci tego rodzaju kontrakt zawarty w tym roku.
Anton Gauffin, założyciel i Dyrektor Generalny Huuuge, skomentował: – Świetne wyniki „Traffic Puzzle” po raz kolejny potwierdziły, że była to bardzo dobra inwestycja. Przychody z gry w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie i wyniosły 8,7 mln USD, co stanowiło prawie 10% naszych przychodów. Proces przekazania gry został sfinalizowany i oczekujemy iż „Traffic Puzzle” będzie głównym motorem napędowym wzrostu w nadchodzących kwartałach. Dodatkowo nasze gry z kategorii social casino są tytułami ponadczasowymi, które z czasem generują coraz większą wartość. Jednocześnie nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami i rozwijamy nasz pion wydawniczy. W trakcie trzeciego kwartału podpisaliśmy jedną nową umowę wydawniczą i jest to trzeci tego typu kontrakt zawarty w tym roku. Czwarty kwartał rozpoczęliśmy od podsumowania drogi, którą przebyliśmy w 2021 roku i ogłoszenia nowego składu zarządu, w którym zasiedli przedstawiciele nowego pokolenia liderów Huuuge, wnoszący do zespołu wyjątkowe kompetencje, entuzjazm i nieszablonowy punkt widzenia.
PODSTAWOWE DANE FINANSOWE
Wybrane dane finansowe (mln USD) |
III kw. 2021 |
III kw. 2020 |
Zmiana |
I–III kw. 2021 |
I–III kw. 2020 |
Zmiana |
Przychody ze sprzedaży |
92,0 |
78,5 |
+17,1% |
285,2 |
243,5 |
+17,1% |
Skorygowana EBITDA* |
17,7 |
8,6 |
+106,1% |
43,6 |
54,2 |
-19,5% |
Skorygowana marża EBITDA |
19,2% |
10,9% |
+8,3 p.p. |
15,3% |
22,3% |
-7,0 p.p. |
Wynik z działalności operacyjnej |
11,3 |
6,8 |
+66,4% |
29,0 |
50,1 |
-42,1% |
Wynik netto |
7,3 |
(2,2) |
– |
(21,1) |
24,8 |
– |
Skorygowany wynik netto** |
11,4 |
7,9 |
+45,0% |
27,1 |
45,6 |
-40,6% |
Przychody za trzy kwartały 2021 roku wzrosły o 17,1%, głównie za sprawą lepszej monetyzacji użytkowników gier Huuuge, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. Przychody z reklam zwiększyły się o 181% w okresie trzech kwartałów 2021 roku, głównie dzięki wprowadzaniu na rynek gier casual, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach.
Skorygowana EBITDA Huuuge za trzeci kwartał wyniosła 17,7 mln USD, co oznacza wzrost o 106% rok do roku. Skorygowany wynik netto wzrósł o 45% do poziomu 11,4 mln USD.
Skorygowana EBITDA za trzy kwartały 2021 roku spadła o 19,5%, co było związane ze wzrostem kosztów operacyjnych (głównie w wyniku wyższego rok do roku budżetu na kampanie pozyskiwania użytkowników, alokowanego głównie w pierwszej połowie roku). Spadek ten został częściowo zniwelowany wzrostem przychodów.
PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI
Wybrane wskaźniki KPI |
III kw. 2021 |
III kw. 2020 |
Zmiana |
DAU [w tys. użytkowników] |
769,7 |
944,5 |
-18,5% |
DPU [w tys. użytkowników] |
24,4 |
25,4 |
-4,1% |
ARPDAU na poziomie Grupy [USD] |
1,3 |
0,9 |
+43,9% |
ARPPU – flagowe tytuły [USD] |
45,7 |
35,3 |
+29,4% |
Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły |
9,0% |
7,7% |
1,3 p.p. |
W trzecim kwartale 2021 roku ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) wzrósł o 20%. Wzrost ARPPU dla flagowych tytułów wyniósł 29,5%. Poprawa zarówno ARPPU, jak i wskaźnika konwersji w trzecim kwartale z nawiązką zrekompensowała spadek DAU i MAU, związany z mniejszą liczbą instalacji. DAU dla nowych tytułów było wyższe głównie za sprawą dalszego skalowania gry „Traffic Puzzle”.
Jak stwierdził Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge: – Konsekwentnie zwiększamy wskaźniki monetyzacji naszych flagowych tytułów dzięki funkcjonalnościom społecznościowym naszych gier oraz koncentracji na wydarzeniach na żywo i ofertach specjalnych. Trend ten utrzymał się w trzecim kwartale 2021 roku, który był kolejnym okresem wzrostu ARPPU [średni przychód na użytkownika płacącego] dla kluczowych tytułów, czyli „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”. Te dwie gry nadal generowały wskaźniki monetyzacji powyżej średniej dla tego segmentu. Jesteśmy zadowoleni z rosnącej skali Traffic Puzzle i na bazie obecnych wskaźników gry oczekujemy, że w przyszłym roku osiągnie ona próg rentowności na poziomie marży ze sprzedaży i będzie dodawać wartość do wyników naszych flagowych tytułów. Cieszymy się także ze znaczącej poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 19,2% w trzecim kwartale. Oczekujemy, że czwarty kwartał przyniesie dwucyfrową poprawę skorygowanego zysku EBITDA w ujęciu całorocznym.