Internet & Gry - Reklama

Huuuge Inc. opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku

Spółka Huuuge, Inc., globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku.

 

– W trzecim kwartale 2021 roku spółka Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów na poziomie 17%. Motorem wzrostu były zarówno flagowe gry jak i nowe tytuły.

– Spółka wypracowała wzrost przychodów pomimo utrzymania się kosztów pozyskania użytkowników na niezmienionym rok do roku poziomie. Przełożyło się to na wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 106% do 17,7 mln USD oraz skorygowanego zysku netto o 45% do 11,4 mln USD.
Przychody z nowych gier wzrosły w trzecim kwartale 2021 o 130%, w tym największy udział miał Traffic Puzzle. Przychody z gry w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, do poziomu 8,7 mln USD. Baza użytkowników gry stale rośnie – dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w październiku 2021 roku przekroczyła 220 tys. Proces przekazania gry po jej przejęciu został zakończony w listopadzie 2021 roku.

– W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży flagowych tytułów Spółki („Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”) wzrosły o 9,5% rok do roku, co oznacza dynamikę wyższą niż zanotowana przez segment gier social casino. Głównym czynnikiem wzrostu była poprawa wskaźników monetyzacji.

– Przychody z reklam podwoiły się w trzecim kwartale 2021 roku, głównie dzięki grom typu casual w portfolio Huuuge, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach.

– W trakcie trzeciego kwartału Huuuge podpisał kolejną nową umowę wydawniczą i jest to trzeci tego rodzaju kontrakt zawarty w tym roku.

Anton Gauffin, założyciel i Dyrektor Generalny Huuuge, skomentował: – Świetne wyniki „Traffic Puzzle” po raz kolejny potwierdziły, że była to bardzo dobra inwestycja. Przychody z gry w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie i wyniosły 8,7 mln USD, co stanowiło prawie 10% naszych przychodów. Proces przekazania gry został sfinalizowany i oczekujemy iż „Traffic Puzzle” będzie głównym motorem napędowym wzrostu w nadchodzących kwartałach. Dodatkowo nasze gry z kategorii social casino są tytułami ponadczasowymi, które z czasem generują coraz większą wartość. Jednocześnie nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami i rozwijamy nasz pion wydawniczy. W trakcie trzeciego kwartału podpisaliśmy jedną nową umowę wydawniczą i jest to trzeci tego typu kontrakt zawarty w tym roku. Czwarty kwartał rozpoczęliśmy od podsumowania drogi, którą przebyliśmy w 2021 roku i ogłoszenia nowego składu zarządu, w którym zasiedli przedstawiciele nowego pokolenia liderów Huuuge, wnoszący do zespołu wyjątkowe kompetencje, entuzjazm i nieszablonowy punkt widzenia.

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

 

Wybrane dane finansowe (mln USD)

III kw. 2021

III kw. 2020

Zmiana

I–III kw. 2021

I–III kw. 2020

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

92,0

78,5

+17,1%

285,2

243,5

+17,1%

Skorygowana EBITDA*

17,7

8,6

+106,1%

43,6

54,2

-19,5%

Skorygowana marża EBITDA

19,2%

10,9%

+8,3 p.p.

15,3%

22,3%

-7,0 p.p.

Wynik z działalności operacyjnej

11,3

6,8

+66,4%

29,0

50,1

-42,1%

Wynik netto

7,3

(2,2)

(21,1)

24,8

Skorygowany wynik netto**

11,4

7,9

+45,0%

27,1

45,6

-40,6%

 

Przychody za trzy kwartały 2021 roku wzrosły o 17,1%, głównie za sprawą lepszej monetyzacji użytkowników gier Huuuge, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. Przychody z reklam zwiększyły się o 181% w okresie trzech kwartałów 2021 roku, głównie dzięki wprowadzaniu na rynek gier casual, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach.

Skorygowana EBITDA Huuuge za trzeci kwartał wyniosła 17,7 mln USD, co oznacza wzrost o 106% rok do roku. Skorygowany wynik netto wzrósł o 45% do poziomu 11,4 mln USD.

Skorygowana EBITDA za trzy kwartały 2021 roku spadła o 19,5%, co było związane ze wzrostem kosztów operacyjnych (głównie w wyniku wyższego rok do roku budżetu na kampanie pozyskiwania użytkowników, alokowanego głównie w pierwszej połowie roku). Spadek ten został częściowo zniwelowany wzrostem przychodów.

PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

 

Wybrane wskaźniki KPI

III kw. 2021

III kw. 2020

Zmiana

DAU [w tys. użytkowników]

769,7

944,5

-18,5%

DPU [w tys. użytkowników]

24,4

25,4

-4,1%

ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

1,3

0,9

+43,9%

ARPPU – flagowe tytuły [USD]

45,7

35,3

+29,4%

Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły

9,0%

7,7%

1,3 p.p.

 

W trzecim kwartale 2021 roku ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) wzrósł o 20%. Wzrost ARPPU dla flagowych tytułów wyniósł 29,5%. Poprawa zarówno ARPPU, jak i wskaźnika konwersji w trzecim kwartale z nawiązką zrekompensowała spadek DAU i MAU, związany z mniejszą liczbą instalacji. DAU dla nowych tytułów było wyższe głównie za sprawą dalszego skalowania gry „Traffic Puzzle”.

Jak stwierdził Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge: Konsekwentnie zwiększamy wskaźniki monetyzacji naszych flagowych tytułów dzięki funkcjonalnościom społecznościowym naszych gier oraz koncentracji na wydarzeniach na żywo i ofertach specjalnych. Trend ten utrzymał się w trzecim kwartale 2021 roku, który był kolejnym okresem wzrostu ARPPU [średni przychód na użytkownika płacącego] dla kluczowych tytułów, czyli „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”. Te dwie gry nadal generowały wskaźniki monetyzacji powyżej średniej dla tego segmentu. Jesteśmy zadowoleni z rosnącej skali Traffic Puzzle i na bazie obecnych wskaźników gry oczekujemy, że w przyszłym roku osiągnie ona próg rentowności na poziomie marży ze sprzedaży i będzie dodawać wartość do wyników naszych flagowych tytułów. Cieszymy się także ze znaczącej poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 19,2% w trzecim kwartale. Oczekujemy, że czwarty kwartał przyniesie dwucyfrową poprawę skorygowanego zysku EBITDA w ujęciu całorocznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *