Internet & Gry - Reklama

Huuuge zamyka 2020 rok rekordowymi wynikami

Huuuge, Inc. („Huuuge” lub „Spółka”), globalny producent i wydawca gier typu free-to-play, koncentrujący swoją działalność na szybko rozwijającym się rynku gier mobilnych opublikował wyniki finansowe za 2020 rok.

 

KLUCZOWE DANE FINANSOWE

– Spółka wypracowała w 2020 rekordowe w swojej historii przychody sięgające 332,7 mln USD, co oznacza wzrost o 28,3% r/r. Przychody w 4Q 2020 również były historycznie rekordowe i sięgnęły 89,2 mln USD (+23,7% r/r). Było to możliwe dzięki osiągnięciu bardzo dobrych wskaźników KPI w zakresie monetyzacji, przede wszystkim poprawie średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU), który wzrósł o 18% rdr dla Grupy oraz o 22,1% rdr dla flagowych gier.

– Skorygowana roczna EBITDA wzrosła do 57,3 mln USD (+131%). Skorygowana EBITDA w IV kw. 2020 spadła do 3,1 mln USD (wobec 15,5 mln USD rok wcześniej), co było związane głównie z kampaniami w celu pozyskiwania nowych klientów, zgodnymi z harmonogramem rozwoju produktów. Zwiększyło to nakłady na skalowanie nowych gier w tym okresie i przełożyło się na 11-proc. udział nowych gier w przychodach ogółem już w grudniu 2020.

– Skorygowany zysk netto wzrósł do 48,1 mln USD (+188,3% r/r) w całym 2020 roku. W IV kw. 2020 skorygowany zysk netto wyniósł 2,1 mln USD (wobec 12,6 mln USD rok wcześniej), co związane było z nakładami na płatne kampanie marketingowe mające na celu pozyskanie nowych użytkowników.

 

Wybrane dane finansowe

(w tys. USD)

2020

2019

Zmiana

Przychody

332 721

259 391

+28,3%

Skorygowana EBITDA*

57 272

24 792

+131,0%

Skorygowana marża EBITDA

17,2%

9,6%

+7,6 p.p.

Wynik z działalności operacyjnej

50 184

14 211

+253,1%

Skorygowany wynik netto**

48 110

16 690

+188,3%

 

„Za nami wyjątkowy rok. Wszyscy musieliśmy w nim mierzyć się z wyzwaniami związanymi z pandemią i izolacją, które wpłynęły zarówno na jednostki jak i organizacje. Jednocześnie obserwowaliśmy rosnącą popularność gier mobilnych, a większe zaangażowanie graczy przekładało się na lepszą monetyzację i więcej czasu spędzonego w grze. Wpłynęło to pozytywnie na Huuuge, jak i na cały rynek gier. Dzięki koncentracji na realizacji strategii, połączonej z umiejętnym odczytywaniem trendów rynkowych wypracowaliśmy w 2020 roku rekordowe w naszej historii wyniki finansowe – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

KLUCZOWE WSKAŹNIKI KPI

 

Wybrane wskaźniki KPI

2020

2019

Zmiana

DAU [w tys. użytkowników]

947,2

911,1

+4,0%

DPU [w tys. użytkowników]

27,1

25,5

+6,5%

ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

0,96

0,78

+22,8%

ARPDAU – flagowe gry [USD]

1,36

0,9

+50,9%

MAU [w mln użytkowników]

4,7

4,0

+18,0%

Wskaźnik konwersji na graczy płacących w miesiącu – flagowe gry

7,4%

6,5%

+0,9 p.p.%

 

Wprowadzenie nowych gier do oferty, zarówno gier typu social casino, jak i gier typu casual, pozwoliło Huuuge z jednej strony pozyskać nowych graczy, a z drugiej utrzymać istniejących graczy flagowych tytułów poprzez przekierowanie ich zainteresowania z jednych gier na inne. Czynniki mające korzystny wpływ na retencję graczy obejmowały stałe dodawanie nowych treści do gier oraz inicjatywy marketingowe, takie jak LiveOps. Spółka utrzymuje bardzo dobre wskaźniki KPI i poprawia monetyzację gier, czego wyrazem jest wzrost wskaźnika konwersji w przypadku flagowych gier (z 6,5% do 7,4%). W 2019 r. DPU Huuuge wynosiło około 25,5 tys., natomiast w 2020 r. wzrosło do ok. 27,1 tys., czyli o 6,3%. Umiejętność ciągłej poprawy doświadczeń użytkownika w grze oraz ich prawdziwie społecznościowy charakter pozwoliły Huuuge na poprawę średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU) o 18% rdr – w 2020 roku sięgnął on 32,8 USD.

„2020 rok był dla Huuuge rekordowy, zarówno pod względem zwiększania skali działalności, – do czego przyczyniła się poprawa monetyzacji naszych gier, zwłaszcza flagowych – co jest widoczne zarówno w wypracowanych wskaźnikach KPI jak i wynikach finansowych. Nasze przychody wzrosły o 28,3% r/r, a skorygowana EBITDA aż o 131%. Naszym celem w 2021 roku jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju i wypracowanie skorygowanej marży EBITDA na poziomie zbliżonym do osiągniętej w 2020 roku”mówi Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge.

ŚRODKI POZYSKANE Z IPO PRZYSPIESZĄ REALIZACJĘ STRATEGII

Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.

W I kwartale tego roku Spółka z sukcesem przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną o wartości 1,67 mld PLN (około 442 mln USD), pozyskując środki z emisji nowych akcji w wysokości około 100 mln USD (wpływy brutto pomniejszone o koszty oferty oraz środki wykorzystane na stabilizację kursu), które zostaną przeznaczone na realizację strategii Spółki – przede wszystkim na przejęcia.

W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:

– Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier

– Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali

– Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA

– Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia

„W 2020 roku dokonaliśmy kilku przejęć, która okazały się świetnymi posunięciami, w tym studia Double Star z siedzibą w Helsinkach, twórcy gry Bow Land oraz start-upu specjalizującego się w wykorzystaniu technologii w reklamie – Playable Platform z Amsterdamu. W 2021 roku, dzięki pozyskaniu odpowiedniego kapitału z IPO, nasza aktywność w obszarze M&A będzie jeszcze bardziej intensywna. Obecnie blisko analizujemy 5 potencjalnych celów akwizycyjnych. Podtrzymujemy, że będziemy chcieli wykorzystać pozyskane na ten cel środki z IPO do końca 2022 roku. Jednocześnie będziemy również zwiększać zaangażowanie w segmencie gier typu casual oraz wzmacniać naszą podstawową ofertę – społecznościowe gry kasynowe, a także kontynuować rozwój naszej działalności wydawniczej powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *