Huuuge zamyka 2020 rok rekordowymi wynikami
Huuuge, Inc. („Huuuge” lub „Spółka”), globalny producent i wydawca gier typu free-to-play, koncentrujący swoją działalność na szybko rozwijającym się rynku gier mobilnych opublikował wyniki finansowe za 2020 rok.
KLUCZOWE DANE FINANSOWE
– Spółka wypracowała w 2020 rekordowe w swojej historii przychody sięgające 332,7 mln USD, co oznacza wzrost o 28,3% r/r. Przychody w 4Q 2020 również były historycznie rekordowe i sięgnęły 89,2 mln USD (+23,7% r/r). Było to możliwe dzięki osiągnięciu bardzo dobrych wskaźników KPI w zakresie monetyzacji, przede wszystkim poprawie średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU), który wzrósł o 18% rdr dla Grupy oraz o 22,1% rdr dla flagowych gier.
– Skorygowana roczna EBITDA wzrosła do 57,3 mln USD (+131%). Skorygowana EBITDA w IV kw. 2020 spadła do 3,1 mln USD (wobec 15,5 mln USD rok wcześniej), co było związane głównie z kampaniami w celu pozyskiwania nowych klientów, zgodnymi z harmonogramem rozwoju produktów. Zwiększyło to nakłady na skalowanie nowych gier w tym okresie i przełożyło się na 11-proc. udział nowych gier w przychodach ogółem już w grudniu 2020.
– Skorygowany zysk netto wzrósł do 48,1 mln USD (+188,3% r/r) w całym 2020 roku. W IV kw. 2020 skorygowany zysk netto wyniósł 2,1 mln USD (wobec 12,6 mln USD rok wcześniej), co związane było z nakładami na płatne kampanie marketingowe mające na celu pozyskanie nowych użytkowników.
Wybrane dane finansowe
(w tys. USD) |
2020 |
2019 |
Zmiana |
Przychody |
332 721 |
259 391 |
+28,3% |
Skorygowana EBITDA* |
57 272 |
24 792 |
+131,0% |
Skorygowana marża EBITDA |
17,2% |
9,6% |
+7,6 p.p. |
Wynik z działalności operacyjnej |
50 184 |
14 211 |
+253,1% |
Skorygowany wynik netto** |
48 110 |
16 690 |
+188,3%
|
„Za nami wyjątkowy rok. Wszyscy musieliśmy w nim mierzyć się z wyzwaniami związanymi z pandemią i izolacją, które wpłynęły zarówno na jednostki jak i organizacje. Jednocześnie obserwowaliśmy rosnącą popularność gier mobilnych, a większe zaangażowanie graczy przekładało się na lepszą monetyzację i więcej czasu spędzonego w grze. Wpłynęło to pozytywnie na Huuuge, jak i na cały rynek gier. Dzięki koncentracji na realizacji strategii, połączonej z umiejętnym odczytywaniem trendów rynkowych wypracowaliśmy w 2020 roku rekordowe w naszej historii wyniki finansowe – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.
KLUCZOWE WSKAŹNIKI KPI
Wybrane wskaźniki KPI |
2020 |
2019 |
Zmiana |
DAU [w tys. użytkowników] |
947,2 |
911,1 |
+4,0% |
DPU [w tys. użytkowników] |
27,1 |
25,5 |
+6,5% |
ARPDAU na poziomie Grupy [USD] |
0,96 |
0,78 |
+22,8% |
ARPDAU – flagowe gry [USD] |
1,36 |
0,9 |
+50,9% |
MAU [w mln użytkowników] |
4,7 |
4,0 |
+18,0% |
Wskaźnik konwersji na graczy płacących w miesiącu – flagowe gry |
7,4% |
6,5% |
+0,9 p.p.% |
Wprowadzenie nowych gier do oferty, zarówno gier typu social casino, jak i gier typu casual, pozwoliło Huuuge z jednej strony pozyskać nowych graczy, a z drugiej utrzymać istniejących graczy flagowych tytułów poprzez przekierowanie ich zainteresowania z jednych gier na inne. Czynniki mające korzystny wpływ na retencję graczy obejmowały stałe dodawanie nowych treści do gier oraz inicjatywy marketingowe, takie jak LiveOps. Spółka utrzymuje bardzo dobre wskaźniki KPI i poprawia monetyzację gier, czego wyrazem jest wzrost wskaźnika konwersji w przypadku flagowych gier (z 6,5% do 7,4%). W 2019 r. DPU Huuuge wynosiło około 25,5 tys., natomiast w 2020 r. wzrosło do ok. 27,1 tys., czyli o 6,3%. Umiejętność ciągłej poprawy doświadczeń użytkownika w grze oraz ich prawdziwie społecznościowy charakter pozwoliły Huuuge na poprawę średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU) o 18% rdr – w 2020 roku sięgnął on 32,8 USD.
„2020 rok był dla Huuuge rekordowy, zarówno pod względem zwiększania skali działalności, – do czego przyczyniła się poprawa monetyzacji naszych gier, zwłaszcza flagowych – co jest widoczne zarówno w wypracowanych wskaźnikach KPI jak i wynikach finansowych. Nasze przychody wzrosły o 28,3% r/r, a skorygowana EBITDA aż o 131%. Naszym celem w 2021 roku jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju i wypracowanie skorygowanej marży EBITDA na poziomie zbliżonym do osiągniętej w 2020 roku” – mówi Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge.
ŚRODKI POZYSKANE Z IPO PRZYSPIESZĄ REALIZACJĘ STRATEGII
Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.
W I kwartale tego roku Spółka z sukcesem przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną o wartości 1,67 mld PLN (około 442 mln USD), pozyskując środki z emisji nowych akcji w wysokości około 100 mln USD (wpływy brutto pomniejszone o koszty oferty oraz środki wykorzystane na stabilizację kursu), które zostaną przeznaczone na realizację strategii Spółki – przede wszystkim na przejęcia.
W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:
– Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier
– Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali
– Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA
– Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia
„W 2020 roku dokonaliśmy kilku przejęć, która okazały się świetnymi posunięciami, w tym studia Double Star z siedzibą w Helsinkach, twórcy gry Bow Land oraz start-upu specjalizującego się w wykorzystaniu technologii w reklamie – Playable Platform z Amsterdamu. W 2021 roku, dzięki pozyskaniu odpowiedniego kapitału z IPO, nasza aktywność w obszarze M&A będzie jeszcze bardziej intensywna. Obecnie blisko analizujemy 5 potencjalnych celów akwizycyjnych. Podtrzymujemy, że będziemy chcieli wykorzystać pozyskane na ten cel środki z IPO do końca 2022 roku. Jednocześnie będziemy również zwiększać zaangażowanie w segmencie gier typu casual oraz wzmacniać naszą podstawową ofertę – społecznościowe gry kasynowe, a także kontynuować rozwój naszej działalności wydawniczej –powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.