Telekomunikacja - Telefony - Promocje

InPost wstrzymał paczkę? CyberRescue ostrzega!

Oszustwo na niedopłatę za paczkę znalazło się w TOP 3 zagrożeniach 2021 roku. Atak powrócił ze zdwojoną siłą. CyberRescue, firma stojąca na straży cyberbezpieczeństwa, od tygodnia otrzymuje po kilkadziesiąt zgłoszeń od przejętych Klientów.

 

Wiadomość informuje o zatrzymaniu paczki z tytułu niedopłaty. Żeby móc ją odebrać, należy uregulować płatność w wysokości 1.99 zł. W SMSie znajduje się link, który przekierowuje do podrobionej strony firmy kurierskiej InPost, gdzie należy wypełnić formularz. W ten sposób przestępcy najpierw wyłudzają numer telefonu, a w następnych krokach również dane logowania do Banku, a nawet numer PESEL. Podając dane oszustom, możesz pożegnać się ze swoimi oszczędnościami.

Słyszałem o tym oszustwie już wcześniej

Chociaż atak jest znany od ponad roku, nadal zgłaszają się do CyberRescue osoby, które podając swoje dane logowania do banku, straciły wszystkie pieniądze z konta bankowego. Bartek, klient CyberRescue przed kliknięciem w link z wiadomości, odezwał się do specjalistów.

– Oczekiwałem paczki, dlatego na początku nie zorientowałem się, że może być to oszustwo mówi mężczyzna.

Prawdopodobieństwo, że odbiorca wiadomości, akurat czeka na zamówienie, jest bardzo wysokie. Dlatego ten atak jest tak chętnie wykorzystywany przez przestępców.

– Zawsze powtarzamy użytkownikom sieci, żeby przesyłali nam podejrzanie wyglądające wiadomości. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko zareagować i poinformować jak największą liczbę osób o oszustwie mówi Marlena Mierzejewska z CyberRescue.

Dostaję takie SMSy i co teraz?

Należy nie panikować. Poznaj trzy złote zasady, żeby nie zostać oszukanym w Internecie. Jeżeli będziesz się do nich stosować, istnieje małe ryzyko, że złapiesz się na atak przestępców. Po pierwsze, nigdy nie klikaj w linki, jeżeli nie znasz ich źródła pochodzenia. Kolejna rada – nie podawaj swoich danych osobowych na stronach, gdy nie masz pewności, że jest ona wiarygodna. Ostatni tip dotyczy numerów, z których przychodzą podejrzane wiadomości. Zawsze dodawaj je do listy zablokowanych kontaktów.

– Jeżeli zdarzyło się, że podaliśmy swoje dane logowania do bankowości na fałszywej stronie, natychmiast zgłośmy ten incydent do Banku – dodaje Marlena Mierzejewska z CyberRescue.

Najważniejsza jest szybka reakcja, dzięki temu pracownik Banku będzie mógł zareagować i pomóc w zmianie haseł dostępowych, a nawet jeśli będzie taka potrzeba – zablokuje zagrożone rachunki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *