InTarget – nowa marka na rynku dostawców danych
Spółka Accorp (Grupa ZPR Media) wprowadza na rynek nową markę InTarget, w ramach której oferować będzie produkty i usługi z obszaru przetwarzania i zarządzania danymi. Pierwszym produktem w ofercie InTarget są dane demograficzne opracowane przez Accorp we współpracy z Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego przy Uniwersytecie Warszawskim (ICM).
– „Spółka Accorp od lat prowadzi działalność wspierającą Grupę ZPR Media w obszarze danych, ale kojarzona była przede wszystkim z Instytutem Badawczym Pollster. W roku 2018 – obok solidnie działającego Instytutu Badawczego Pollster – rozwijać będziemy obszar związany z przetwarzaniem i analizą danych. Jako pierwszy produkt w ramach nowej marki InTarget oferujemy dane demograficzne (płeć i wiek), które opracowywaliśmy przez kilka ostatnich miesięcy. Doświadczenia nabyte przez kilka lat naszej działalności, jak również strategiczne partnerstwo z ICM, umożliwiło nam wystawienie na rynek danych, które bezpośrednio odpowiadają potrzebom Klientów i, co istotne, od początku dostępne będą nie tylko w ofercie biur reklamy Grupy ZPR Media, ale przede wszystkim w ekosystemie programmatic” – mówi Michał Hejka, prezes zarządu spółek Accorp i IDMnet.
– „Przez ostatnie miesiące intensywnie pracowaliśmy nad przetwarzaniem danych o płci i wieku wraz z zespołem data scientists Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego przy Uniwersytecie Warszawskim. Uzyskaliśmy dane, których skuteczność jest bardzo wysoka, testy wykonane niezależnym narzędziem Nielsen Digital Ad Ratings pokazują, że dotarcie do profilu kobieta 13+ wyniosło ponad 76 proc., co znacząco przekroczyło benchmark Nielsena, który dla kampanii profilowanych do takiej grupy celowej wynosi 56 proc.*” – dodaje Paweł Piekarski, członek zarządu odpowiedzialny w Accorp za przetwarzanie danych.
Prace merytoryczne nad danymi udostępnionymi w ramach InTarget prowadzone były przez Accorp i Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego od lutego 2017 roku. W planach dalszej współpracy obu podmiotów jest poprawienie mechanizmów danych o zainteresowaniach oraz stworzenie systemu rekomendacji treści. Projekt zakłada również wykorzystanie danych do celów naukowych.
Dane InTarget w pierwszej kolejności udostępnione zostaną na platformie Adform DMP (Data Management Platform), a także będą wykorzystywane do planowania kampanii przez biura reklamy Grupy ZPR Media.