Radio

Intensywne lato podcastowe w Grupie RMF

Grupa RMF stawia na mocne lato podcastowe. W ramówce znalazły się nowe serie o polityce, historii, zbrodniach i katastrofach – dostępne na platformach RMF24, RMF FM i YouTubie. Jednocześnie rozwijana jest oferta komercyjna, w tym produkcja podcastów na zamówienie i formaty reklamowe dla marek.

 

Gorące premiery na wakacje

Tego lata Grupa RMF serwuje słuchaczom wyjątkowo intensywny sezon podcastowy. Nowe formaty zadebiutują w eterze i online już na początku lipca, a wśród tematów pojawią się kulisy polityki amerykańskiej, nieznane rozdziały historii XX wieku, mrożące krew w żyłach wakacyjne historie i analiza katastrof lotniczych, które wstrząsnęły światem.

1 lipca zadebiutowała seria „Czarne skrzynki”. We wtorkowe wieczory na YouTube RMF24 Kuba Śliwiński opowiadać będzie o największych katastrofach – analizując ich przebieg, przyczyny i to, jak wpłynęły na życie bohaterów i całych społeczności. Format inspirowany jest szwedzkim hitem „Kod: Katastrof”.

3 lipca wystartuje podcast „Wszyscy ludzie Trumpa”, prowadzony przez Andrzeja Kohuta. W każdy czwartek o 18:00 premierowo na Youtube RMF24 i w soboty o 11 radiu RMF24, autor przybliży sylwetki osób z otoczenia byłego prezydenta USA – od wiernych sojuszników po tych, którzy go zdradzili. To spojrzenie na politykę przez pryzmat relacji, wpływów i biografii.

– Wiemy, że wakacje to czas odpoczynku. My chcemy dac naszym słuchaczom więcej ciekawych i różnorodnych treści. Proponujemy treści rozrywkowe, ale też pogłębiające wiedzę czy true crime – podkreśla Maria Lester, szefowa podcastów w Grupie RMF.

6 lipca swoją premierę będą miały dwa kolejne formaty. W niedzielne przedpołudnia na YouTube RMF24 i antenie RMF24 pojawią się Kulisy History Hiking. To pierwszy podcast twórców kultowego kanału, którzy zdradzą, jak wygląda ich praca od kuchni: od spotkań z byłymi esesmanami po eksplorację podziemi Dolnego Śląska. Tego samego dnia o godz. 20 na antenie RMF FM oraz godz. 18 Youtubowym kanale RMF Sceny Zbrodni Olga Herring zaprezentuje Wakacje z koszmarów – mrożące krew w żyłach historie z gatunku true crime, o wakacyjnych wyjazdach, które zamieniły się w tragedie.

Letnią ofertę uzupełni kontynuacja popularnej serii „Szczerze ci powiem x Senyszyn”, w której Kaja Gołuchowska rozmawia z Joanną Senyszyn. Panie można usłyszeć w środy o 11:00 na YouTube, a na antenie RMF24 po północy. Odcinek jest realizowany we współpracy z marką Herbapol Wrocław. To jeden z obszarów oferty RMF Digital, w ramach której reklamodawcy mogą tworzyć własne podcasty, promować się w ramach istniejących formatów lub emitować reklamy audio w wybranych seriach.

– Podcasty to dynamicznie rozwijający się format, coraz chętniej wykorzystywany przez marketerówmówi Adam Pachla, Head of Digital Sales w Grupie RMF.Już od kilku lat oferujemy klientom produkcję własnych podcastów, teraz jednak rozszerzyliśmy naszą usługę o dodatkowe elementy takie jak sponsoring i lokowanie produktów w naszych autorskich podcastach.

Silna baza słuchaczy i zasięg

Jak wynika z danych Grupy RMF, podcasty stacji przyciągają miesięcznie ponad 1 125 500 UU, którzy generują ponad 7 milionów odsłuchań i spędzają łącznie blisko 750 tysięcy godzin na słuchaniu.

– W zeszłym roku zaobserwowaliśmy duży wzrost zainteresowania reklamą podcastach – dodaje Adam Pachla.Klienci coraz częściej decydują się nie tylko na reklamę audio przy podcastach ale stawiają również na bardziej natywne i angażujące formy obecności reklamowej, będące integralną częścią odcinka i przenikające treści samych podcastów.

foto, źródło. Grupa RMF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *