„Jak zmienić świat?” na kanale National Geographic
Nikt nie zmieni świata w pojedynkę. Jednak im więcej z nas będzie próbować, tym efekt tych działań będzie lepszy. Z tego założenia wyszli inicjatorzy ruchu Global Citizen, którego celem jest wyeliminowanie skrajnego ubóstwa na świecie do 2030 r. Bez względu na to, czy im się to uda, czy nie, zmobilizowanie tak wielu ludzi dobrej woli, w tym licznych celebrytów, do walki z najważniejszymi problemami świata jest sukcesem. Zatem: „Jak zmienić świat?”. National Geographic postara się to wyjaśnić już we wrześniu.
– Miałem szczęście, że urodziłem się i wszystkie moje potrzeby życiowe były spełniane – żywność schronienie, odzież, edukacja były dla mnie swobodnie dostępne. Nie musiałem robić nic, by to zdobyć. Ale jest miliard ludzi na planecie, którzy czego by nie zrobili, to takich możliwości nie mają – mówi w jednym z odcinków serii aktor Hugh Jackman, w najprostszy sposób przedstawiając problem, który porusza „Jak zmienić świat?”.
Niewystarczające zasoby żywności, brak dostępu do edukacji, społeczne stygmatyzowanie biedy – to problemy, z którymi mierzy się Global Citizen. I każdy w organizacji wierzy, że się uda, w myśl słów Nelsona Mandeli, które w programie przypomina Usher: Bieda jest problemem stworzonym przez człowieka, to my musimy i możemy go rozwiązać.
W każdym odcinku „Jak zmienić świat?” będziemy mieli do czynienia z innym aspektem działania Global Citizen. Spędzimy czas z organizatorami poszczególnych akcji, poznamy przebieg kampanii w różnych krajach, zobaczymy, jak w działania na rzecz walki z ubóstwem angażują się celebryci. A lista znanych filantropów jest imponująca – w serialu pojawią się m.in. Common, Pharrell Williams, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Darren Criss, Uzo Aduba, Becky G i Priyanka Chopra Jonas czy wspomniani Hugh Jackman i Usher.
National Geographic pokazuje widzom wiele dowodów na to, że nawet skromne, oddolne działania mogą zmienić szarą rzeczywistość. Warunkiem jest połączenie sił we wspólnym wysiłku. Seria powstała we współpracy z firmą Procter & Gamble i zostanie wyemitowana w 172 krajach, w 43 językach, co oznacza, że będzie dostępna dla 463 miliony gospodarstw domowych. Czy to wystarczy, żeby choć odrobinę zmienić świat?
„Jak zmienić świat?” – premiery w soboty od 7 września o godz. 20:00 na kanale National Geographic