„JednaPlaneta.JednoŻycie. Odpady” – trzecia odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej”
Walka ze śmieciami to jedno z największych wyzwań ekologicznych, z jakim musi zmierzyć się człowiek – dlatego to właśnie kwestia odpadów, po zagadnieniach związanych z wodą i powietrzem, stała się głównym tematem projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej”. Artykuły w trzeciej już odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać się od dziś, 8 kwietnia do końca czerwca 2021 r. na tradycyjnych łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.
W czerwcu 2020 r. „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie – patrzymy w przyszłość, ale działamy tu i teraz”. To cykl, w którym dziennikarze oraz eksperci piszą o wiszącej grożącej nam katastrofie klimatycznej. Jednocześnie szukają rozwiązań, które obywatel, firma czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Tematem pierwszej odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” była woda i wyzwania środowiskowe z nią związane. Druga edycja projektu, trwającego od listopada 2020 r. do marca 2021 r. dotyczyła powietrza, w tym smogu i Zielonego Nowego Ładu Unii Europejskiej – najważniejszego w ostatnich dekadach projektu ekologicznego w Europie.
Dziś, 8 kwietnia 2021 r. ruszyła kolejna odsłona akcji, której tematem przewodnim są odpady. Przez kolejne trzy miesiące dziennikarze „Gazety Wyborczej” będą zastanawiać się z ekspertami m.in. nad plastikiem – jego wszechobecnością, produkcją i skutkami dla zdrowia, recyclingiem szkła czy drewna. Sprawdzą również, jak wygląda ranking opakowań pod względem ich wpływu na środowisko oraz ile odpadów produkuje w tej chwili statystyczny Polak; opowiedzą o ekoprojektowaniu, czyli o tym jak projektować świat, żeby marnować jak najmniej surowców oraz wytłumaczą jak działa gospodarka obiegu zamkniętego.
Materiały ukazujące się w ramach cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie. Odpady” będzie można czytać na tradycyjnych łamach dziennika oraz na stronie akcji – w serwisie Wyborcza.pl: tutaj.
Partnerami tej edycji projektu są: LPP S.A. i Grohe.
„Gazeta Wyborcza” od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym Newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newslettery.
Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie” wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach serwisu Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec grudnia 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła niemal 260 tys.